Ga naar inhoud

CDAB 24 [XXIV] Als je wilde haren weer zijn aangegroeid, begint het pas echt.


marCiano

Aanbevolen berichten

  • Reacties 1k
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Och och och wat een volkse uitspraken weer op dit forum. >Wet zitten nu al op het punt dat WIJ als HETERO mannen ons moeten verdedigen als wij vinden dat een man en een man niet bij elkaar horen. Wat een verknipte wereld is dit geworden, bedankt TV. >Ik moet eigenlijk zeggen, dat een man en een man niet NORMAAL is. Je kunt mij niet wijs maken dat heteromannen nu welhaast gedwongen worden om homoseksueel te zijn. Is mij in ieder geval nog nooit overkomen. De acceptatie, of op zijn minst tolerantie, van homo's maakt je zelf nog geen homo. Wat betreft je "normaal" uitspraak: je kan uiteraard alleen kindjes maken als je een man en een vrouw hebt, maar wanneer je voortplanting voor de mens als norm stelt doe je de mens wel een beetje tekort. We hebben onszelf inmiddels wel buiten de evolutie geplaatst, en homoseksualiteit lijkt me niet echt een bedreiging voor het voortbestaan van de mensheid. Probleem met het bestempelen van homoseksueel gedrag als "abnormaal" is dat je daarmee ook een negatief waardeoordeel uitspreekt over degene die dat gedrag vertoont, waardoor de deur naar discriminatie open komt te staan; homo's als onwenselijke afwijking van de norm. Zie ook eeuwige randdebiel BlackVelvet zijn uitspraak "misschien kan Nederland dan nog genezen". Ik vind de gaypride zelf ook lelijk, maar ik vind wel die mensen zo moeten kunnen uiten. Ik snap ook wel waar het vandaan komt, als viering van een bepaalde (want ook niet alle homo's uiten zich zo) homoseksuele identieit als tegenreactie op het beeld van de homo-als-afwijking. Misschien dat wanneer men er wat tolerantere ideeën op nahield er geen gaypride nodig was.
Link naar reactie
Delen op andere sites

@Deezide, ik ben absoluut geen racist, verre van. Ik heb een hekel aan de verloedering van de Nederlandse samenleving. Dus excuus als het zo bij je binnen kwam. @bnwr Het is tegenwoordig een "misdaad" als je een homo een homo noemt, dan voelen ze zich beledigd. Je kan tegenwoordig de TV aan zetten of er is wel een nicht in beeld. Laat het even duidelijk zijn, ik haat geen homo's, ze moeten doen wat zij denken wat goed is. Maar die smerige relnichten als Gordon en Joling en ieder andere queer misbruikt het feit dat ze homo zijn. Albert Verlinde besteed minsten elke aflevering van Boulevard, vijf minuten aan hoe kinderachtig mensen zijn die homo's beledigen. Hij maakt er misbruik van, hij is een aandacht zoekertje. Je kan het één of twee keer doen, maar als je er op blijf hameren: "Ik ben homo en mensen pesten mij, kijk mij eens zielig zijn." Waarom denk je dat mensen die nichten pesten? Omdat ze zich gedragen als vieze mensen. Als jij vind dat mensen op die manier zichzelf zo moeten uiten, dan zou ik nog eens goed nadenken. Ik discrimineer niet, ik geef mij mening. Ik ben niet de enige die dezelfde mening heeft, dus balanceer je tussen feit en mening. Rede dat het geen feit is, is omdat het woord 'homo' internationaal discriminerend is. Bullshit. Het is zo gemaakt door de smeerlappen die zich zo gedragen. Net als Marokkanen, één verpest het voor tien andere. Als ik zeg "Misschien kan Nederland dan nog genezen", dan bedoel ik daarmee te zeggen dat ik hoop dat er ooit een moment komt dat stereotype homootjes als Geer en Goor zich normaal gedragen. Zodat we niet elke keer als de TV aan gaat een klagende nicht zien. Dat jij, bnwr, tegen mij zegt dat ik een eeuwige randdebiel ben is ook discriminatie, daar ga ik ook niet over bitchen op internet, het is jouw mening, vind je dat van mij? Prima. Lekker belangrijk.
Link naar reactie
Delen op andere sites

>mensen met een hoog medeleven gevoel, zoals bnwr, willen zo nu en dan extra tekst en uitleg waarom nichten kut zijn. >Ik ben niet de enige die dezelfde mening heeft, dus balanceer je tussen feit en mening. Dit is tegenstrijdig gezien het feit je in je eerste reactie beweert dat "nichten" kut *zijn*, niet dat een deel van ons klootjesvolk nichten kut *vindt*. Ik hoef nergens verder over na te denken, aangezien ik de overtuiging heb dat, zolang men zich aan de wet zoals die hier gevoerd wordt houdt, er geen "goede" of "foute" manier van uitdrukken is. Dus vind ik ook niet dat onze "nichten" niet lekker een gaypride mogen houden omdat bepaalde lagen van de bevolking daar een negatieve mening over hebben die vaak niet verder komt dan "ik vind het vies". Dat heeft niet zo zeer te maken met een hoog "medeleven gevoel" alswel met dat ik in dit geval geen goede basis kan vinden waarop "goed" en "fout" gebaseerd kunnen worden. Wat dat betreft zal ik "het" dus ook oprecht nooit begrijpen. Ik kijk geen rtl boulevard dus ik kan hier ook niet echt een geïnformeerde mening over geven, maar ik denk dat wanneer Verlinden het heeft over hoe kinderachtig het beledigen van homo's is, hij daar sowieso gelijk in heeft (hetzelfde, en daar ben je het hoop ik wel mee eens, geldt voor het beledigen van bijv. joden). Dat hij het daarover heeft ligt er denk ik meer aan dat het een doorgaand probleem is dat hem als homo logischerwijs bezig houdt. Mensen pesten nichten niet omdat ze "zich gedragen als vieze mensen", maar omdat homoseksualiteit vooral in die vorm wordt gezien als "afwijkend" en "vies". Dit gebeurt, nogmaals, op een heel wankele (maar dominante) normatieve basis. Ik vind de vergelijking met Mocro's dan ook niet opgaan, omdat waar de "nicht" het verpest voor de "normale homo" doordat sommige mensen het vervelend vinden dat hij zich extravagant gedraagt, deze Marrokaanse jongeren het verpesten doordat ze crimineel en agressief gedrag vertonen en de wet (en dus niet de persoonlijke smaak van mensen) overtreden. Als laatste; bij mijn weten wordt de term "homo" op zichzelf niet als discriminerend opgevat door de homo's zelf (ik weet ook niet goed hoe ze zichzelf anders willen identificeren). Dat het als scheldwoord wordt gebruikt is iets anders. Ook vraag ik me af hoe je precies misbruik kan maken van je homo-zijn. Wanneer ik jou uitmaak voor "randdebiel" is dat geen discriminatie, maar scheld ik jou persoonlijk uit. Tenzij je daadwerkelijk zwakzinnig bent. Ik vat "randdebiel" zelf meer op als een woord dat -in ieder geval heden ten dage- een scheldwoord is, in plaats van een woord om een groep mensen (de verstandelijk minder bedeelden) mee te categoriseren. In tegenstelling tot "homo", dat een bevolkingsgroep aanduidt, maar tegelijk door sommigen buiten die groep wordt gebruikt als scheldwoord.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Elk dingetje over homo zijn, nichten etc. komt op het nieuws. Dat een stelletje in elkaar wordt geslagen na een avondje stappen is geen nieuws. Maar ohwee al leggen we een vinger met kwaadaardige gedachtes op een homo, dan is het discriminatie. DAT is misbruik beste bnwr. Dan krijg je artikeltjes in de kranten dat er weer een fonds is opgericht waar elke mongool ze geld naar toe kan loodsen om homo's te steunen in zware tijden, als ze gepest worden, als ze aangevallen worden. Het is geheel onterecht dat homo's niet zich mogen uiten zoals zij willen, maar als je je gaat kleden als een smeerlap dan vraag je er om. Praten als een wijf, lopen als een wijf, en een klein schoudertasje. Die vragen er om. Zo nu en dan zie ik wel eens op AD.nl kopjes staan met dat er weer een één of andere onbekende acteur uit de kast is gekomen. Who gives a fuck!? Als perfect voorbeeld wil ik je dit geven. Ferry Doedens die zoenend zou zijn gespot. Laats bij Live and Cooking, een gozer die zoende met een andere dude. Daar worden programma's aan besteed, dat is toch volstrekte tering onzin. Wie boeit dat in godsnaam!! Per dag sterven er duizende mensen aan hongersnood, rampen, ziektes maar neee, we gaan ons allemaal druk maken over Ferry Doendens die een andere jongen leuk vind. De vergelijking met Marokkanen juist wel geplaatst. Als je één schoffie hebt die iets flikt, verpest hij het beeld van Marokkanen voor tien andere. Als één nicht zich misdraagt in een latex pakje, worden tien andere homo's voor lul gezet. Dus kom nou niet met je normen en waarde crap. Het gaat om het grotere plaatje, niet om wat jij moralistisch vind of wat de wet zegt.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Er zijn veel berichten omtrent homo's en homodiscriminatie in het nieuws, maar dat kan je ook opvatten als een tijdelijke hype, evengoed als dat we een tijdje heel veel over Syrië hoorden en men nu hard gaat op het sociaal akkoord. Tegelijkertijd is homodiscriminatie wel een reeël en doorlopend probleem. Ik snap ook niet hoe je, wanneer een homostel in elkaar geslagen wordt omdat ze homo zijn, je de beschuldiging bij het homostel in kwestie kan leggen. Mogen zij hun seksualiteit dan alleen binnenshuis uitdrukken en is het anders hun "eigen schuld"? En wat is jezelf "kleden als een smeerlap"? Als een meisje in een nietsverhullende outfit over straat gaat, is ze dan ook een "smeerlap"? Vraagt ze er dan soms om verkracht te worden? Wanneer je het hebt over berichtgeving over deze of gene acteur die uit de kast is gekomen dan heb je het over roddel en achterklap en dat is sowieso niet interessant. Of Carice van Houten neukt met een of andere gozer interesseert me ook niet zolang ik die gozer niet ben. Bepaalde mensen houden nu eenmaal van dit soort berichten i.t.t. de berichten over echte problemen, en zelfs de berichtgeving van wereldnieuws is onderhevig aan de waan van de dag. Dus dat is geen argument. De vergelijking met marokkanen is niet gepast omdat homo's de wet niet overtreden of zichzelf agressief opstellen tegenover andere (i.t.t. de rotte appel-marokkaantjes), maar slechts ingaan tegen de smaak van bepaalde mensen. Dat is niet strafbaar. Als je mijn post goed zou hebben gelezen dan had je geweten dat ik me juist niet op normen en waarden wil beroepen omdat die geen enkele objectieve basis kennen. Dus ook de "homo's zijn verkeerd" opvatting niet. Er is immers geen enkele maatstaf waaraan je "goed" en "verkeerd" kan afmeten. Mijn mening is alleen dat je, zolang die maatstaf er niet is, dus ook geen mensen moet veroordelen alsof er wel zo'n maatstaf is. Dat is het grotere plaatje, en niet hoeveel procent van de Nederlanders homo's vies vindt.
Link naar reactie
Delen op andere sites

>Het is geheel onterecht dat homo's niet zich mogen uiten zoals zij willen, maar als je je gaat kleden als een smeerlap dan vraag je er om. Praten als een wijf, lopen als een wijf, en een klein schoudertasje. Die vragen er om. O ja, want of iemand zich kleedt als een smeerlap is iets dat objectief kan worden bepaald. >dan vraag je er om O ja, want schaars geklede meisjes vragen ook om verkracht te worden.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Om te reageren, moet je eerst inloggen. Dit doe je door rechtsboven op inloggen te klikken.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


  • Wie is er online

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...