Ga naar inhoud

E3 2016


Roald

Aanbevolen berichten

>Aan het einde denk ik gewoon dat iedereen even goed moet nadenken en dan vervolgens gewoon een PC kopen, dat is de enige goede optie. Haha dat was gewoon een grapje, dat meende ik niet serieus. =P De rest van mijn tekst meen ik echter wel, ik heb zo mijn twijfels over de nieuwe consoles.

dwight-schrutes-face-mask.gif.8a69e214974c55a6bddec04f28102ae5.gif

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 93
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Ja, dat is eigenlijk geen slechte samenvatting. Sony is exclusiviteit-focused en Microsoft is meer player-focused. Tot nu toe veel meer vermaakt met de console exclusives van de Xbox One, maar Sony heeft denk ik wel de beste line-up voor komende tijd. De Xbox One is gewoon een fantastisch gebruiksvriendelijke console die ik daarom ook als main console gebruik voor third party games en apps als Netflix en YouTube, terwijl mijn PS4 eigenlijk alleen aan gaat voor exclusives. Dat is het voordeel van beide apparaten hebben, al verschilt dat natuurlijk voor sommige mensen met beide consoles. De toekomst ziet er dan ook goed uit voor beide console bezitters. Sony pompt gewoon veel exclusives met hopelijk goede kwaliteit, en zal dit blijven doen omdat veel mensen een PS4 hebben. Microsoft pakt het minstens zo slim aan door niet alleen console gamers te targetten (wat minder is dan PS4 bezitters) maar ook PC te targetten incl. cross-buy en cross-play, waardoor geld ook geen probleem zal zijn.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Microsoft slaat de plank gewoon weer volledig mis. Na het kinect fiasco gepaard met de Xbox One announcement en release gaan ze nu lekker verder. Ik heb zelf een PC en een PS4. Geen Xbox One omdat er werkelijk waar geen exclusieve game is die ik wil. sws kwam het merendeel van de exclusives ook al uit op PC waardoor een xbox overbodig leek. Maar nu gaan ze nog een stapje verder en maken ze het ding echt overbodig. Ze hebben letterlijk tegen de consumer gezegd: Er is niks meer op xbox wat het een exclusieve xbox ervaring maakt. We zijn eigenlijk gewoon een crappy PC geworden. Daar bovenop presenteren ze gewoon 2 nieuwe xboxes! Hoe krijg je het voor elkaar Microsoft. Om in 1 pressco 2 nieuwe consoles aan te kondigen en die in dezelfde pressco compleet overbodig te maken.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hahaha ik vind het echt geweldig wanneer jullie twee in de discussie raken! Maar even serieus; ik heb altijd al het gevoel gehad dat de strategie van Microsoft meer is gefocust op een betere prestatie leveren in multiplatform games dan te investeren in exclusives. En deze strategie werkte ook daadwerkelijk goed met de 360 waarbij er in die generatie dezelfde games soms bijzonder ruk draaide op de japanse console variant. Sony heeft echter vooral later in de PS3 generatie geweldige exclusives gekregen, terwijl de Xbox nooit verder is gekomen als de Halo, Forza en Gears of War games. Allemaal wel sterke titels, maar qua kwantiteit niks vergeleken met de stapel Sony exclusives. Nu met de nieuwe generatie is er een hele nieuwe situatie ontstaan; mensen kopen nu zowel een PS4 voor de exclusives maar het is tevens hardware gezien nu ook de betere console van de twee. Microsoft moet nu slim gaan denken over hoe ze de huidige situatie gaan aanpakken. Dit gaan ze naar mijn mening ten eerste doen met het creëren van goodwill; kijk maar naar de geweldige games met gold en nu het cross-buy principe. En ten tweede maken ze zowel de Xbone S en Scorpio om de mensen die nu nog een nieuwe console gaan kopen te overtuigen. En als laatste spreken ze een geheel ‘nieuwe’ markt aan; genaamd het PC platform. Hiervan moeten ze echter wel goed opletten dat ze het op de manier doen waarvan PC-gamers dat willen. Want volgens mij ga je niet een groot deel van het platform veroveren als je games slechter werken op de windows store dan de concurentie. Maar dat is een ander verhaal. Anyhoe, Microsoft pakt het wel degelijk goed aan. Het gaat mij zeker niet ervan overtuigen om een Xbone te kopen. Maar ik kan nu tenminste Forza op mijn computer spelen, iets dat 5 jaar geleden niet mogelijk was. Ze gaan deze generatie zeker niet meer de PS4 inhalen, maar ze kunnen tenminste zoveel mogelijk hun best doen om het verschil minder groot te maken.

dwight-schrutes-face-mask.gif.8a69e214974c55a6bddec04f28102ae5.gif

Link naar reactie
Delen op andere sites

>Haha, jij denkt dat Microsoft boeit? Ik weet niet of je het door hebt, maar de Windows 10 store is van hen. Consoles worden break-even verkocht om winst te maken op games, Microsoft speelt het gewoon slim. De console strijd is voor hen verloren, dus trekken ze dat recht door ook hun games naar PC uit te brengen. Veel meer potentiële kopers en hogere winst gezien PC gamers overduidelijk meer digitaal kopen, wat meer winst is dan fysieke discs. Sony kan gewoon niks met PC omdat Mictosoft al een monopoly heeft met Windows op gamegebied. Hoe slaat Microsoft precies de plank mis? Steam? Rara riebediedie? Je zegt zelf al dat Microsoft door heeft dat ze deze generatie hebben verloren. Waarom kondigen ze dan toch 2 nieuwe consoles aan voor deze gen?
Link naar reactie
Delen op andere sites

Omdat het nog steeds geld oplevert? Ik weet nu niet eens of ik hier serieus op in moet gaan, wat een onnozele vraag. Jij moet geen bedrijf gaan leiden later als je meteen producten van de markt haalt omdat je geen genoegen kan nemen met nummer 2.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Om te reageren, moet je eerst inloggen. Dit doe je door rechtsboven op inloggen te klikken.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


  • Wie is er online

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...