Ga naar inhoud

CDAB 116 [CXVI] Wie een kuil graaft voor een ander, is geen egoïst


mohamed

Aanbevolen berichten

  • Reacties 989
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Ja, want wat aan "over iedereen (ook over mij) worden grapjes gemaakt en deze grap werd een paar dagen geleden nog gemaakt zonder consequentie" is precies "Gewoon grapjes maken en doen alsof je het allemaal niet begrijpt :-)"? Stakker.

''Dit gedrag moet toch zeker niet kunnen. Ikzelf scheld niemand uit en verwacht dat het gedrag van arendban niet ongestraft wordt. Walgelijk gewoon dat dit zomaar kan.''

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kunnen mensen die roepen dat ik een grote neus heb vanaf nu ook twee dagen en ban? Dat is ook altijd grappig bedoeld en niet waar.

''Dit gedrag moet toch zeker niet kunnen. Ikzelf scheld niemand uit en verwacht dat het gedrag van arendban niet ongestraft wordt. Walgelijk gewoon dat dit zomaar kan.''

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bestaat er een 'Top 10 PU-members met de meeste bans' lijst ( perma-bans tellen niet mee ? Wedden dat AJ op eerste staat.) Neuh, Kotter is vaker gebanned. En nog wel meer mensen. Ben zelfs ooit bijna mod geweest.

''Dit gedrag moet toch zeker niet kunnen. Ikzelf scheld niemand uit en verwacht dat het gedrag van arendban niet ongestraft wordt. Walgelijk gewoon dat dit zomaar kan.''

Link naar reactie
Delen op andere sites

>Bestaat er een 'Top 10 PU-members met de meeste bans' lijst ( perma-bans tellen niet mee ) ? Wedden dat AJ op eerste staat.

''Dit gedrag moet toch zeker niet kunnen. Ikzelf scheld niemand uit en verwacht dat het gedrag van arendban niet ongestraft wordt. Walgelijk gewoon dat dit zomaar kan.''

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een vraagje aan de moderators. In hoeverre nemen jullie je moderatorschap onder de loep, en doen jullie iets met de kritiek die aan jullie persoonlijk gericht is? En met kritiek bedoel ik dan niet kritiek in het algemeen, maar echt kritiek op de persoon. Alsin reflecteert bbq op kritiek specifiek gericht op hem of orangemic specifiek op hem. (kan alle mods gaan opdrammen maar de rest is onzichtbaar). En voelt dit dan als een aanval op de persoon, of een aanval op de functie die de persoon verricht? Er is veel gesproken over de mods in het verleden. Deels hebben users gelijk, deels hebben mods gelijk. Er zijn veel mensen die provoceren. Neem een AJ, dunnedraak, of ondergetekende. Je gaat me niet vertellen dat als de een de ander een bepaalde benaming geeft in de trand van een kast achtig iets, als hier eerder een ban voor is geweest, die persoon geen ban kan verwachten. Jas zei het hieronder al. Ikzelf maak ook wel eens een grapje waarvan ik weet dat ik een ban kan verwachten. Het is altijd een opmerking die op het randje is, waarvan degene weet dat als de ban komt deze ter discussie gesteld kan worden. De persoon in kwestie heeft dan de neiging de vermoorde onschuld te spelen. Ook een Arendjan. Ook een Saeglopur, ook ik. Het is het typische vuurtje opsteuken waar men om kan gniffelen, en het gastenboek en de gebruikers wat peper in de reet kan duwen om het voor hem of haar interessant te houden. Maar we zijn niet achterlijk, we weten normaliter voordat we iets dergelijks posten dat een ban erin kan zitten. KAN. dat is het sleutelwoord. Wat altijd na een ban ter discussie staat, is waarom het in deze situatie niet kan en in een andere wel. Zo voel ik bijvoorbeeld dat OMGWTFBBQ de pik op me heeft. Begrijpelijk bij vlagen, ik schop tegen heilige huisjes aan en ik daag hem af en toe uit. Ook heb ik in het verleden vaker aangegeven dat ik vind dat hij niet geschikt is voor de functie van een moderator. Betekend dit dat ik hem niet mag? Nee. Ik ken de hele peer niet, en hij heeft me in het verleden nog getipt welke gear ik het beste kan kopen om een goede pc in elkaar te zetten. Betekend dit dat ik hem geschikt vind als mod? Ook nee, het een staat immers los van het ander. Wat de reden hiervoor is, is omdat er meestal bij een ban een soort arrogante steek na is, een reactie in de vorm van:" Ik ga mijn tijd niet aan je onrechtvaardigheidsgevoel verspillen, je bent gebanned en stik er maar in."
Link naar reactie
Delen op andere sites

Daar zit de crux. Ik dit is ook geen haat naar BBQ toe, ik neem hem als voorbeeld omdat ik louter door hem gebanned ben. Ik weet niet hoe andere mods dit communiceren. Deze persoon zit hier langer dan ik, dan vraag ik me af, was het altijd zo of is het zo geworden? Heeft de persoon in kwestie altijd op een dergelijke manier gereageerd, of is dit met de tand des tijds gekomen? Ik werk met vluchtelingen en ik merk ook dat ik in mijn gedrag op het werk veranderd ben ten opzichte van toen ik net begon. Ik zie sneller iets voor bullshit aan (ongeacht of het dat is of niet, dat weet ik vaak niet), ik maak meer grapjes over mijn doelgroep die op het randje van het maatschapppelijk acceptabele zijn, en af en toe boeit het me ook wat minder in hoeverre ze hun doelen halen. Het is immers wat het is. Het is echter wel iets waar ik bewust van ben, rekening mee houdt, en ook tegenin ga. Ik vraag me af in hoeverre de mods diezelfde mentaliteit hanteren op dit gastenboek, want ondanks de verschillen, werkt het in essentie hetzelfde, en als je al 3000 bans hebt uitgedeeld met 3000 verschillende redenen, en je weer eentje moet uitdelen, dat het je geen fuck zal interesseren wat de users ervan vinden. Dat je geen extra uitleg geeft waarom die of die gebanned is, en niet meer aangeeft "deze post is verwijderd". En daar zit de crux. Juist dan ga je door gebrek aan transparantie weer meer mensen tegen de borst stoten, en dan gaan users juist door gebrek aan transparantie grenzen opzoeken. Het zaait ook verwarring als de een een grapje kan maken over een kast en de ander niet, of als een moderator hetzelf doet of niet, of dat de ene mod het grapje toelaat en de ander 3 uur later een ban uitdeelt. (dan vraag ik me ook af hoe de communicatie onderling is, maar dat is even mijn punt niet.) Ik geloof oprecht dat iedere mod met een goede intentie is begonnen, om het hier netjes en leuk te houden. Maar daarom, na dit pleidooi, nogmaals de vraag. Nemen jullie jezelf nog onder de loep. Nemen jullie soms een stap terug om te kijken naar het eigen functioneren, en hoe jullie met situaties omgaan? Lezen jullie wel eens oudere posts terug om te kijken hoe jullie toen reageerden en vergelijken dat met nu? En was dat beter of juist niet? En in hoeverre laten jullie je persoonlijke visie van iemand invloed hebben. Denk je bij jezelf wel vaker "ach daar komt die lul weer, hij gaat het randje over" waar je dat bij een ander niet zou denken? In hoeverre reflecteren jullie, en nog belangrijker, vinden jullie het uberhaupt (nog) leuk? Als dat laatste een "nee" is, dan snap ik dat wel, altijd de boeman zijn is ook kut. Maar het blijft een wisselwerking. Als jezelf er anders mee om gaat, kan dat ook verandering te weet brengen. Dat gezegd te hebben moet ik complimenten geven dat ik merk dat de laatste tijd mods weer meer zichtbaar aanwezig zijn waar dit eerder niet zo was/leek.
Link naar reactie
Delen op andere sites

> Maar we zijn niet achterlijk, we weten normaliter voordat we iets dergelijks posten dat een ban erin kan zitten. Ja dit. Anders is er ook vrij weinig aan. >Wat altijd na een ban ter discussie staat, is waarom het in deze situatie niet kan en in een andere wel. Staat of moet kunnen staan? Op zich natuurlijk fijn wanneer de mods hun bans kunnen onderbouwen, maar dat constante geëmmer over of een ban wel of niet terecht is komt me inmiddels ook wel de strot uit. Ik neem aan dat je het risico van een ban incalculeert bij het plaatsen van een opmerking: het is flauw om dan te gaan janken als die ban je inderdaad ten deel valt. Bij vlagen voelt het modbeleid inderdaad arbitrair aan, maar ik denk dat verongelijkte users soms te veel een beroep doen op de vergelijkbaarheid van hun post met die van andere users die geen ban hebben gekregen. Soms is het juist het verschil in intentie/timing/situatie/etc. dat een ban waarborgt. Natuurlijk zijn die factoren situatie- en persoonsgebonden (ik ga ervan uit dat BBQ mij indertijd ook het liefst een permaban had gegeven), maar nogmaals: die gok waag je bewust. Dat gezegd hebbende: fuck Ward.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

  • Wie is er online

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...