Noatak Geplaatst: 18 februari 2014 Delen Geplaatst: 18 februari 2014 Ik dacht het wel, maar het daalt sterk in waarde volgens mij. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Syphr54 Geplaatst: 18 februari 2014 Delen Geplaatst: 18 februari 2014 Het probleem van de Bitcoin is dat de waarde op niks gebaseerd is. Waar ons geld vroeger op de waarde van goud gebasseerd was en hedendaags op de economische toestand van een land, is de waarde van de BC eerder gebasseerd op hoeveel moeite het kost om één zo'n BC te minen. Nu hebben mensen een erg goede pc nodig die dag en nacht aanstaat om te minen en daardoor schiet de waarde omhoog. Het grootste probleem is dat de waarde van de BC ontzettend fluctueert, met de hack van vorige week waar BC buit zijn gemaakt zorgde voor een grote waarde vermindering in de BC. Met deze waardeonzekerheid durf ik eigenlijk wel te zeggen dat BC in 5 jaar dood is, het is zeker geen toekomstige betaalmiddel. Ik zou eerder naar een credit systeem gaan, waarin een community bepaalt wat je verdient met welk werk. Voor dat werk krijg je dan per maand zoveel credits die je mag gebruiken om te besteden aan eten, woonkosten etc. Alles wordt door de community bepaalt hoeveel iets kost, energie krijgt een credit prijs, water krijgt een credit prijs enz enz. Als de community dan vindt dat je belangrijk werk doet voor de samenleving, zal je veel credits per maand krijgen om te besteden. Vind de community dat je geen belangrijk werk doet, krijg je minder credits. Zo wordt loon en kosten door de community bepaalt i.p.v. een regering, banken enz. enz. waardoor alles eerlijker is. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
OMGWTFBBQ Geplaatst: 18 februari 2014 Delen Geplaatst: 18 februari 2014 Haha, ooit iets gezien waarbij er geen winstbelang is? Grappenmaker. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
OMGWTFBBQ Geplaatst: 18 februari 2014 Delen Geplaatst: 18 februari 2014 Gezien het 'minen' van bitcoins letterlijk inhoudt dat je zorgt voor de beveiliging van de bitcoin denk ik dat de waarde alleen maar stijgt als er enorm veel miners actief zijn. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
OMGWTFBBQ Geplaatst: 18 februari 2014 Delen Geplaatst: 18 februari 2014 Vreemd systeem inderdaad. Je wilt dus de regering wegmikkeren en er een groep machthebbende voor in de plaats nemen? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
OMGWTFBBQ Geplaatst: 18 februari 2014 Delen Geplaatst: 18 februari 2014 Bitcoin is inderdaad gewoon een virtuele valuta. Zie het als briefpapier: Op zich compleet waardeloos, maar toch zit er een waarde aan verbonden. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
OMGWTFBBQ Geplaatst: 18 februari 2014 Delen Geplaatst: 18 februari 2014 http://bitcoinmagazine.com/8211/bitcoins-in-a-restaurant-how-it-all-started-and-is-going-on-with-de-waag-the-first-place-that-accepted-bitcoins-in-the-netherlands/ Interview Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Avant-La-Lettre Geplaatst: 18 februari 2014 Delen Geplaatst: 18 februari 2014 Gewoon over de gehele samenleving genomen dan. Dat je als restaurant bitcoin accepteert om publiciteit te genereren is een geniale zet. Quote Perfide Albion Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
OMGWTFBBQ Geplaatst: 18 februari 2014 Delen Geplaatst: 18 februari 2014 Blijkbaar houden ze een deel van de bitcoins achter als de positief is. Daarbij is het gewoon een leuke extra en vooral veel publiciteit natuurlijk. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
OMGWTFBBQ Geplaatst: 18 februari 2014 Delen Geplaatst: 18 februari 2014 Ah, tja gewoon het anoniem betalen en het aanbieden van een extra betaalmogelijkheid denk ik. Voor bedrijven die graag investeren is het natuurlijk ook een interessant risico om een klein deel als bitcoin te houden en de koers af te wachten. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
OMGWTFBBQ Geplaatst: 18 februari 2014 Delen Geplaatst: 18 februari 2014 Het huidige systeem heeft zich al duizenden jaren bewezen, dus ik denk niet dat het zomaar zal veranderen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Avant-La-Lettre Geplaatst: 18 februari 2014 Delen Geplaatst: 18 februari 2014 >Als je veel wil verdienen, moet je belangrijk zijn voor de samenleving. Dat is nu ook gewoon het geval. Oh ja ik ben dus groot fan van het kapitalistische systeem. Simpelweg omdat het de makkelijkste manier is om zaken op elkaar af te stemmen en iedereen er invloed op kan uitoefenen. Quote Perfide Albion Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Noatak Geplaatst: 18 februari 2014 Delen Geplaatst: 18 februari 2014 Dit is al sinds mensenheugenis *hét* systeem. Beloning voor prestaties Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Roan Geplaatst: 18 februari 2014 Delen Geplaatst: 18 februari 2014 Oh, tof! Ik ben daar wel is geweest. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Noatak Geplaatst: 18 februari 2014 Delen Geplaatst: 18 februari 2014 In metaforen sprekende; geld is een aandeel in de zin dat het de valuta is van een land, waarvan de overheid ook gezien kan worden als een bedrijf. Neem bijvoorbeeld de Pound Sterling; er staat op elk biljet ''I promise to pay the bearer on demand the sum of...'', dit houdt in dat je, in principe, een aandeel van 10 pond bezit wanneer je een briefje van 10 pond hebt. Lever je deze in voor een object dat 10 pond kost, dan lever je je aandeel weer in. Zeer technisch gezien ligt het allemaal veel gecompliceerder en is geld niet een aandeel op zich, maar er zit wel een kern van waarheid in wat Q zegt. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Noatak Geplaatst: 18 februari 2014 Delen Geplaatst: 18 februari 2014 Wat Q bedoelt, is dan ook dat geld, net als aandelen, een waardeakte is dat je in kunt ruilen voor goederen. Het verschil is dat je geld kunt inruilen voor fysieke goederen en aandelen weer voor geld. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Coldhandz Geplaatst: 18 februari 2014 Delen Geplaatst: 18 februari 2014 Ik mine met mijn game pc :p. Gaat niet erg snel met mijn nvidia kaart maar het is iets Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
OMGWTFBBQ Geplaatst: 18 februari 2014 Delen Geplaatst: 18 februari 2014 Een euro is een aandeel van de EU/NL (geen idee hoe dat precies zit met de euro) Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Dikkedraak Geplaatst: 17 maart 2014 Delen Geplaatst: 17 maart 2014 Ik vind zijn GIFS nog altijd erg sterk. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Hellraidermike Geplaatst: 31 december 2017 Delen Geplaatst: 31 december 2017 Lekker afwachten tot dit gigantisch backfired. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
DunneDraak Geplaatst: 31 december 2017 Delen Geplaatst: 31 december 2017 Twijfel om voor paar honderd ripple te kopen. Mede omdat de btc bubbel elk moment kan poffen Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
DarkLeGion Geplaatst: 6 januari 2018 Delen Geplaatst: 6 januari 2018 Heb nu ook wat Ripple. Benieuwd wat die gaat doen de komende jaren. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Hans--Kazan Geplaatst: 9 januari 2018 Delen Geplaatst: 9 januari 2018 Hey BBQ ouwe bitcoinhandelaar! Hoeveel is de bitcoin nu gezakt ? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
OMGWTFBBQ Geplaatst: 11 januari 2018 Delen Geplaatst: 11 januari 2018 >Heb dik 11000 dogecoins, op Reddit zijn ze er wel enthousiast over. Ach baat t niet, schaadt het niet. Dogecoin is een grap, er is al drie jaar lang niks meer geupdate en dat zal ook nooit meer gebeuren. Ik heb er ook een paar duizend, maar dat is meer omdat ik het niet weg wil doen ivm sentimentele waarde. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Coldhandz Geplaatst: 12 januari 2018 Delen Geplaatst: 12 januari 2018 >Om het daarna weer te zien kelderen En intussen weer verdriedubbeld, toch een mooi zakcentje aan verdiend inmiddels. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Om te reageren, moet je eerst inloggen. Dit doe je door rechtsboven op inloggen te klikken.