Ga naar inhoud

CDAB 116 [CXVI] Wie een kuil graaft voor een ander, is geen egoïst


mohamed

Aanbevolen berichten

  • Reacties 989
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

>>Hartstikke leuk zo'n redenering. Alleen als je mensen die er al wonen voorrang geeft ben je juist aan het aanwijzen. Juist niet, want er veranderd toch niks. >Maar jij en ik hebben niet het recht om dat te bepalen, en de optie om te wonen waar je wil zou voor iedereen er moeten zijn. En niet bepaald worden door mensen die ooit een denkbeeldige lijn getrokken hebben en roepen "dit stuk land is van mij." Dit is natuurlijk hartstikke leuke gedachte alleen is met de huidige wetgeving al een vrij grote toestroom van migranten naar westerse landen. Zou je de grenzen helemaal openzetten wordt deze stroming alleen maar groter. Net zo lang tot dat het hier te druk wordt en onze sociale zekerheid niet meer betaalbaar wordt. En ja dan is het hier net zo kut als de landen waar deze migranten vandaan komen. Dus wat schiet je er mee op? >>Daar wil men ook niet aan, terwijl de mensen die hier nu welvarend leven deels die welvaart te danken hebben aan het kolonialisme, wat ook deels de reden is dat het daar zo'n puinhoop is. Ho ho ho. Waarom was Nederland in de jaren 1800 en 1900 behoorlijk arm? Of zou Nederland dans toch zo'n rijk land zijn door o.a. het grootste gasbel van Europa welke in Europa is gevonden. Hierdoor hebben we grote deels onze verzorgingsstaat en de Deltawerken te danken. Wat op haar beurt weer gezorgd voor extra welvaart. Tuurlijk hebben we wat geld overgehouden aan de slavernij en ons koloniaal verleden. Maar veel van dat geld is ook gestolen door de Fransen en de Duitsers om alleen maar wat te noemen. (En tja herstelbetalingen) Eveneens is de puinhoop aldaar niet alleen de schuld van het westen. Wist je bijvoorbeeld dat de Arabische wereld net zoveel slaven uit Afrika heeft getrokken als onze voorvaders? Daarnaast zijn kn Afrika en het midden Oosten al jaren conflicten. Leuk genoeg kennen deze landen ook enorme hoeveelheden natuurlijke grondstoffen alleen is besloten om die landen de welvaart hiervan anders te verdelen dan bijvoorbeeld hier in Nederland.

Hier had uw advertentie kunnen staan

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb het dan ook niet uitsluitend over Arabische landen want de meeste vluchtelingen die in ons land binnenkomen komen uit midden Afrika. Eritrea is de koploper. En Midden Afrika heeft meer schade geleden aan kolonialisme, dan dat het er beter op geworden is. Daarnaast zeg ik nergens dat het grensbeleid soepeler moet, maar juist dat er meer geld in ontwikkelingshulp gestoken moet worden. Nu sluist de overheid geld wat eerst aan ontwikkelingshulp werd uitgegeven door naar de opvang van vluchtelingen hier in Nederland. Dus nu wordt er juist bijgedragen aan het probleem in plaats dat het opgelost wordt. En zeker klopt het dat Landen daar de welvaart anders verdelen dan hier. Komt ook deels door corporaties zoals Shell en anderen die landen uitbuiten en leiders steekpenningen toeschuiven. Let wel, ik zeg hier deels, deels creëert lokale bevolking dit probleem ook. Maar het Westen werkt er even gemakkelijk aan mee.
Link naar reactie
Delen op andere sites

≥>En zeker klopt het dat Landen daar de welvaart anders verdelen dan hier. Komt ook deels door corporaties zoals Shell en anderen die landen uitbuiten en leiders steekpenningen toeschuiven. Let wel, ik zeg hier deels, deels creëert lokale bevolking dit probleem ook. Maar het Westen werkt er even gemakkelijk aan mee. Denk dat China daarin voorop loopt op dit moment. Tuurlijk draagt het westen een vernietigend steentje bij. Hoe erg je dat vindt en in hoeverre we andere landen moeten helpen is iets subjectiefs en daar gaan we nooit uitkomen. Agree to disagree zou ik zeggen.

Hier had uw advertentie kunnen staan

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

  • Wie is er online

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...