Ga naar inhoud

CdAB 46 [XLVI] Stand up and take your dissonance like a man.


k1ng

Aanbevolen berichten

Je verdedigt nu gewoon je eigen zeer complexe en zeldzame muzieksmaak met dit soort nergens op gebasseerde reacties.

''Dit gedrag moet toch zeker niet kunnen. Ikzelf scheld niemand uit en verwacht dat het gedrag van arendban niet ongestraft wordt. Walgelijk gewoon dat dit zomaar kan.''

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 1,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Hmmm, blijkbaar mag ik niet reageren op jullie posts individueel: dat is goed. @ Arend Jan 1: Daar gaat al wat mis: verklaar klassieke muziek? @ Arend Jan 2: Op het moment dat een computer een beat genereert (en alsjeblieft, geloof me hierin als ervaringsdeskundige) dat de beatmaker en de zanger geen verstand hebben van basis muziektheorie is dat onontwikkeld ja. @ JahArmy: Nogmaals, een basiskennis van muziekleer lijkt mij verplicht voor elke artiest, anders kunnen we net zo goed het conservatorium opdoeken, niet? Neem Laura Jansen bijvoorbeeld. We kunnen Within Temptation en rap buiten deze discussie laten; de héle muziekwereld is aan het verloederen, en voor je het weet leren ze je op het conservatorium composities van andere mensen bij elkaar te zoeken, ipv zelf een mooi stuk te componeren. Verloedering noemt men dat.
Link naar reactie
Delen op andere sites

>De mainstream heeft het wel echt verziekt inderdaad Zo en hoe idd. Ik heb een verschrikkelijke hekel aan rappers van Maybach Music Group en Young Money Cash Money. Zoals Rick ross, MeekMill, Wale, Gunplay, Lil Wayne en noem ze maar op... Dat is in mijn ogen ook geen echte hiphop. Hun lyrics gaan alleen maar over geld, geld en geld. Totaal geen inhoud en diepgang. Hiphop is wat dat betreft echt verziekt. Ik ben echt van de Dr. Dre, Eminem, 2Pac, Biggie, Ice Cube, Immortal Technique, Royce Da 5'9, Snoop (toen hij nog normaal was), Obie Trice, e.d. Dat kaliber rappers...maargoed het is ook appels met peren vergelijken. De kwaliteit tussen bovenstaande en onderstaande is veels te groot.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan kan je teruggaan naar de basis van de basis voor mixen: kijken welke akkoord-schema's waar passen. Ooit van 4 chords gehoord? Alles wat daarin past kan je moeiteloos bij elkaar plempen. Nogmaals, staat het ene nummer in F, de 2e in C en de 3e in A mineur, kan je het moeiteloos bij elkaar trappen. @ JahArmy: ooit van drumcomputers gehoord?
Link naar reactie
Delen op andere sites

Precies. En ik vind het erg want ben een enorme fan van hiphop. Gelukkig heb ik alle hiphop waar ik van hou op mp3 zodat ik het kan luisteren wanneer ik wil. Die kids van tegenwoordig die naar Rick Ross en MeekMill luisteren weten niet eens wat echte hiphop is helaas. En als je hun bijvoorbeeld het nummer All Eyez On Me van 2Pac ft. Big Syke laat horen, dan vinden ze het waarschijnlijk nog crap ook.
Link naar reactie
Delen op andere sites

>Je kent het filmpje: en toch ben je het niet met me eens? Nee, want er bestaan meer dan die vier chords. Ja met die vier is het lekker makkelijk en die vier worden ook vaak gebruik om dat het snel goed klinkt. Maar ik had het over echt mixen, van nummers die eigenlijk niet echt bij elkaar passen en dan toch goed laten klinken.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Om te reageren, moet je eerst inloggen. Dit doe je door rechtsboven op inloggen te klikken.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


  • Wie is er online

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...