Ga naar inhoud

The witcher 3


Theitanic

Aanbevolen berichten

  • Reacties 978
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Als er één ding is wat ik wel een beetje mis in deze game ten opzichte van een game als Skyrim is die echte immersie, dat gevoel van ontdekking. Dit zal deels komen door het verschil in perspectief (first-person vs third personen), maar ook omdat het vinden van een gigantisch ondergrond gangenstelsel gewoon veel gaver is dan stuiten op monster nest #81. Het ontdekken van de wereld voelt in de Witcher een beetje oppervlakkig, een beetje de vraagtekens najagen waar je elk hoogstens een minuutje zoet mee bent (uitzonderingen daargelaten natuurlijk). In Skyrim zat er achter elke locatie die je vond een verhaal en de meesten waren vrij groot en uitgebreid, waardoor de wereld van Skyrim een stuk immersiever was op dit punt. Op andere punten slaat The Witcher Skyrim natuurlijk gemakkelijk het park uit, zoals qua storytelling en steden, geloofwaardigheid van de opbouw van de wereld, hoeveelheid bewoners etc.
Link naar reactie
Delen op andere sites

In Skyrim kan ik de mainquest volledig links laten liggen zonder het gevoel te krijgen dat er iets ontbreekt in de wereld van Skyrim. In The Witcher is de mainquest meer aanwezig omdat ik daarin progressie moet maken wil ik nieuwe gebieden vrijspelen. Hierdoor geeft het voor mij een meer lineaire ervaring. Daarbij, in The Witcher zit je vast aan het achtergrondverhaal, het uiterlijk en de skill-set van Geralt of Rivia, in Skyrim kun je je eigen uiterlijk, achtergrond en skill-set bepalen wat mij meer vrijheid biedt te Role-Playen. Qua buitenwereld slaat Fallout 4 Skyrim én The Witcher volledig uit het park. Maar das (wederom) mijn mening.
Link naar reactie
Delen op andere sites

De wereld van F4 voelt voor mij iets té bevolkt om echt als 'post-apocalyptisch' aan te doen in tegenstelling tot de voorgaande delen. Maar dat komt waarschijnlijk omdat F4 zich later na de oorlog afspeelt. Dat je Skyrim meer immersie vind hebben kan komen omdat het zich in een fantasiewereld afspeelt terwijl F4 toch wat meer op de "echte" wereld is gebaseerd? Waarom ik de wereld van F4 verkies boven de anderen komt doordat er veel set stukken in zitten die een gebeurtenis afbeelden die op het moment van het vallen van de bommen plaatsvond, zoals een bankoverval, een wurgpartij op een kluis en bijv. een kat die bij het skelet van een man en vrouw zit. (Is die kat 200 jaar oud?) Veelal heeft zo'n set stuk ergens wel een notitie of een terminal met daarop een verhaaltje over wat er daar gebeurt is. De wereld voelt soms alsof je door de geschiedenis van net voor de 'bom' loopt. Maar goed, kwestie van smaak, uiteraard. Genoeg nu, ik ben het TW3 topic aan het bevuilen met mijn voorliefde voor Fallout en Skyrim. ...sorry <3
Link naar reactie
Delen op andere sites

>In Skyrim kan ik de mainquest volledig links laten liggen zonder het gevoel te krijgen dat er iets ontbreekt in de wereld van Skyrim. In The Witcher is de mainquest meer aanwezig omdat ik daarin progressie moet maken wil ik nieuwe gebieden vrijspelen. Hierdoor geeft het voor mij een meer lineaire ervaring. Daarbij, in The Witcher zit je vast aan het achtergrondverhaal, het uiterlijk en de skill-set van Geralt of Rivia, in Skyrim kun je je eigen uiterlijk, achtergrond en skill-set bepalen wat mij meer vrijheid biedt te Role-Playen. Dit inderdaad ook ja.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Om te reageren, moet je eerst inloggen. Dit doe je door rechtsboven op inloggen te klikken.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


  • Wie is er online

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...