Ga naar inhoud

CDAB 56 [LVI] Hans Sach heeft recht op een Singernaaimasjien


quincy

Aanbevolen berichten

  • Reacties 1,6k
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

>Ik vind het nogal kort door de bocht om de nieuwsberichten van terreurbewegingen en gejank van een een politicus representatief te achten voor een goed beeld van een hele religie. Heb je dat stukje in Brandpunt gezien over die hoogleraar die het onderzoekje had verricht waarop Wilders zijn gejank baseerde? Qua antisemitisme en legitimatie van geweld tegen anderen zaten daar nog best wat schokkende ideeën bij die ongeveer de helft van de Nederlandse moslims erop nahoudt.

Perfide Albion

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit wilde ik achter de onderstaande post tiefen, maar toen ging de site kut doen (internal server error jwtz), dus bij deze alsnog. Sowieso ben ik de laatste paar weken mijn respect voor de Nederlandse moslimgemeenschap meer en meer aan het verliezen. Ik acht die bontkraagjes niet representatief. Maar wat mij wel stoort, en jammer dat Jeroen Pauw die vraag niet een paar keer herhaald heeft, is dat op het moment dat er cartoons in Denemarken uitkomen waar de profeet met een bomtulband te zien is, de wereld te klein is en de hele moslimgemeenschap de straat op gaat. Dat op het moment dat Israël redelijk terecht de gazastrook invalt, de hele moslimgemeenschap de straat op gaat. Dat op het moment dat Geert Wilders een amateuristisch filmpje maakt over de oh zo heilige Islam, alle moslims de straat op gaan. Maar op het moment dat jouw oh zo heilige religie door een stel barbaren in het midden oosten misbruikt wordt om verkrachting, onthoofding en het vermoorden van duizenden onschuldige kinderen te legitimeren, ik nog geen enkele moslim hier publiekelijk tegen op heb zien treden? In plaats daarvan zie ik er weer eentje zitten bij Pauw die boos is omdat Geert Wilders heeft geëist dat ze zich uitspreken tegen IS. En oh oh oh wat racistisch van die gekke Geert want omdat ik een kleurtje heb moet ik me ineens uitspreken. Nou stomme broodmongool, op het moment dat écht zo veel gaf om je religie, dan had je je al lang uitgesproken. Dan had je met al je moslimvriendjes op de dam gestaan en met hetzelfde enthousiasme waarmee je normaal Israelische vlaggen verbrandt nu IS vlaggen verbrandt. Of je had op zijn minst een filmpje gemaakt zoals deze Engelsen (https://www.youtube.com/watch?v=hAxIOC8Zisc). Dus daarom krijg ik meer en meer een hekel aan het instituut de moslimgemeenschap, net als ik een hekel heb aan het instituut de katholieke kerk. In plaats van iedere keer met de "bah bah wat zijn jullie kortzichtig en ons geloof is leuk" vlag te wapperen zouden ze ook eens wat kritischer naar zichzelf toe mogen zijn. Het is toch pijnlijk dat uitgerekend David Cameron die echt nog nooit de Koran heeft opengeslagen namens de moslimgemeenschap moet uitleggen dat IS niks met de islam te maken heeft? tl;dr http://www.dumpert.nl/mediabase/6618105/45091bf9/kro_brandpunt_wilders_heeft_gelijk_.html Filmpje met cijfers

Perfide Albion

Link naar reactie
Delen op andere sites

>Ik vind het nogal kort door de bocht om de nieuwsberichten van terreurbewegingen en gejank van een een politicus representatief te achten voor een goed beeld van een hele religie. We kunnen er allemaal overeens komen dat alle religies zijn verzonnen. Zolang de wetenschap niet alle vragen kan beantwoorden gaan we het zelf maar doen. (daarom zaten religies er ook zo vaak naast in het verleden) Daarom blijven religies altijd bestaan, mongolen hebben altijd een hou vast nodig voor het onbekende. Zolang er mensen blijven worden vermoord, opgelicht en gediscrimineerd voor leuke fabeltjes, krijg ik het niet voor elkaar om een positief beeld te krijgen over religies. En daarvoor hoef ik echt geen bijbel, koran of Donald Duck open te slaan.

Hier had uw advertentie kunnen staan

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vind religieuzen trouwens ook nog eens behoorlijk onbeschoft tegen over de wetenschap. Vaak zie je in opinieprogramma's dat er een hoogleraar wordt uitgenodigd die jarenlang ergens onderzoek naar heeft gedaan en dan komt er zo'n christengekkie tegenover die zegt;nee dat is niet zo want de bijbel zegt dat.

Hier had uw advertentie kunnen staan

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Om te reageren, moet je eerst inloggen. Dit doe je door rechtsboven op inloggen te klikken.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


  • Wie is er online

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...