Ga naar inhoud

PU.nl's Domste quotes 500.


JahArmy

Aanbevolen berichten

  • 2 weken later...
Ik plaats het hier omdat het imo gewoon ontzettend dom is. > En wie wordt dan de nieuwe Superman? Nu wilde je Wacht al Laz Alonso voorstellen, maar toen kwam de zeer gewaardeerde meneer Peter Koelewijn met het idee van het internet om Michael B. Jordan te nomineren tot man die het meeste kans maakt op de rol. Peter Koelewijn: “Van Killmonger naar Kal-Elmonger!” Je Wacht vindt het een fantastisch idee, want Michael B. Jordan werkt keihard aan zijn carrière en is een zeer getalenteerd man. Het nerdy type dat hij speelde in Black Panther misttond hem niet en dat is niet een al te grote stretch van het journalistenleven van meneer Kent. Ik dacht dat LauraJenny verwees naar een *Waarom Lees Ik Dit?* feature van Peter en nam aan dat het sarcastisch was, maar Peter bevestigd vervolgens in de comments dat hij het eens is. https://i.imgur.com/TM9Djkg.png?1 https://www.pu.nl/artikelen/nachtwacht/henry-cavill-niet-langer-superman-en-switch-online-komt-volgende-week/#c3060128

chromosoom.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

> Je zal je maar zo druk maken om de huidskleur van een fucking fictief personage, de tering zeg. Bedoel je dat in de zin van dat Superman niet zwart gemaakt moet worden, of dat het niet uit maakt welke etniciteit hij heeft? Want dat is met een zogenaamd *established* karakter gewoon niet acceptabel.

chromosoom.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het boeit me echt geen zier wat voor kleur die heeft maar als ik die PeterKoelewijn zulke onzin zie uitkramen moet ik het wel met Raymundo eens zijn.

''Dit gedrag moet toch zeker niet kunnen. Ikzelf scheld niemand uit en verwacht dat het gedrag van arendban niet ongestraft wordt. Walgelijk gewoon dat dit zomaar kan.''

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Noatak, Omdat je me hier aan de schandpaal zit te nagelen ga ik je nog één keer aandacht geven. Maar besef goed dat je er zelf mee begon door mij in je eerste comment te bagatelliseren, terwijl ik niet meer dan een gerucht deelde aan Laura en daar positief op reageerde. Je hebt gelijk dat ik in mijn laatste reactie je betoog wegwuifde en het daarbij wilde laten. Want (en dit liet ik al doorschemeren) het is echt ÉCHT heel erg slecht beargumenteerd. Ik heb niet de tijd noch interesse om alle fouten in je betoog aan te stippen maar weet dat ik ophield met lezen toen je jezelf tegen begon te spreken dat de discussie veel te veel over huidskleur gaat. PRECIES! Volledig met je eens! Het hoort niks uit te maken welke huidskleur Superman heeft! In plaats van duizenden warrige woorden vuil te maken aan een gerucht dat er mogelijk een populaire zwarte acteur benaderd wordt om de hoofdrol in een nieuwe Superman-film te spelen, had je ook 1 minuutje kunnen Googlen om te zien dat DC Comics al lang een zwarte Superman in hun canon heeft gestopt. Wat zeg ik? Meerdere zelfs! Het ‘beschermen’ van de ‘witte Superman’ is dus een discussie die niet meer gevoerd hoeft te worden. DC Comics (de eigenaar van Superman, ik benadruk het even) heeft meerdere universums gecreëerd met verschillende Supermannen. Allemaal met net iets andere backstories, uiterlijke kenmerken en ja, ook huidskleur. Superman is een icoon en een merk; een merk dat DC Comics voor zoveel mogelijk doelgroepen interessant wil maken. En daar mag je gerust wat van vinden. Je mag het bijvoorbeeld cynisch vinden en zeggen dat DC het alleen voor het geld doet. Je mag van mij zelfs zeggen dat je de voorkeur geeft aan een witte Superman, omdat dat de versie is waarmee je bent opgegroeid en die je altijd zal koesteren. Maar zeg NOOIT dat een zwarte acteur Superman niet mag spelen vanwege zijn huidskleur, want dan ben je gewoon een racist. En die gedachte zag ik doorschemeren in je teksten en vind ik heel eng. Ik had daarom ook moeite om respectvol te blijven in mijn eerdere reacties. Dit is mijn laatste comment hierover. Ik hoop dat je wat geleerd hebt.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Zucht, er was niets racistisch aan die comment van Noatak, Peterkoelewijn. Zijn argumenten (waar je er nu maar één van aanhaalt, en de context verandert om er ALSNOG iets racistisch van te maken) waren prima (en dit komt van iemand die het nota bene met je eens is betreffende deze kwestie. Maar manmanman, kan jij niet discussieren) Je praat totaal langs Ramon heen én beticht hem van racisme. Het feit dat een stuk of zeven mensen je hier al over heeft aangesproken zou toch al genoeg reden moeten zijn om ook eens bij jezelf te rade te gaan ipv nu Noatak alsnog een racist te noemen? Je komt nu überhaupt pas (naast de weerlegging van een argument dat Ramon niet eens gemaakt heeft) met goed onderbouwde argumenten (zoals de meerdere universa). Had dat eerder gedaan! Ja je wordt hier ''aan de schandpaal'' genageld, en helaas is dat nog terecht ook.

''Dit gedrag moet toch zeker niet kunnen. Ikzelf scheld niemand uit en verwacht dat het gedrag van arendban niet ongestraft wordt. Walgelijk gewoon dat dit zomaar kan.''

Link naar reactie
Delen op andere sites

Om nog maar even te benadrukken dat je veel te snel de racismekaart trekt. >Ik zei twee dingen; 1. Superman en Batman zijn iconische superhelden met een uiterlijk en origin-story die altijd hetzelfde zijn gebleven, en 2. dat ik het absurd vind als een zwarte acteur wordt gecast voor de rol van een prominente blanke superheld en vice versa ''En vice versa''. Niet een hele gekke redenatie toch? Denk dat het ''blanke man als black panther'' argument hier als goed genoeg voorbeeld moet dienen. Maar daar ben je niet op in gegaan (Alleen maar ''maar de wereld is klaar voor een donkere superheld''. No shit Sherlock, maar dat was het punt niet.) Het punt was dat een bekend character nou eenmaal een bepaald uiterlijk heeft, en daar kan je het eens of oneens mee zijn om het te veranderen. Mij boeit het niet, maar ik noem mensen die het er niet mee eens zijn (én dat redelijk weten te onderbouwen) niet meteen racisten. >Ik stel nergens dat ik liever geen zwarte acteurs in iconische superheldenrollen zie, sterker nog ik noem twee mogelijkheden voor een film met een zwarte DC superheld (Cyborg en Green Lantern, die laatste zou vet zijn). Wow, hij benadrukt hier nóg maar een keer dat het niet om de huidskleur per se gaat, waar jij hem *hieronder* nog van beschuldigt. Good job! >Ja, oké, maar zijn karakter is nu eenmaal bedacht en sindsdien geportretteerd als een witte man, omdat dat is hoe dat karakter er nu eenmaal uit ziet. Het is een alien die er 'toevallig' uitziet als een mens, in de jaren '30 hadden ze eenmaal niet zoveel creativeit /s. Het feit dat hij een alien is betekend niet zoveel, in media komen die in alle vormen en maten. In bijv. Guardians of the Galaxy zien alle aliens er ook gewoon uit als mensen. En hier ben ik het niet eens mee eens, Superman kan mijns insziens dus best donker zijn. Maar jij moet meteen weer de racismekaart trekken, en ''dat je het eng vindt''. Overdrijf toch niet zo man, agree to disagree, maar deze persoonlijke aanval laat je nogal je geloofwaardigheid verliezen. Ramon doet duidelijk zijn best om te laten zien dat zijn mening niet op racistische gronden gebaseerd is, en alles wat jij doet is hem alsnog een racist noemen en daarnaast niet eens zijn argumenten lezen. Nou moet ik toegeven dat Ramon nogal van de langdradige comments is dus ik heb nu één comment ontleed, maar ik hoop dat je wat aan deze hulp hebt gehad want blijkbaar kan je zelf niet lezen. Groetjes.

''Dit gedrag moet toch zeker niet kunnen. Ikzelf scheld niemand uit en verwacht dat het gedrag van arendban niet ongestraft wordt. Walgelijk gewoon dat dit zomaar kan.''

Link naar reactie
Delen op andere sites

> Maar zeg NOOIT dat een zwarte acteur Superman niet mag spelen vanwege zijn huidskleur, want dan ben je gewoon een racist. En die gedachte zag ik doorschemeren in je teksten en vind ik heel eng. Ik had daarom ook moeite om respectvol te blijven in mijn eerdere reacties. Peter is op het moment echt een wandelende cringe compilatie.

Mijn zelfmedelijden is om te huilen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is überhaupt echt belachelijk om de racisme kaart te gooien, want Noatak benadrukt alleen dat hij het hinderlijk vind als het ingaat tegen een wel established personage en hij had eerder mogen komen met het argument over de meerdere universums, want dat zijn goeie argumenten.

Mijn zelfmedelijden is om te huilen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Om te reageren, moet je eerst inloggen. Dit doe je door rechtsboven op inloggen te klikken.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...