Ga naar inhoud

CdAB 62 [LXII] Het leed dat banhamer heet


Tintalya

Aanbevolen berichten

>Zeer waarschijnlijk stamt de naam pindakaas uit Suriname, waar in 1783 in het handgeschreven Neger-Englisches Wörterbuch van C.L. Schumann al sprake is van "Pinda-Käse" als vertaling van het gerecht "pinda-dokunnu", in het huidige Sranan "pindadokun". Pindadokun heeft echter wel een andere samenstelling dan de latere, smeerbare, pindakaas. Het ging om een blokvormige massa gestampte pinda's, waarvan, net als bij kaas, plakken werden afgesneden.

Hier had uw advertentie kunnen staan

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 1,2k
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Nadat de gemaskerde man genaamd Ban mijn rug had gebroken, en mij achter had gelaten in de duisternis van de Pit, had hij vrij spel om met één nucliaer woord de hele pu.nl site op te blazen. Maar ik was niet van plan om op te geven. Nadat dokter Enzevil mij helpte mijn rug te kraken begon ik te trainen om uit de Pit te komen. Ik was vastbesloten. "I'm not scared, I'm angry" vertelde ik Enzevil toen hij me vroeg hoe ik op zag tegen mijn confrontatie met Ban. Na 7 dagen trainen, had ik genoeg kracht opgebouwd om de Pit uit te klimmen. Na een paar mislukte pogingen met een touw nam ik een "leap of faith" zonder touw, en redde zo de laatste steen der beklimming. Teruggekomen op pu.nl versloeg ik Ban, en dumpte ik het nucliaere woord in de zee. Nu kan pu.nl weer opgelucht adem halen, want Batnam is terug. Wee criminele users en posters, kruip terug in uw donkere holen en schuil! Deze website is weer van het volk van pu.nl, en ik ben hier om haar te beschermen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Goed, nu dat we dat uit de weg hebben: Even over de reden dat ik geband werd. Ik verwijt de mods niks, ik wist dat mijn post over de rand was. Wat ik poogde te bereiken, is aangeven dat mensen bij het woord in kwestie snel geneigd zijn overdreven te reageren. Dat in tegenstelling tot andere woorden die toch wel op dezelfde schaal van levensbeëidiging liggen. Vandaar mijn opmerking over een hersenbloeding. Waarom het op deze manier brengen? Yayooo zei het al, door het woord vaak te gebruiken wordt het ontkracht, en dat is precies mijn punt. Het is een woord. Er wordt niet daadwerkelijk met de ziekte gesmeten, er wordt geen statement gemaakt door het te zeggen. Mensen zoals Blahblah009 zoeken er niks achter bij het gebruiken van het woord. In de discussie in kwestie was Blahblah009 zeker aan het provoceren, maar we hebben het hier wel over het internet. Je moet hier eenmaal een dikke huid hebben, want de anonimiteit maakt het erg makkelijk om te provoceren, en het randje op te zoeken van wat maatschappelijk aanvaardbaar is. Waarom richtte ik dit naar All_is_connected? Omdat hij zich in een discussie ging mengen waar hij niks te zoeken had, en omdat de allesverbinder vaak het gevoel lijkt te hebben dat hij voor anderen te moeten denken. Waar STRONGESTMANOFTHEWORLD de discussie al lang verlaten had, ging hij nog even door. De insteek is in het normale leven ok, maar dit is het internet, en hier kan wel iets meer getolereerd worden. Daarnaast zijn users goed in staat om hun eigen "gevechten" te beslechten. En het is een fijne lijn tussen moraalridder en forumnazi. (nee zo noem ik je niet, maar hopelijk snap je mijn punt) Stop aub met de forumheld uithangen (DIE BAAN IS AL BEZET GODVERDOMME! :o)) Gelukkig wens je me ook hartelijk (denk ik) terug, want ik heb geen zin om deze discussie weer te laten oplaaien. Als laatste wil ik afsluiten dat ik het jammer vind dat mijn punt niet echt over kwam. Dit ligt vooral aan de manier hoe ik het zelf maakte. In mijn ogen is controverse wel vaak goed om mensen over iets te laten nadenken, maar het was in dit geval niet goed onderbouwt. Had ik beter op een andere manier kunnen doen. Desondanks zie ik het woord frequent langskomen, dus vraag ik me wel af waar de grens nou precies ligt, als ik een ban verdiende. Mij maakt het persoonlijk niks uit hoe vaak het woord de revue passeert, maar ik stel dan wel vragen bij de consequentheid van het bannen. TL:DR ik weet, iig bedankt voor de verwelkomingen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

deze ga ik inlijsten dank u wel voor het verwoorden van wat veel mensen niet kunnen overigens ligt de grens bij ''kanker'' in tekst vorm veel lager dan kanker in afbeelding vorm http://i.imgur.com/YKMh0Sl.jpg die laatste is namelijk 4, als je 5 keer dit plaatje http://i.imgur.com/YKMh0Sl.jpg gebruikt, dan wordt je reactie verwijderd.

kikker4.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

overigens doe ik het niet om mensen te beledigen, dat liep een beetje uit de hand ik doe het ook niet om te 'trollen', wat ik overigens een zeer lage vorm van 'humor' vind ik gooi simpelweg het woord op een nonchalante manier in de lucht en mensen zoals de allesverbinder krijgen dan gelijk uitslag. Een dikke huid en/of beschermende kleding is een vereiste

kikker4.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik was vooral overrompeld door je reactie. Ook omdat jij daarmee het zelfde deed als waar jij mij nu van beschuldigd: bemoeien met zaken die niet aan jou zelf gericht waren. Ik heb immers niets tegen jou gepost omtrent de hele discussie die toen woedde. Uit het niets stond daar je haat post. Bovendien ging het mij niet om het woord kanker, maar omdat blahblah de dood van STRONGESTMAN bespotte. Blijkbaar vinden mensen het gek dat er ook mensen zijn die daar wat van zeggen. Goed, daar verschillen de meningen dan over. Wat ik helemaal raar vond is dat je eerst zegt mij heeulemaal niet serieus te nemen, en vervolgens een post vol kanker, persoonlijke ontboezemingen en doodsverwensingen toezend. Eerlijk gezegd snap ik niet waar je zit. Maargoed, ik heette je inderdaad van harte welkom weer. Ik hoop namelijk dat zulke situaties niet meer nodig zullen zijn. Ik houd niet op met ''moraalridder'' te zijn wanneer ik dat nodig acht.. Alvast sorry in advance.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb mij niet gemengd in de discussie van STRONGESTMANOFTHEWORLD en blahblah009. Ik heb alleen aangegeven wat ik van een specifiek woord vond, om daarmee een punt te maken. Jij was de meest voor de hand liggende persoon op dat moment om mijn punt mee te maken. Ik zeg ook niet dat ik het gek vind dat er wat van gezegd wordt, alleen dat dit het internet is en je hier dergelijke reacties kan verwachten, en dat personen voor zichzelf kunnen opkomen. Wat ik doe is in ieder geval iets heel anders dan vragen aan mods of een bepaalde user een ban kan krijgen. Met dat soort gedrag kan ik je ook moeilijk serieus nemen, wat het heel makkelijk maakt voor mij om jou als slachtoffer te kiezen om een punt over te brengen. Of in dit geval, pogen tot.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Om te reageren, moet je eerst inloggen. Dit doe je door rechtsboven op inloggen te klikken.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


  • Wie is er online

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...