Ga naar inhoud

Welke game speel jij nu?


as_if_i_care

Aanbevolen berichten

Afgelopen weekend weer eens flink wat uurtjes Trials Fusion gespeeld... Bizar hoeveel geweldige user-created content er te vinden is die zelfs de kwaliteit van de base-game ver overschrijdt! https://steamuserimages-a.akamaihd.net/ugc/872992878742510790/B30E9A6682197C8E6292FC8DB45F91BA7A513708/ https://steamuserimages-a.akamaihd.net/ugc/872992878742516468/51BFB6FA9F7A572545A9B5DD3042D8EB709807DB/
Link naar reactie
Delen op andere sites

De Russische DLC vond ik best kut. *Łupków Pass* en *Brusilov Keep* waren de aangenaamste; die eerste is soortgelijk aan *Monte Grappa*, maar dan zonder bunkers en meer gebalanceerd om het geen sniperhemel te maken (oa door te spelen met hoogtes en door de aanwezigheid van veel bomen), en die laatste is an sich leuk maar best klein. *Albion* is ruk. Dat is een map met een paar eilanden, met in het middeneiland een heuvel dat de map in tweeën breekt. De Duitsers starten op een schip en moeten richting de eilanden varen met gepantserde bootjes. De Russen beginnen aan land en als ze haast maken hebben ze al snel een machtige beginpositie met 1 vlag vlak voor de basis die je als Duitser alleen kunt vangen door letterlijk op de vlag te staan, en 2 heuvelvlaggen in het midden van de map waar ook nog eens twee grote kustbatterijen op staan waar je de vijanden mee naar de tering schiet. Daarbij komt dat de Russen ook vliegtuigen krijgen, net als de Duitsers, maar dat maakt de Russen dus gewoon supermachtig. Als de Duitsers zijnde moet je dus snel naar land varen en doorstoten naar die twee heuvelvlaggen, anders heb je weliswaar 2 eilandvlaggen in de rechterhelft van de map, maar die staan op laaggelegen eilanden in het vizier van de bovengenoemde heuvelposities met kustartillerie. Plus dat die twee heuvels ook loopgraven hebben waar je veilig in zit. Het is een ongebalanceerde kutmap dat ook best klein en saai is. *Galicia* is best groot, maar vlak en saai en een hemel voor snipers. Het zal bedoeld zijn voor voertuigen, maar als soldaat ben je pertinent de sjaak. De laatste Russische map, *Volga River*, komt op hetzelfde neer als *Galicia*, alleen met iets meer beschutting.

chromosoom.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

Omdat het afgelopen weekend gratis was, had ik de Franse en Russische DLC voor BF1 gespeeld. De Franse DLC had wel leuke mappen. *Verdun Heights* vond ik wel oké. Vermakelijk genoeg. *Fort De Vaux* vond ik een beetje krap en klein, en ik snap dat dat het hele idee is van het level, maar ik vind de bunkers in deze game het leukst wanneer het onderdeel is van een groter level, niet echt als level op zich. Het is niet heel slecht, maar niet mijn kopje thee. *Soissons*, zie ik net, is dus een level dat ik nog niet gespeeld heb. Maar wat ik er zo van zie is dat het een beetje soortgelijk is als St. Quentin's Scar, alleen met veel minder bebouwing. Ik had het echter leuker gevonden als het level en dorpje een stuk groter waren, want het ziet er best krap uit. Dat typeert de mappen over het algemeen wel, trouwens; ze zijn best klein. Ik snap niet waarom, misschien wil DICE de focus leggen op veel en snellere conflicten door de levels kleiner te maken? Ze leggen de focus meer op mappen die zich lenen voor oa Domination en Team Deathmatch, maar veel minder op grote mappen geschikt voor Conquest. *Rupture* vond ik een beetje saai en leeg, met veel vlakke en open plekken waar iedere malloot met een bolt-action jou neermaait. Niets aan. *Nivelle Nights* heb ik niet veel over te zeggen, niet lang gespeeld. *Prise de Tahure* vond ik één van de leukste. Een stedelijke map zoals Amiens, maar dan ietsje kleiner. Schieten in steegjes, straten, gebouwen en een centraal plein in het midden, dit is wat ik leuk vind. De map is echter ook weer wat klein, maar dat geeft het wel meer focus en snelheid aangezien het vrijwel grotendeels te voet is. Ook is het echt een hele donkere map, ondanks dat het een nachtmap is, maar dat is te fixen door de brightness van 50 naar 80 op te schroeven.

chromosoom.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

*Tsaritsyn* had ik na één ronde van ca 50m en 2000 tickets per team genoeg van gezien. Het is middelgrote map met in het centrum een grote kathedraal met twee verdiepingen en een grote centrale, onbeschutte vloer met vlag B. Daar omheen ligt een besneeuwd veld met loopgraven, met aan de rand stedelijk gebied (de kathedraal staat ook in het midden van de stad Tsaritsyn). Maar dit is, waar ik dus van uitging, alles behalve een stedelijke map. Er zijn drie vlaggen; rechtsonder in een klein stuk stedelijk gebied is A, in het midden in de kathedraal is vlag B, linksboven in een nog kleiner stedelijk stuk is C. Waar deze map voor gebouwd is, is de confrontatie in en rondom de kathedraal. Twee teams die in het midden van de map clashen en mekaar zinloos overhoop schieten tot de ronde gewonnen is. Toen ik het speelde probeerde ik met mijn squad (ik speelde met 2 vrienden in-party, plus 2 randoms in-game) constant om C op de vijand te veroveren, en dat lukte ons een paar keer bijna en één of twee keer hadden we hem veroverd. Maar omdat de map compleet is opgebouwd voor die confrontatie in het midden, zat het gros van ons team en het vijandelijk team elkaar af te knallen in de kathedraal, in plaats van richting C te pushen. Deze map faciliteert geen tactische manoeuvres richting randvlaggen waar je de vijand in de flanken aan kunt vallen; dit is het frontaal botsen van de twee teams en dat is het. Gewoon kut.

chromosoom.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

> Ze leggen de focus meer op mappen die zich lenen voor oa Domination en Team Deathmatch, maar veel minder op grote mappen geschikt voor Conquest. Oké, met die paar grotere Russische mappen komt DICE wel met mappen die zich beter lenen voor Conquest.. máár wat ze eigenlijk doen is alleen het speelveld uitrekken, en vervolgens geen dorpjes of interessante beschutting enz in het level verwerken. Dat is jammer, want dan heb ik liever relatief ietsje kleinere levels zoals St. Quentin's Scar waar je een dorpje hebt waar interessante schermutselingen plaats kunnen vinden, dan dat je een dor en saaie vlakte hebt waar alleen scherpschutters volledig aan hun trekken komen.

chromosoom.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben inmiddels een beetje uit The Witcher 3 geraakt. Wel een enorm goede game, en ik heb nog een heel groot deel plus alle dlc te gaan, dus die ga ik nog eens op pakken. Speel nu vooral Wolfenstein: The New Order. Heerlijk. Goed knallen. Zowel stealth als run & gun loont. Als je in je cover blijft wordt je op über vanzelf afgestraft. Vind wel dat de hoogste moeilijkheidsgraad niet extreem lastig is. Leuk bijkomstigheid ook dat er tot zo ver een aardig verhaaltje aan hangt. Qua multiplayer nog steeds Alienation. Fijn dat die bij plus was. Deze heeft een hele hoge replaywaarde en een goed progressiesysteem. Bijna platinum.
Link naar reactie
Delen op andere sites

> Wat vond je van de singleplayer ? Het is een tijd geleden dat ik hem zelf speelde, maar de SP [van BF1] is vooral teleurstellend. Het zijn korte, vrij oppervlakkige soundbites uit de oorlog waar ik het gevoel had dat ze eigenlijk wat groters in gedachten hadden maar om één of andere reden besloten de SP compact te houden. Ik kreeg ook niet de emotionele lading binnen die ze proberen af te dwingen met deze beknopte episodes, omdat ze dus te kort van duur zijn om je adequaat in te kunnen leven. Eigenlijk was alleen de laatste missie, waar je voor *Lawrence of Arabia* 3 plekken moet ontdoen van vijanden om vervolgens een trein te belagen, het leukst vanwege de vrijheid en tijd die je krijgt om de missie te voltooien. Kortom dus kort en oppervlakkig en het doet de oorlog geen recht aan. Ik snap dat het de eerste wereldoorlog eigenlijk meer gebruikt als thema voor een kekke shooter, maar goed.

chromosoom.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Om te reageren, moet je eerst inloggen. Dit doe je door rechtsboven op inloggen te klikken.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...