Ga naar inhoud

is de PS vita Slim het waard?


SDaantje

Aanbevolen berichten

  • Reacties 369
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Ik ben het met je eens dat er in dat filmpje misschien een beetje een eenzijdig beeld wordt geschetst. Het zijn vaak kleine fragmentjes die eruit worden gelicht, terwijl de overige 40 uur van een game niet in beeld komen. In die zin is het inderdaad niet helemaal terecht... Maar aan de andere kant is het natuurlijk wel een vrij groot cultureel probleem dat vrouwen inderdaad veelal worden afgebeeld als decoratie of hulpeloos slachtoffer. Het zijn dan ook niet zo zeer de losse voorbeelden die er toe doen, maar meer het feit dat we op dagelijkse basis worden blootgesteld aan een onrealistisch beeld van vrouwen. Dat lijkt me zowel voor mannen (beeldvorming) als vrouwen (rolmodel) niet gezond. Ik denk ook oprecht dat de meeste gamers, ongeacht geslacht, ook gewoon liever sterke vrouwen zien, zoals Ellie of Lara. Maar goed, niet elke game hoeft per se een vrouwelijke protagonist te hebben natuurlijk. Dat maakt niet dat ik een game per se beter of slechter vind. Maar als een game me de optie geeft om zelf een personage aan te maken, zal ik altijd een vrouw kiezen. Dat vind ik fijner spelen, omdat ik me er logischerwijs beter mee kan identificeren, waardoor ik weer meer in de game word gezogen. Dat wil echter niet zeggen dat ik er moeite mee heb om met een mannelijk personage te spelen. Maar neem het nieuws over Ubisoft bijvoorbeeld. Die kwamen met het slappe excuus dat ze geen tijd hadden om een vrouwelijk personage te maken. Hoezo? Er werken 10 studio’s en plenty mensen aan die game. Wil je om wat voor reden dan ook geen vrouwelijke personages in je game dan is dat je goed recht en zal ik daar ook niks van zeggen, maar wees er dan gewoon eerlijk over. Buiten het feit dat ik dus denk dat het geen kwaad kan een wat realistischer en vooral ook meer divers beeld van vrouwen te scheppen (in welke media dan ook). Maar ik denk ook eigenlijk wel dat de meeste 'consumenten' genoeg gezond verstand bezitten om te beseffen dat vrouwen buiten de context van marketing en media toch echt iets meer diepgang hebben dan een stukje decoratie. En ten slotte, ben ik zelf gelukkig nog nooit vervelend behandeld. Sowieso sta ik zelf vrij sterk in mijn schoenen en heb ik niet het gevoel minder (of meer) te zijn dan een man. En sowieso kan het de meeste gamers volgens mij echt totaal niet schelen dat ik een vrouw ben. Mijn excuses voor de wall of text, maar een serieuze vraag verdient een serieus antwoord. :)
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben blij dat je er zo over denkt; natuurlijk is het aanbod games met vrouwelijke protagonisten niet even groot als het aanbod met mannelijke, maar ik merk de laatste jaren wel echt een toename in sterke vrouwpersonen in games. Ik stoor me alleen gruwelijk aan mensen zoals deze Sarkeesian die bepaalde games behoorlijk eenzijdig weergeeft, fout interpreteert en vaak gewoon niet echt gespeeld heeft, en dan doen alsof gamers door ontwikkelaars 'gedwongen' worden om vooral vrouwelijke npc's te mishandelen. Ik denk dat jouw instelling wat dat betreft een hele gezonde is, dankjewel voor je lange reactie! :)
Link naar reactie
Delen op andere sites

Raul, hoe durf je onze mooie site te bevuilen met deze lasterpraatjes :( Deze vrouw is echt het laagste van het laagste, nog lager dan fan zijn van de toppers, lager dan Peter Dinklage, Hell, zelfs een bijtgrage Suarez of een seniel als Dion Grauss verdienen nog meer respect. Niks tegen feministen in het algemeen, maarreh, dit? Nee.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ho ho, ik sta niet achter de boodschap van die video's. De laatste tijd jammert Kotaku heel veel over de achterstelling van vrouwen t.o.v. mannen in games en zo kwam ik op die video, en ik vraag me gewoon af of er nou echt zoveel mensen zijn die zich hier druk over maken. Persoonlijk vind ik veel van hun punten onzinnig, slecht beredeneerd en beargumenteerd.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe heb jij in een dag the last of us uitgespeeld? op easy langs alles gerend en alle cutscenes geskipt?

3x.gif                                                                                                                                                               spacer.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Doe mee aan dit gesprek

Om te reageren, moet je eerst inloggen. Dit doe je door rechtsboven op inloggen te klikken.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


  • Wie is er online

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...