Ga naar inhoud

Oorlog topic


Theitanic

Aanbevolen berichten

Dat is goed, maar een tip; Nederland heeft relatief gezien niet echt een rijke militaire geschiedenis of briljante militaire bevelhebbers, op de (5) Admiraliteiten (marine ten tijde van de Republiek) na -- bijv. Michiel de Ruyter, Maarten/Cornelis Tromp, Piet Pieterszoon Hein, Jacob van Heemskerk, etc. --, dus in dat opzicht kun je beter 'cliché' zijn en naar Hannibal Barkas, Caesar, Frederick II van Pruisen, Napoleon, en dergelijke kijken. Maar goed, ik doe snobberig. Voor WO2 raad ik trouwens de serie *''The World at War''* uit de jaren 70 van de BBC aan. Is een prachtige serie.

chromosoom.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 126
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Dat is de bedoeling ook....dan blijft de olie prijs lekker laag, er zitten ook een hoop (ex)bondgenoten van Rusland die we moedwillig gedestabiliseerd door tegenstanders tot de tanden toe te bewapenen/ te trainen heel van die "goede rebellen" zitten nu bij isis (Libie, Syrië), de Amerikanen zitten wel lekker veilig aan de andere kant van de oceaan maar die kut lui ontploffen in onze Europese steden en we hebben de Russen ook nog eens om de hoek.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Totdat je met PTSS thuis zit. De overheid/krijgsmacht je laat vallen als een baksteen, als dank voor je bewezen diensten aan ons landje. Als je al (heel) thuis komt na een uitzending. O en kijk eens naar de statistieken van zelfmoord onder soldaten, als je je toch aan t inlezen bent!
Link naar reactie
Delen op andere sites

>Kotter jij bent gewoon een hipster en een pacifist die niet verder kan kijken dan zijn eigen wietplantage/tuin dus jou negeer ik gewoon en maak ik mijn woorden niet eens aan vuil. En jij bent het soort stereotype blinde vink met een plank voor de kop die iets te veel oorlogsfilms heeft gekeken en iets te veel oorlogsboeken heeft gelezen. De persoon die graag in het leger wil omdat hij dan ook iets te vertellen heeft, maar het idee geromantiseerd heeft in zijn hoofd en geen enkel benul heeft van hoe een moderne oorlog werkt. Een knuppel die pacifist als scheldwoord gebruikt komt sowieso niet bijster intelligent over. Niet dat ik iets heb met pacifisme maar het is beter dan denken dat je stoer bent als je iemand door zijn harses schiet. Maar goed, veel succes met blindelings orders volgen, samen met de rest van "onze jongens". En niet huilen als het niet zo is als je dacht dat het zou zijn als je uitgezonden wordt.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat Ramon er geen flauw benul van heeft wat er nodig is om hogerop te komen in het leger, maar die geschiedenisboeken gaan je in ieder geval niet helpen. Sowieso denk ik niet dat ze 'hogerop' zitten te wachten op iemand die zo makkelijk te provoceren is, maar succes, eet vooral veel pap ja.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb vaak moeite met gesprekken voeren met militairen. Vooral vanwege gebrek aan openstaan voor argumenten. "Het moet zo en zo gebeurt het." In het leger noemen ze dat discipline, maar ik noem het gebrek aan intellect.

Ik keur deze handtekening goed.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is gewoon mijn doel om op de opleiding te worden toegelaten en het te halen verder niets, ik had niet zulke negatieve reacties verwacht van mensen zoals Kotter en Batmanjepper, die gewoon haat hebben aan de krijgsmacht en er het nut niet van inzien. En dat mag want wij zijn een vrij land met vrijheid van meningsuiting en democratie onder andere met heel veel dank aan de militairen die hun leven op de lijn leggen voor die vrijheid, de militairen waar ik deel uit wil gaan maken. Wat is daar mis mee?
Link naar reactie
Delen op andere sites

> Ik denk dat Ramon er geen flauw benul van heeft wat er nodig is om hogerop te komen in het leger, maar die geschiedenisboeken gaan je in ieder geval niet helpen. De training en expertise voor in het veld haal je dikwijls uit ervaring in het leger, inderdaad. Dat wilt niet zeggen dat de veldslagen en bevelhebbers van oud geen waardevolle kennis, tactieken en wijsheid kunnen bieden. > Sowieso denk ik niet dat ze 'hogerop' zitten te wachten op iemand die zo makkelijk te provoceren is, maar succes, eet vooral veel pap ja. Ach, defensie maakt iemand wel voldoende volwassen. Mijn neefje die afgelopen jaar pantserinfanterist is geworden is ook een stuk volwassen sinds hij het leger in is gegaan. > Ze zitten niet op wijsneuzen te wachten zoals raul al aangaf. Gewoon je ding met voldoende inzet en passie doen en dan heb je denk ik meer kans om te promoveren. Wijsneuzen die alles beter denken te weten niet nee. Personen met aardig intellect, militair-historische kennis en voldoende inzet wel. Ik vind het overigens wel amusant dat de heren hieronder flink vingertje wijzen en stellen dat je niet zo wijsneuzerig moet zijn, maar zelf wel pretenderen alles te weten over de krijgsmacht.

chromosoom.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

> Haha. Lekker bij "onze jongens". Gaat je vast alleen maar om het geld en omdat je dan denkt stoer te zijn. Maakt dat wat uit? Bij de krijgsmacht worden hoogstwaarschijnlijk degene die denken makkelijk geld te verdienen toch wel gescheiden van de echte doorzetters. > Je kan ook proberen een vak te leren. Jas moet je sowieso niet al te serieus nemen als hij op PU.nl zit. > Totdat je met PTSS thuis zit. De overheid/krijgsmacht je laat vallen als een baksteen, als dank voor je bewezen diensten aan ons landje. Als je al (heel) thuis komt na een uitzending. O en kijk eens naar de statistieken van zelfmoord onder soldaten, als je je toch aan t inlezen bent! Houdt eens op met je constante vertekend gejank in dit en het politiek topic. Wij leven overigens in Nederland, niet de Verenigde Staten of elders.

chromosoom.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

Niets, al moet je niet *te* geromantiseerd denken; alhoewel te realistisch denken dan ook weer mensen weerhoudt om bij Defensie te gaan werken. In ieder geval, Defensie is ook belangrijk werk dat gedaan moet worden. Je moet trouwens Jeppert en Kottertje niet zo serieus nemen, en dat geldt in principe als gouden regel op het internet; niet alles te serieus nemen. Met die anonimiteit denken mensen zich als goden te kunnen gedragen.

chromosoom.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou, ik ken anders militairen die nu ze niet meer in dienst zijn niet echt te spreken zijn over hun voormalig werkgever, en daarnaast is het beeld van het leger ook erg mediagekleurd. Hetzelfde geldt bijvoorbeeld over de historie in boeken. Ik zie inderdaad niet echt het nut in van een Nederlands leger. Als de poep de ventilator raakt zijn we toch wel de zak, hoe je het ook wend of keert. Ons leger is niets meer en niets minder dan een middel om de economische verhouding met het buitenland goed te houden. Ik heb niet per definitie haat aan "onze" krijgsmacht, alleen aan vele figuren die reageren met opmerkingen zoals: >Militair is een vak idioot. >Kotter jij bent gewoon een hipster en een pacifist die niet verder kan kijken dan zijn eigen wietplantage/tuin dus jou negeer ik gewoon en maak ik mijn woorden niet eens aan vuil. Tsja, de pot moet de ketel niet kortzichtig noemen. >En dat mag want wij zijn een vrij land met vrijheid van meningsuiting en democratie onder andere met heel veel dank aan de militairen die hun leven op de lijn leggen voor die vrijheid, de militairen waar ik deel uit wil gaan maken. Klopt, maar zoals ik al zei, de oorlogvoering van WW2 is het al lang niet meer, nu is het meer uitzendingen voor economische goodwill, uitgezonden worden door pennenlikkers die zelf moeilijk de waarde kunnen schatten van hoe gevaarlijk zo'n uitzending nou is en wat voor psychologische impact het heeft. >Je moet trouwens Jeppert en Kottertje niet zo serieus nemen, en dat geldt in principe als gouden regel op het internet; niet alles te serieus nemen. Met die anonimiteit denken mensen zich als goden te kunnen gedragen. Ik post anders mijn facebookpagina en foto's van mezelf op dit forum. En jij, Ramon?
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou alvast de bello gallico van caesar lezen, daarin wordt mooi uiteen gezet hoe je je met een groep soldaten kunt verdedigen tegen een regen van peilen door je schild boven je hoofd te houden. Maar even serieus. Ga geen boeken lezen joh. Als "militair historische kennis" echt relevant is voor je toekomstige baan als levende schietschijf dan leren ze je dat wel op je opleiding. En "hogerop" kom je door je persoonlijkheid, eigenschappen en competenties. Niet omdat je je tijd hebt verdaan aan het lezen van boeken terwijl je ook op tinder had kunnen zitten om patriottistische chickas te regelen.

Perfide Albion

Link naar reactie
Delen op andere sites

>Dat wilt niet zeggen dat de veldslagen en bevelhebbers van oud geen waardevolle kennis, tactieken en wijsheid kunnen bieden. Nee maar weet jij precies hoe relevant die waardevolle kennis en wijsheden zijn voor moderne oorlogsvoering? Het lijkt me dat die zaken, voor zover relevant, wel worden verwerkt in de opleiding. Je hebt echt geen streepje voor als je de tactieken van Epaminondas of de lijfspreuken van Napoleon kent hoor. >Ach, defensie maakt iemand wel voldoende volwassen. Mijn neefje die afgelopen jaar pantserinfanterist is geworden is ook een stuk volwassen sinds hij het leger in is gegaan. Ja volwassen, of beter gezegd, gedisciplineerd, maar dat zegt niets over iemands intelligentie of agressie. >Personen met aardig intellect, militair-historische kennis en voldoende inzet wel. Dat loopt wel los. Op de officiersopleiding wordt ook gewoon van je verwacht dat je je bek houdt en doet wat er gezegd wordt, ga er maar niet van uit dat je er je persoonlijke draai aan mag geven, laat staan dat je iets hebt aan die militair-historische kennis. >Ik vind het overigens wel amusant dat de heren hieronder flink vingertje wijzen en stellen dat je niet zo wijsneuzerig moet zijn, maar zelf wel pretenderen alles te weten over de krijgsmacht. Niemand pretendeert hier 'alles' over de krijgsmacht te weten, jij verkoopt gewoon onzin en men wijst je daar terecht op. Je bent zelf ook zo'n *wijsneus die alles beter denkt te weten* dus ongetwijfeld kronkel en draai je nog even door tot het lijkt alsof je gelijk hebt dus alsjeblieft, laat die quasi-verontwaardiging maar achterwege. Overigens heb ik zelf lange tijd overwogen om bij het leger te gaan en heb me zodoende wel enigszins verdiept in wat me te wachten zou staan. Gelukkig zat mijn vader een paar jaar bij de landmacht, hij heeft me veel verteld over het dagelijks leven aan de academie. Daarnaast hebben twee goede vrienden van mij de officiersopleiding een jaar gevolgd, maar zijn gestopt om de reeds genoemde redenen: je moet gewoon je bek houden en doen wat je gezegd wordt, er komt geen intellect, creativiteit of historische kennis van welke aard dan ook bij kijken. >Daarnaast zijn degene die zich voorhouden dat historie ''dood'' is, en dat er geen kennis of wijsheid uit gehaald kan worden een stel kortzichtige drollen. Daarnaast zegt niemand dat. Geschiedenis is leerzaam zolang zij relevant is. Jouw opmerking is irrelevant. >die gewoon haat hebben aan Je *haat*, of *koestert* haat *jegens*. Fuck jou, Nederlands onderwijs.
Link naar reactie
Delen op andere sites

> Ik zie inderdaad niet echt het nut in van een Nederlands leger. Als de poep de ventilator raakt zijn we toch wel de zak, hoe je het ook wend of keert. Ons leger is niets meer en niets minder dan een middel om de economische verhouding met het buitenland goed te houden. Ja, godverdomme man.

chromosoom.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Om te reageren, moet je eerst inloggen. Dit doe je door rechtsboven op inloggen te klikken.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


  • Wie is er online

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...