Ga naar inhoud

‘Wie kan Japatrees helpen met een Japan-gerelateerd verzoek?’


Trees-2

Aanbevolen berichten

Zo te zien zijn mensen mij voor.. http://www.vg247.com/2013/02/11/final-fantasy-type-0-being-translated-by-fans-impatient-for-western-release/ Ik heb alleen geen flauw idee waarom Square weigert een Westerse release te doen. Normaal gesproken doen ze dit alleen als de content van de game 'te Japans' is en Westerlingen beweegredenen en ontwikkelingen in het verhaal waarschijnlijk niet zullen begrijpen. Ik heb de game gespeeld en zo voelde het helemaal niet aan, maar misschien ligt dat aan mij :)
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 63
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Trees, misschien kan je wat nieuwtjes over dragon quest 10 voor ons vergaren? ff snel wikipedia checken geeft aan dat tie al uit is, maar ik hoor geen reet over die game? is tie al uit in Japan, doet tie het goed? en last but not least, komt tie ook weer bij ons uit?
Link naar reactie
Delen op andere sites

Mischien kan je ons vertellen waarom historisch getinte games over japan vrijwel niet bestaan? Dan bedoel ik dus zonder allerlei anime invloeden maar echt daadwerkelijk iets over de Japanse geschiedenis. Het is toch wel vreemd dat westerse developers meer doen met de Japanse geschiedenis dan de jappaners zelf.
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...
4 spreek je inderdaad uit als shi in het Japans, dit kan ook dood betekenen :) Symbolisch gezien wordt '4' dus heel erg geweerd. Een theorie waarom de PS4 toch een succes is qua naam: Gelukkig waren de mensen achter Sony zo slim om de marketing zo aan te pakken dat de Japanners het allemaal als het Engelse 'four' uit gingen spreken. Four is niet moeilijk voor Japanners om uit te spreken in tegenstelling tot andere getallen, dus vervalt de verwijzing naar de 'dood' :)
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Om te reageren, moet je eerst inloggen. Dit doe je door rechtsboven op inloggen te klikken.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


  • Wie is er online

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...