Ga naar inhoud

Super Smash Bros 3DS and Wii U


BoemerHD

Aanbevolen berichten

  • Reacties 1,2k
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Super Smash Bros is niet zomaar op knopjes drukken, er zit een bepaalde tactiek achter. Als je de game begint, zie je dat elke character begint met 0%. Wanneer je een poppetje slaat, breng je schade toe. Stel, Mario slaat Bowser, neemt Bowser zijn 'health' toe met 7%. Ligt er natuurlijk ook aan hoe hard je slaat, maar dat leg ik later uit. Hoe meer procent een character heeft, hoe meer kans je hebt om iemand het veld uit te slaan. Dit kan door iemand zo hoog mogelijk de lucht in te gooien (heel ver buiten het scherm is dood), aan de zijkanten of beneden. Als het level geen eiland is, of iets, dan kan je hem of haar natuurlijk niet aan de onderkant KO'en. **Soorten aanvallen** Om het makkelijk te houden heb je twee soorten aanvallen. De A knop en de B knop. Ik neem nu weer als voorbeeld Mario. De A knop doet meer damage dan de B knop. Deze kan je ook ingedrukt houden. Een A knop aanval voer je uit door je pookje naar boven te duwen en de A knop op het zelfde moment intedrukken. Als je A en het pookje niet los laat, dan laadt je je aanval op. Hoe langer je hem oplaadt, hoe sterker de aanval en dus meer kans om je vijand eruit te flikkeren. Je hebt verschillende A knop aanvallen; Pookje omhoog + A (Dan gooi je iemand omhoog), Pookje links of rechts + A (gooi je iemand naar de zijkant) en Pookje naar beneden + A (val je mensen links en rechts tegelijk aan). Als je veel kans wilt maken om iemand met 90% schade het veld uit te mikkeren, moet je een A knop aanval. Je hebt ook B knop aanvallen. Deze zijn niet erg krachtig (uitzonderingen zijn er altijd), daarom leg ik Mario zijn B aanvallen even uit. Als je op B klikt gooit Mario een vuurbal, deze is bedoeld om schade op afstand te creëren. Zijn aanval knop B + pookje naar links zorgt ervoor dat hij een water spuit krijgt (Fludd). Hiermee kan je aanvallen (Zoals Link zijn Pijl) op afstand houden, maar ook de vijand zelf kan je weg spuiten. Fludd doet alleen geen damage, wat in je voordeel maar ook nadeel kan werken. Mario zijn onderste B (B knop met pookje naar beneden) is een geel doek waarmee hij slaat. Deze doet damage, maar je kan ook Link zijn bommen of pijlen er mee weg slaan, zodat hij teruggekaatst wordt naar Link (die dan damage krijgt als hij zijn eigen aanval niet ontwijkt). Mario zijn bovenste B (pookje naar boven + B) is een extra jump. In Smash Bros kan je met elke character twee keer jumpen (Kirby en King Dedede kunnen dit meerdere keren), maar elk personage heeft ook een 3e sprong en dit is bovenste B. Deze geldt meestal ook als een aanval.
Link naar reactie
Delen op andere sites

**Ontwijken** Je hebt een schild op Smash Bros, volgens mij de L knop op de 3DS versie. Wanneer je deze indrukt krijgt je personage een groot rond ding omzich heen, met het logo van Smash. Hoe langer je deze indrukt, hoe kleiner het schild wordt. Ook als je wordt aangevallen met het schild aan, wordt het schild kleiner. Als je schild op is, wordt je character automatisch gestunned. Je kan dan niks doen, tot je uit je stun weer komt of je door iets geraakt wordt. Als je pookje naar links doet + schild dan rol je naar links. Als je dit goed timed, ontwijk je aanvallen zonder je schild te gebruiken. Let er wel op dat er twee manieren zijn om iemand zijn schild weg te halen. Dat kan zijn door hem of goed in elkaar te meppen zodat zijn schild leeg is, óf door hem te pakken met R; **Grab** Met Grab kan je iemand pakken, ookal heeft hij zijn schild aan. Als je op de a knop drukt, breng je je character die jij vast hebt schade toe. Als je dan je pookje naar links duwt, gooi je die character ook naar links. **Samengevat** Bij Smash is dus het doel om iemand het veld uit te slaan. Het is niet zoals meeste fighters het doel iemand zijn levensbalk weg te halen, maar iemand juist zoveel mogelijk schade toe te brengen. Hoe meer schade een persoon heeft, hoe makkelijker het is om hij of zij uit het veld te slaan. Dit doe je meestal met de A knop aanvallen. Naast A knop aanvallen heb je B knop aanvallen, maar ook de functie grab. Om aanvallen te ontwijken heb je een schild.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Zie nu pas dat deze verbonden moet worden met een Wiimote, dus toch niet zo ideaal. Balen. Zie ook wat meevallers. Het doosje zegt compatible met Wii-games en er staat apart bij "compatible for Smash Bros for Wii U **and many more**". Zullen we de gewone Gamecubecontroller via adapter dan ook kunnen gebruiken met andere Wii U-spellen?! Want als het met zo'n vage kan, dan zou het met echte ook moeten kunnen
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Om te reageren, moet je eerst inloggen. Dit doe je door rechtsboven op inloggen te klikken.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


  • Wie is er online

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...