Ga naar inhoud

CdAB 44 [XLIV] Later jezelf willen worden.


All_is_connected

Aanbevolen berichten

>Mag ik de smokers onder ons er op attent maken dat jullie het gebruik van soft-drugs verheerlijken hier en dat er onder ons ook hen zijn die nog nimmer zoiets geprobeerd hebben. Het kan zo zijn dat de manier waarop jullie het ter communicatie brengen inspirerend of activerend werkt. Ik bedoel, het kan ook heel fout gaan voor sommigen die daar geen rekening mee houden omdat ze alleen maar positieve en swaggaliciousche verhalen hebben gelezen. Whahahahaha. En volgende week zit jij zeker te verkondigen dat je aan het bijkomen bent van een kater van de vorige avond, pleurt toch op man.
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 1k
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Ik moet zeggen dat de manier van discusseren van bolletjemetvuureromheen wat wijzer overkomt. @bolletjemetvuureromheen (ik heb vooroordelen op basis van avatars) Het is nobel om de jeugdigen onder ons in bescherming te nemen, door te zeggen dat de verheerlijking van soft-drugs hier niet gepromoot moet worden, maar als dit topic al "bierdrinkers" in de titel heeft (hoe abominabel het ook moge zijn), dan is het hypocriet om tegen verheerlijking van soft-drugs te pleiten.

Ik keur deze handtekening goed.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Drank is geoorloofd in de Nederlandse maatschappij. Sommige zeggen dat het harddrugs is, maar dat ligt aan jezelf in hoeverre je kapot wil gaan. Blowen vind ik een kansloos fenomeen als je jonger ben dan 18. Thuis blowen kan en mag je hoogswaarschijnlijk niet, dus wordt het vercrackt in een parkie stiekem 's avonds een stickie roken om vervolgens een uur later naar huis te gaan en dan proberen jezelf te maskeren, kauwgompje nemen, een selfie te maken om te kijken of je er nog pienter uit ziet, en dan naar binnen te lopen met de zenuwen in je lijf of je ouders het niet door hebben. Verkoop van softdrugs zou naar 21 jaar moeten, dan zijn de mannen van de jongens wel gescheiden. En als een knulletje als Klaasjan bv hier dit leest krijgt hij misschien wel drang om zijn hersens verder te verkrachten. Een ding is zeker, drank, blowen en drugs zorgt ervoor dat je hersencellen afsterven, en als tiener zijnde kun je er beter vanaf blijven, omdat je hersens pas rond je 23ste stoppen met ontwikkelen. Dan alsnog, vind ik het niet hypocriet dat het woord bierdrinkers in het cdab zit.
Link naar reactie
Delen op andere sites

>Whahahahaha. En volgende week zit jij zeker te verkondigen dat je aan het bijkomen bent van een kater van de vorige avond, pleurt toch op man. Nee, ten eerste zou ik nooit aangeschoten worden, en ten tweede zou ik wanneer ik dat wel zou doen denk ik niet de behoefte hebben om dat te delen op het internet om wat voor een reden dan ook... >Beetje overdreven inderdaad. Als jij tot mensen op het internet -die jij niet kent- word aangezet tot het gebruik van wiet, heb je duidelijk een tekort aan een eigen identiteit, en wil. En dan zijn zouden posts als deze je bij lange na niet je grootste zorg zijn. Beste jongen, het gaat hier om accommodatie en assimilatie en die zijn beide inherent aan ervaring. Wat Blackvelvet zegt klopt, vanuit de pathologie bezien. De hersenen doen er tot ongeveer je 23e jaar over zich uit te vormen. Maar daarmee staat nog niet je identiteit vast vandaar de aannemelijke observaties als: Mid-life crisis en lege-nest syndroom. Life-events zijn altijd bepalend voor je identiteit en de manier waarop wij daarmee omgaan is afhankelijk van onze eerdere ervaringen. Wij als mensen begrijpen de wereld vanuit onze persoonlijke referentie-kader. Ons referentie kader wordt gevuld door al onze ervaringen en onze persoonlijke reactie daarop vanuit onze wil eveneens. Posts lezen over hoe cool, lekker en buitenaards fijn blowen is heeft dus wel degelijk effect op mensen die nog geen dergelijke accommodaties in hun psyche hebben. Dat zegt niet dat zij dan meteen naar de shop lopen en voor de deur gaan staan bedelen, maar dat betekent wel dat wanneer ze in een situatie komen waarin een alpha-figuur in hun peer-group de groep wil stimuleren om eens een joint te proberen dat de ervaringen van anderen die hij gelezen heeft, die positief waren, wel meespelen in zijn besluit. Bovendien Encrypt3D: >Jow, wtf. Bijna 4 gram gekregen voor 10 euro. Wat is deze? Je bent 16 jaar, zit veel op deze site, hebt niet per sé een leuk verleden of daarin ervaringen opgedaan waardoor jij nu deel uitmaakt van een positief ontwikkelende peer-group. Het kan zelfs zo zijn dat deze community jouw peer-group is op het moment, en als dat zo is ben jij zelf de personificatie van deze discussie. Het kost een gemiddeld mens ook tot ongeveer zijn of haar 23e tot zij een beetje ''ik-sterkte'' hebben ontwikkelt en daarmee identiteit. Daarvoor gebeurt dat vooral op basis van afzetting van opgelegde normen en waarden(vaak afzetting tegen ouders) en bepaling op basis van externiteiten als peer-groep ervaringen en model-leren van een idool of persoon waartegen iemand op kijkt. Verder is er ook een kwetsbare groep die in hun geschiedenis al het één en andere hebben meegemaakt en die hebben geleerd vanuit een copingmechanisme de wereld te benaderen. Deze groep is afhankelijk van welke soort negatieve ervaringen zij hebben opgedaan op hun eigen manier kwetsbaar voor middelen als drugs- en daarmee bedoel ik ook alcohol.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Neejoh Chrés lekker blowen lekker blijven doen man gewoon jezelf blijven je moet je natuurlijk wel bewijzen tegenover je vrienden.

''Dit gedrag moet toch zeker niet kunnen. Ikzelf scheld niemand uit en verwacht dat het gedrag van arendban niet ongestraft wordt. Walgelijk gewoon dat dit zomaar kan.''

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Om te reageren, moet je eerst inloggen. Dit doe je door rechtsboven op inloggen te klikken.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


  • Wie is er online

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...