Ga naar inhoud

Wat is de shitste game mening die je hebt?


ajaxboy63

Aanbevolen berichten

  • Reacties 132
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Ik vind Rockstar games stiekem niet zo leuk om te spelen en merk dat ik ze snel vind vervelen. Het technische aspect is vaak subliem, maar als je nou écht kijkt naar de gameplay vind ik het eigenlijk vaak sloom en repetitief. Ook heb ik hetzelfde probleem met de open werelden van hun met dezelfde statement die ik hieronder heb geschreven. Dat je bijvoorbeeld in Red Dead 2 moet skinnen/eten/roken/kamperen enzo is eigenlijk een gaaf idee, maar het gaat allemaal zo sloom en voegt aan de gameplay weinig toe, vaak voelt het aan als kleine verplichte taken om het optimaal te spelen. Ik wil ze zó graag leuk vinden, vooral Red Dead 2, maar vind niet de motivatie om het te spelen, ondanks dat de wereld er zo prachtig uit zien. Bijvoorbeeld leuk voor het beeld dat je een eind met een koets moet rijden met zingende dames achterop, maar voor de gameplay moet je 10 minuten een pad volgen zonder dat er iets spectaculairs gebeurd, en dat vind ik dus niet ‘leuk’ om te spelen. Dus in het kort, ik zou willen dat Rockstar games vaak ‘leuker’ zijn om te spelen, desondanks dat de games technisch goed in elkaar steken. En dan heb ik het nog niet gehad over de talloze rijd van punt A naar punt B missies waar niks tofs gebeurd terwijl de characters een beetje lopen te lullen. Ik denk dat ik waarschijnlijk één van de enige ben met dit probleem, maar hoor graag als anderen er ook zo over denken.

Welcome to my world.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat begrijp ik, maar zorg er dan voor dat je duidelijk bent en noem alle X-box exclusive games kut. Want een X-box game is een game die op je X-box speelbaar is, zo simpel is het. Zelfs rollercoaster tycoon, het eerste en tweede deel zijn met deze definitie x-box games want die zijn speelbaar op de eerste xbox (werkt niet heel goed, maar dat doet er verder niet toe). Maar Hardcore-gamer heeft, denk ik, nog nooit een xbox aangeraakt en brult maar wat. Er zitten heus wel wat pareltjes tussen in de hele xbox collectie, ze zijn alleen wat spaarzamer.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Rockstar maakt hoge kwaliteit werelden met één type karakter (dude van middelbare leeftijd met een dubieuze moreel, maar een klein hartje) en matige game-mechanics. Als de focus veel op de wereld ligt krijg je een topper (rdr1 imo), zo niet dan krijg je een goed spel dat matig om te spelen is (rdr2, sommige gta's). Voor rdr2 kun je zelf de focus meer naar de wereld leggen door de missies te negeren, en dan wordt het ineens een veel leuker spel.
Link naar reactie
Delen op andere sites

De meeste turn-based games zijn kut. Het is een oud systeem wat vroeger goed werkte omdat de technologie nog niet zo ver was, maar 9/10x is het bagger. Dit is even uitzondering van tactische/CRPG turn-based combat zoals Divinity en Xcom, en gaat het voornamelijk over dé traditionele turn-based combat system zoals Dragon Quest en Pokémon nog doet. Vaak is het niet moeilijk genoeg en kom je weg met alleen basic attacks. Je kan 9/10x constant dezelfde power move spammen zonder problemen, je hoeft alleen soms je mana/SP bij te vullen. Gevechten voelen sloom en repetitief aan en meestal zijn alleen boss fights leuk en uitdagend, aangezien 90% van zulke games uit 'filler fights' bestaan. En dan heb ik het nog niet eens over dat constant dezelfde battle theme afspeelt met dezelfde intro naar een apart scherm. Het vereist weinig aandacht en uitdaging en daarom vind ik het vaak ruk. Een beter voorbeeld zijn games die werken met een battlemap, omdat dat strategie en planning vereist. Ook aanvallen met cooldown of voor speciale effecten zorgt, zodat je verschillende moves gebruikt. De oude Paper Mario games vind ik ook goede voorbeelden, aangezien die je belonen met juiste timings, soms gebruik kan maken van je omgeving, maar ook dat andere aanvallen werken op andere monsters. South Park: The Stick of Truth heeft dit een beetje overgenomen en dat maakt het combat system gelijk een stuk aangenamer. Ik ben gewoon over het algemeen geen groot liefhebber ervan, op sommige uitzonderingen na.

Welcome to my world.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Over Pokémon nog gesproken: dit is al helemaal een gerecycled systeem. De meeste grote Nintendo IP's hebben genoeg vernieuwing gekregen en liefde voor het uiterlijk. Mario Odyssey, Zelda BotW, Smash Ultimate, AC: New Horizons, allemaal goede voorbeelden. Pokémon Sword & Shield? Ziet eruit als een upgraded 3DS game met nog steeds dezelfde soort gevechten. Gamefreak is gewoon lazy. Waar is onze open-wereld Pokémon RPG zoals dit? https://i.imgur.com/Ww6qQxy.jpg Maar aangezien de verkoop cijfers rete hoog blijven, waarom zou Gamefreak meer moeite in Pokémon stoppen dan dit als het toch wel verkoopt: https://i.kym-cdn.com/photos/images/newsfeed/001/636/221/89e.gif

Welcome to my world.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het minste aan Persona 5 vond ik de turn-based combat system en de filler fights. Desalniettemin was het 'oké genoeg' en in Royal een stukje vermakelijker met de flashende team attacks, de boss fights waren wel vermakelijk imo. Gelukkig waren er genoeg andere dingen in P5 en Royal wat ik subliem vond, waardoor het alsnog één van de tofste RPG's is die ik heb gespeeld.

Welcome to my world.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ghost of Tsushima is enorm overrated. De game wist het de eerste uren redelijk te verbloemen maar bleek uiteindelijk niet veel meer te zijn dan een vrij simpele Assassin’s Creed kloon met iets betere combat. Super eentonige side activities en een map zo vol gestampt met vraagtekens dat elke vorm van nieuwsgierigheid die ik de eerste uren bij het rijden door de prachtige omgevingen had uiteindelijk plaats moest maken voor pure verveling. Het einde van de mainstory maakte nog wel het een en ander goed maar heb me echt door die laatste Act heen moeten worstelen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo werkt het niet helemaal natuurlijk; omdat iets vaak verkocht is, is het niet de beste game ooit gemaakt. Zo staat The Shawshank op 1 in de top 250 van beste films volgens de IMDB. Maar als je kijkt hoeveel geld die film opgehaald heeft, dat is een schijntje vergeleken met zelfs de slechter Marvel film. En het is een mening hè, ik vind GTA V ook niet de beste game ooit gemaakt, dat blijft voor mij Bioshock Infinite. Dat was de eerste game in de serie die ik speelde. In die game komt de plottwist ook aan het eind en vervolgens is de game afgelopen. Bij de eerste Bioshock komt de grote twist eerder en mag je daarna nog een stuk spelen terwijl voor mij de lol er toen wel vanaf was. Maar hé, ook dat is een mening.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Goeie. Ghost of Tsushima was overrated en zelfs teleurstellend inderdaad. Kon geen meter met dat combat systeem overweg, dat 'soft lock on' systeem zorgde er constant voor dat ik de verschillende enemy mepte bij 4+ enemies om mij heen. Ik had zó veel zin in deze game, maar helaas niet goed uitgepakt voor mij.

Welcome to my world.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Om te reageren, moet je eerst inloggen. Dit doe je door rechtsboven op inloggen te klikken.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


  • Wie is er online

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...