roastednerd Geplaatst: 14 juli 2018 Delen Geplaatst: 14 juli 2018 Welkom terug Daddy kotter Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Noatak Geplaatst: 14 juli 2018 Delen Geplaatst: 14 juli 2018 > FREEDUNNEDRAAK&ZWARTEPIET * Kutsite Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Noatak Geplaatst: 14 juli 2018 Delen Geplaatst: 14 juli 2018 Flikker nou gewoon op met dat kinderachtige getrol. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
DunneDraak Geplaatst: 14 juli 2018 Delen Geplaatst: 14 juli 2018 Denk dat noatak en orangemic nog nooit met een neger hebben gepraat eigenlijk. Hier had uw advertentie kunnen staan Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
DunneDraak Geplaatst: 14 juli 2018 Delen Geplaatst: 14 juli 2018 Flikker op met dat hypersensitieve gejank. Ik word daar moe en oud van. :( Hier had uw advertentie kunnen staan Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Saeglopur Geplaatst: 15 juli 2018 Delen Geplaatst: 15 juli 2018 >Hey jij leeft ook nog! Weliswaar in een andere dimensie, maar inderdaad. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Hans--Kazan Geplaatst: 15 juli 2018 Delen Geplaatst: 15 juli 2018 Wat een graden buiten manmanman bier drinken Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Wallie Geplaatst: 15 juli 2018 Delen Geplaatst: 15 juli 2018 Stel negers hier, stuk voor stuk. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Hans--Kazan Geplaatst: 15 juli 2018 Delen Geplaatst: 15 juli 2018 Ik zou toch eerder bier drinken en in de shaduw gaan zitten. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Wallie Geplaatst: 15 juli 2018 Delen Geplaatst: 15 juli 2018 Ja nee, die heeft Ramon in een autistische woede bui allemaal opgegeten. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Wallie Geplaatst: 15 juli 2018 Delen Geplaatst: 15 juli 2018 Kutsite. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
VerDikkieDik Geplaatst: 15 juli 2018 Delen Geplaatst: 15 juli 2018 In het Negerlands hebben we twee woorden die best wel op elkaar lijken maar die verschillende connotaties hebben. De ene is met twee k's (niet Karel Anker) en de ander is neger. Die eerste is heel beledigend en de tweede neutraler. De tweede komt van het Spaanse negro en betekent letterlijk zwart. Nu is de connotatie van neger langzaam aan het veranderen in iets negratiefs, omdat het woord tijdens de slavernij gebruikt werd om zwarte slaven mee aan te duiden en waarschijnlijk omdat het lijkt op het eerder genoemde woord met twee k's (niet Krebs). Daarnaast klinkt het voor sommigen denigrerend en veralgemeniserend zoals allochtoon versus autochtoon. Persoonlijk gebruik ik het woord alleen in groepen die het woord niet als beledigend zien, want ik ben er niet op uit om mensen te beledigen. Gek genoeg is pu.nl daarin wel een grijs vlak. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Hans--Kazan Geplaatst: 15 juli 2018 Delen Geplaatst: 15 juli 2018 Waar kun je valium kopen ? Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
VerDikkieDik Geplaatst: 15 juli 2018 Delen Geplaatst: 15 juli 2018 miss kunnen ze na de zomer ook instellen dat je niet meer dan 2 threads kan maken binnen een bepaalde tijd ofzo... Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
DunneDraak Geplaatst: 15 juli 2018 Delen Geplaatst: 15 juli 2018 Dat zouden ze kunnen doen ja Hier had uw advertentie kunnen staan Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
roastednerd Geplaatst: 15 juli 2018 Delen Geplaatst: 15 juli 2018 Ik vroeg me af waar ik drugs kon kopen. Gelukkig weet ik het nu. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
bnwr Geplaatst: 15 juli 2018 Delen Geplaatst: 15 juli 2018 >Weliswaar in een andere dimensie Van welke beurs heb je daarvoor geprofiteerd? Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Noatak Geplaatst: 15 juli 2018 Delen Geplaatst: 15 juli 2018 Nee, ik ben niet hypersensitief. Ik lig niet wakker van het woord "neger" en ik gebruik zelf ook "kanker" in mijn vloekvocabulair, maar niet in het openbaar. Ja, in het verleden heb ik beide woorden op deze community ook veelvuldig gebruikt ("mijn neger", "kk", "kankeren" etc), maar dat doe ik, net als anderen, al lang niet meer. (Gebruik gewoon het eufemisme "kreeften...", dan verwijs je nog steeds naar de krachtterm maar komt het veel minder grof over. Hoezee voor eufemismen. ) Het is inderdaad zo dat "neger" niet dezelfde lading heeft als in de VS, de Nederlandse vertaling van "nigger" is sowieso "nikker" en niet "neger" (wat Blahblah al zei komt het van het Spaanse woord voor zwart, "negro"), maar dat betekend niet dat het woord in Nederland geen negatieve lading heeft. Dat heeft het wel, en het is racistisch. Dat is al decennia zo. Je kunt stellen dat normaliseren van het woord de kracht ervan afneemt, maar dat gaat met "neger" niet gebeuren, daar is het te negatief voor. Ik word ook moe van die pc-gutmenschen, daar gaat het hier nu niet over. Het gaat over de standaard die wij zetten van hoe wij hier met elkaar communiceren, en het regulier gebruik van die twee sociaal-onwenselijke woorden heeft daarom geen plek in deze community. Het glijdt te makkelijk over naar ongemakkelijke situaties, beledigingen en verwijten. Het gaat er niet om dat je ze zelf absoluut niet meer mag gebruiken in jouw privéleven, wat voor woorden jij dagelijks in jouw omgeving gebruikt moet je zelf weten, dat doe ik ook. Maar op deze community waar we met anderen communiceren dmv tekst dat altijd blijft staan is het gewoon vervelend en ongepast. Zoals ik al zei, "niet in het openbaar". De mods hadden sowieso al aangegeven dat het gebruik van "neger" en "kanker" niet meer getolereerd zal worden omdat ze verder niets (positiefs) toevoegen aan discussies. Daarnaast staat het ook gewoon in de regels; > Geen gescheld met ziektes/doodsverwensingen/aandoeningen/etc > Geen racisme Dan kun je bijv wel uitgebreid gaan polsen wie er dan daadwerkelijk aanstoot nemen en vervolgens diegenen erop wijzen dat zij maar haar op de ballen moeten krijgen (de kritiek van anderen "in detail" ontkrachten door een opzettelijk naieve- en vervolgens aanvallende houding), maar daarmee zoek je een kans om de grens voor wat geaccepteerd word naar beneden te trekken om zo negatiever en confronterender taalgebruik mogelijk te maken. Dat moeten wij niet willen, daar word het hier een zeer ongezellige plek van. De oplossing is imo niet om het hier verder te laten verwateren door de sfeer te verpesten met negatief woordgebruik, nare verwijten en insinuaties. Kunnen wij in plaats daarvan niet gewoon met elkaar discussiëren over van alles en nog wat? Elkaar plagen is prima, zonder zou verdomd saai zijn, maar houd het gewoon netjes. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Noatak Geplaatst: 15 juli 2018 Delen Geplaatst: 15 juli 2018 Hallo WP Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Noatak Geplaatst: 15 juli 2018 Delen Geplaatst: 15 juli 2018 > Ja nee, die heeft Ramon in een autistische woede bui allemaal opgegeten. Die dingen zijn lekker Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Noatak Geplaatst: 16 juli 2018 Delen Geplaatst: 16 juli 2018 Mooi :O) Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Noatak Geplaatst: 16 juli 2018 Delen Geplaatst: 16 juli 2018 Ik haal hier trouwens vaak "wij" aan terwijl het mijn eigen opvatting is, maar als ik hier echt alleen in sta dan blaas ik mooi hoog van de toren. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Noatak Geplaatst: 16 juli 2018 Delen Geplaatst: 16 juli 2018 > Zwarte piet bestaat geneens, waarom zulke commotie dan!? Ik snap hem niet. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
VerDikkieDik Geplaatst: 16 juli 2018 Delen Geplaatst: 16 juli 2018 ik heb denk op de discord al genoeg gezegd Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
stiffmeister Geplaatst: 16 juli 2018 Delen Geplaatst: 16 juli 2018 naar kreeftenjong Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten