Ga naar inhoud

The witcher 3


Theitanic

Aanbevolen berichten

  • Reacties 978
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Een tijdje Witcher 3 op PS4 met de nieuwe patches (bugfixes, nieuwe map functies, invetory, select screen, etc.) gespeeld. Speelt substantieel beter op veel punten. En Roach blijft verdomme gewoon op een draf of gallop door Novigrad of bos rijden, zonder dat ie steeds door een collision stopt.

chromosoom.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vond de nieuwe indeling na een jaar afwezigheid behoorlijk wennen maar het werkt goed. Ik wou dat dat kutbeest wat beter luisterde. Vaak als ik 'm fluit rent ie me in volle galop voorbij of rent ie in tegenovergestelde richting, kan ik erachteraan rennen terwijl ik iemand moet achtervolgen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...
Na wat bikkelen heb ik alle eindes gehad, elke side-quest afgerond, en alle iconen op de map in Toussaint afgewerkt. Dit is zonder twijfel de grootste en beste uitbreiding voor een RPG tot nu toe! Wat ontiegelijk veel content krijg je voor 2 tientjes. CD Projekt RED heeft de wereld opnieuw vol weten te stouwen met veel detail, en wederom elke side-quest heeft wel iets interessants. De keuzes in de hoofdquest zijn ook zeker noemenswaardig, en de laatste "quest" (toegegeven het zijn er meer die je aan één stuk speelt) was bijzonder lang en awesome! De verwijzingen naar sommige sprookjes in ware Witcher-stijl deden mijn lachspieren spannen. De meest hilarische quest was voor mij degene waarin je iemand tegen komt die alleen kan betalen in aardappelen (hele health items!), waarna je wel heel onverwacht hulp krijgt van een bekend iemand. Dit resulteerde in gigantische zelfspot van CD Projekt RED op de logica van de game dat ik hardop moest lachen. Hoe dan ook, met deze expansion is the Witcher 3 zeker één van mijn top 3 games ooit. !!! SPOILER !!! Ook tof hoe het einde van de hoofdgame invloed heeft op het epiloog. !!! SPOILER !!!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Omtrent het centrale verhaal ben ik nu bij *Battle Preparations*, net voordat je met Avallac'h vanuit Novigrad naar Skellige vaart, maar ik koos ervoor om eerst de DLC eens te spelen. Hearts of Stone vond ik erg tof. Olgierd kwam aanvankelijk over als een eenzijdige klootzak en vrijbuiter met het uiterlijk van David Beckham, maar uiteindelijk blijkt het een meerdimensionaal karakter te zijn waar je sympathie voor kunt hebben. O'Dimm vond ik een hele toffe en toch een licht angstaanjagende 'antagonist'. Momenteel in Toussaint, waar ik een deel van het land verkend heb en met een paar quests en sidequests achter de rug. Wat een gruwelijke DLC is dat nu al. Ik ben verliefd met dat groothertogdom, vooral de stad Beauclair. Een elegante stad royaal gevestigd op een berg, met Spaans-Frans-Italiaanse barok invloeden, gekroond met de pieken van het neo-gothische (elvish in de lore) kasteel van de hertogin. Ik vond Novigrad al een enorm toffe stad, maar Beauclair overtreft het echt qua schoonheid.

chromosoom.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zoveel dat nu al mooi is aan B&W. De grootte van de wereld, de detail in de nederzettingen, en dan vooral Beauclair en de arena - Toussaint voelt levendig en bourgondisch gezellig; het feit dat ze speciaal voor deze regio een compleet nieuwe cultuur in het leven hebben geroepen, o.a. zichtbaar in architectuur, de distinctieve accenten en manier waarop men spreekt en de manier hoe men zich opstelt; de nieuwe flora en fauna en monsters; een nieuwe soundtrack; en bijv. alle nieuwe wapens, harnassen (grandmaster), uitrusting voor je paard, nieuwe witcher abilities, nieuwe kapsels en kledij, en een eigen wijngaard als thuis, om wat op te noemen. Sowieso een nieuwe benchmark voor hoe je DLC maakt. (En kijk nu sowieso nog meer uit naar Cyberpunk 2077, aankomende nieuwe game van CDPR.)

chromosoom.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb bij de laatste eindbaas van het spel het probleem dat ik alleen maar -0,55 damage kan doen. In andere woorden; ik kan de eindbaas niet verslaan en het spel niet verder uitspelen. Heeft iemand heel misschien een idee hoe je dit kan oplossen? Of zit hier iemand met hetzelfde probleem?

dwight-schrutes-face-mask.gif.8a69e214974c55a6bddec04f28102ae5.gif

Link naar reactie
Delen op andere sites

Blood & Wine nog aan het bewaren voor later dit jaar. Nadat ik met HoS klaar was was B&W nog niet uit, die kans maar eens aangegrepen om aan X-com 2 te beginnen en daarna GTA V. Met die laatste ben ik nu nog bezig. Blood & Wine ga ik daarna weer oppakken denk ik.... of in het najaar, wel zin in.
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
Ik ben nu bezig met HoS. Die bruiloft vond ik al geweldig omdat het zo'n heerlijke niet serieuze sfeer had vergeleken de rest van de game. Nu heb ik net de missie gedaan in dat schilderij en man, man, man wat een geweldige schrijvers hebben ze toch bij CDPR. Toen het afgelopen was zat ik het echt nog even te verwerken met blik op oneindig. Één van de meest, zo niet de meest memorabele missie ooit in een game voor mij.
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
Ik heb de main story van BaW helaas uitgespeeld met het slechtst mogelijke einde. Even uithuilen en dan opnieuw beginnen met een completionist run op Death March. Ik heb denk ik zo'n 25 tot 40% van de missies en locaties nog niet gedaan/gezien omdat het levelen veels te snel ging. The Witcher 3 is trouwens officieel mijn all time favourite game. En dat komt dan vooral door de geweldige sfeer en het verhaal. Al is er ook zeker niets mis met de gameplay zelf.
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...
  • 2 weken later...

Doe mee aan dit gesprek

Om te reageren, moet je eerst inloggen. Dit doe je door rechtsboven op inloggen te klikken.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


  • Wie is er online

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...