Ga naar inhoud

CDAB 116 [CXVI] Wie een kuil graaft voor een ander, is geen egoïst


mohamed

Aanbevolen berichten

  • Reacties 989
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Je zou ook mijn post kunnen lezen en kunnen zien dat het niet puur een zeikverhaal over mijn ban is, maar meer mijn motivatie achter het posten van die grapjes (met een beetje gezeik in het begin ja, je moet spannend beginnen) + hoe die ban gebeurd is.

''Dit gedrag moet toch zeker niet kunnen. Ikzelf scheld niemand uit en verwacht dat het gedrag van arendban niet ongestraft wordt. Walgelijk gewoon dat dit zomaar kan.''

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met het vergelijken met jouw post bedoelde ik juist dat ik bewust had gekeken of dit zou kunnen, niet dat ik achteraf ging kijken of mijn post wel handig was geweest. Dit had ik vóór het plaatsen van de post gedaan, want had nou eenmaal twee grapjes in mijn hoofd en wilde even checken of die door de beugel zouden kunnen. Ja, dacht ik hierdoor. Zeker omdat Organgemic er volgens mij om kon lachen. Mijn probleem was niet de ban zélf (maak ik volgens mij duidelijk in mijn post), maar het feit dat mods er zo omheen draaien dat ik nou eenmaal sneller en ban krijg. Geef het gewoon toe. En die ''schop na'' waar batmanjepper het hieronder heeft.

''Dit gedrag moet toch zeker niet kunnen. Ikzelf scheld niemand uit en verwacht dat het gedrag van arendban niet ongestraft wordt. Walgelijk gewoon dat dit zomaar kan.''

Link naar reactie
Delen op andere sites

>Godverdomme Uhurus typt ze nog korter. Wat een verhaal, maar heb het toch helemaal uit weten te lezen. > Maar daarom, na dit pleidooi, nogmaals de vraag. Nemen jullie jezelf nog onder de loep. Zeker. Vandaar ook de poging om het anders aan te pakken eerder dit jaar. We kunnen wel stellen dat dat redelijk geflopt is. >Zo voel ik bijvoorbeeld dat OMGWTFBBQ de pik op me heeft. Ik probeer zo neutraal mogelijk te blijven, maar je moet begrijpen dat als je vaker de grens opzoekt, je er ook vaker overheen zult gaan. Daarbij zal de drempel voor een ban bij een nette user anders liggen dan bij iemand die constant loopt te klieren. Het zelfde geldt voor gewaarschuwde mensen. Als er zojuist een comment is verwijderd en iemand herhaalt die comment met vergelijkbare inhoud, dan kun je verwachten dat we minder mild zijn. >Dat je geen extra uitleg geeft waarom die of die gebanned is, en niet meer aangeeft "deze post is verwijderd" Die uitleg doen we sowieso altijd via PM en als het nodig is ook in de comments. De melding "deze post is verwijderd" kunnen wij helaas niks aan doen. Deze kwam vroeger tevoorschijn als wij een comment verwijderden, maar dat is weggehaald door de problemen met de dubbele comments door IE. Een lijst met "deze post is verwijderd" in de comments op de frontpage was bij de redactie niet gewenst.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Onderstaande comment dient ook niet als startbasis voor weer een ellenlange discussie, dat was niet de bedoeling. Wilde alleen even mijn motivatie voor het plaatsen van die posts die me een ban hebben opgeleverd met jullie delen, plus met de kanttekening dat het *echt niet provocerend* bedoeld was zoals sommige van jullie schijnen te denken bij al mijn posts. Zeker omdat veel mensen zich in de comments zich afvroegen waarom ik voor deze posts een ban had gekregen dacht ik dat wel even die post moest maken.

''Dit gedrag moet toch zeker niet kunnen. Ikzelf scheld niemand uit en verwacht dat het gedrag van arendban niet ongestraft wordt. Walgelijk gewoon dat dit zomaar kan.''

Link naar reactie
Delen op andere sites

>Daarbij zal de drempel voor een ban bij een nette user anders liggen dan bij iemand die constant loopt te klieren. Kijk, dit is alles wat ik wilde horen. Bedankt!

''Dit gedrag moet toch zeker niet kunnen. Ikzelf scheld niemand uit en verwacht dat het gedrag van arendban niet ongestraft wordt. Walgelijk gewoon dat dit zomaar kan.''

Link naar reactie
Delen op andere sites

Men moet bij dit soort discussies op het internet goed realiseren dat het gebrek aan non-verbale communicatie een rol speelt in de interpretatie van bepaalde reacties. Bij het aflezen van de reacties zal elke gebruiker toch ergens zijn eigen invulling moeten geven aan de intentie van de schrijver. Wat het lastig maakt omdat iedereen hier immers kleine verschillen in normen en waarden hanteren. Zo zie je dan ook dat sommige gebruikers een comment slechts als grapje beschouwen waarbij andere gebruikers dit meer aanstootgevend vinden. Ook het gedrag van de desbetreffende gebruiker in het verleden zal onbewust invloed hebben op de persoonlijke invulling van het doel achter een reactie. Dit kan niet alleen tot frictie leiden tussen een moderator en de gebruikers, maar het kan ook wel eens voorkomen dat de moderators het onderling niet geheel met elkaar eens zijn.

dwight-schrutes-face-mask.gif.8a69e214974c55a6bddec04f28102ae5.gif

Link naar reactie
Delen op andere sites

Overigens ben ik het hier niet per se mee oneens maar >Zo zie je dan ook dat sommige gebruikers een comment slechts als grapje beschouwen waarbij andere gebruikers dit meer aanstootgevend vinden. ik vraag me dan wel af in hoeverre jullie je beleid afstemmen op deklachten van users die zich gekwetst voelen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

  • Wie is er online

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...