Ga naar inhoud

The Last of Us: Part II


Simon Zegt

Aanbevolen berichten

Vertel hier alles wat je van The Last of Us: Part II vindt. Wordt dit jouw GOTY of ben je het toch eens met de userscore op Metacritic? Ik weet dat de game veel stof doet opwaaien, maar hou het een beetje fatsoenlijk. **Spoilers: scroll niet verder als je de game nog niet hebt uitgespeeld en dit wel van plan bent. **
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze namen bij de Stoute Hondjes geweldige risico's en het is mij uitstekend bevallen. Al vroeg in de game wordt je overweldigd door de grote gebeurtenis en leer je gaandeweg dat deze game inderdaad geen schurken of helden kent. De game heeft emoties en gevoelens boven water laten komen die ik onmogelijk had voorzien. Boosheid, verdriet, frustratie, wrok, aanvaarding maar ook begrip. Ongeëvenaard. Ik denk dat alleen een medium als gaming dit voor elkaar kan krijgen. Een Mufasa of Ned Stark hebben niet dezelfde impact weten te geven. Een meesterwerk, maar sommige aspecten voelden helaas toch te geforceerd aan. 9,4/10
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het weet al het goede van deel 1 te nemen en daar bovenop het ook nog eens te verfijnen. Bij mijn tweede playthrough ben ik wel achter gekomen dat gameplay soms wel net wat te repetitief wordt, maar omdat ik bekend ben met de level designs loop ik wel overal makkelijker doorheen. Zoals anderen ben ik ook niet erg onder de indruk van het verhaal, maar toch zit het verhaal op zichzelf wel heel goed in elkaar. Ook ik was geen fan van Abby, maar haar perspectief maakt het wel een stuk interessanter. Ik hoop dat in de toekomst we ook nog Tommy's perspectief in deze cirkel van violence te zien krijgen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Losstaand van mijn mening, maar wat ik toch belangrijk vind om te benoemen is de ''politieke agenda''. Tuurlijk, er zitten LHBTs in dit spel zitten en de Seraphites een soort commentaar is op cults/religie, maar het is echt geen ''agenda pushen'' wat we hier zien. Het zit uiterst goed in het verhaal verwerkt, en dat is wat bij ND volgens mij altijd op nummer 1 staat.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Na 40 uur op hard: gangbare gameplay, waanzinnig mooie omgeving- en leveldesign (de onethische crunch die studiomedewerkers hebben doorstaan heeft zn vruchten afgeworpen), beste graphics op de PS4 tot nu toe, fantastisch stemwerk en motioncapture van getalenteerde (stem)acteurs, belabberd wraakverhaal met vervelende karakters dat uiteindelijk niet veel te zeggen heeft wanneer de aftiteling verschijnt. Zelfs geliefde karakters uit het eerste deel ontspringen de dans niet en worden verpest. Dus goede game, slecht verhaal, en aangezien het een sterk verhaal-gedreven game is (dat is het doel van dit werk), maakt dat imo een slechte game. Bedankt Neil.

chromosoom.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

>Het is natuurlijk volkomen oké om je aangetrokken te voelen tot het lichaam van een vrouw. Dat is biologie en chemie en zo. Geen menselijk ras zonder die aantrekking tussen de seksen en voortplanting (al kan het ook via IVF) Bedankt voor je wijsheden aldaar. Ik kan amper 15 minuten van deze game op youtube kijken zonder me te vervelen maar 40 uur, lieve hemel Ramon. Wat een vasthoudendheid. Wat een redemption arc.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het kan iets minder zijn. Ik streamde de game voor een paar mensen, dus chat lezen en lullen nam ook tijd in beslag. Maar ik ben vooral traag als stront door een trechter met games en wil iedere ruimte en gebied uitpluizen, en zo. Pluspunt is wel dat ik de game echt helemaal tot me heb genomen, en dat vind ik wel genoeg voor dit leven en de volgende paar.

chromosoom.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een beetje gamer speelt de game met gemak op hard. Het geeft de nodige uitdaging, en als je kunt richten, beetje stealthy kunt spelen en veel doet aan scavengen, is het goed te doen. Op de twee makkelijkste moeilijkheidsgraden geloof ik dat de vijanden zelfs een grap worden en de AI komt dan überhaupt niet tot haar recht.

chromosoom.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vond het gewoon weer een parel. Had dan ook vochtige oogjes toen het einde naderde. Ga de komende dagen op de YouTube wel eens lekker horen wat ik allemaal kut had moeten vinden. Ik heb deeltje 1 denk ik nog wel iets hoger zitten aangezien (iets sterkere karakters en beter gebalanceerd verhaal imo), maar dat ze ook maar in de buurt zijn gekomen gekomen mag al een wonder heten.
Link naar reactie
Delen op andere sites

-Spoilers en een flink blokkie tekst- Dat gezegd hebbende was zaten er natuurlijk wel degelijk fouten in. Zoals hieronder al gezegd is de gameplay relatief basic en te makkelijk (ik deed normal en had eigenlijk een niveautje omhoog gemoeten). Ik heb zelden te weinig kogels/supplies gehad. Daarnaast ben ik het ook eens met een opmerking uit Zero Punctuation: sommige karakters lijken een soort bizarre doodswens te hebben. Als je ongewapend onder schot gehouden wordt dan is bij de meeste mensen niet de eerste gedachte ''laat ik de persoon met het pistool aanvliegen. Dit gebeurde tweemaal en dat waren dan ook de enige keren dat mijn immersie even totaal verdween. Voor de andere plotgaten/onderontwikkelde karakters geldt voor mij wat ik ondertussen ''de Naughty Dog haast'' kan noemen; zolang het plot zich snel genoeg ontwikkeld, er genoeg gebeurt en de plotgaten niet té groot zijn, dan vallen ze totaal niet op tijden het spelen. Uncharted heeft dit ook heel erg. Als je lang door gaat denken met wat je aan het doen bent is het totaal onnodig, maar in het moment lijkt alles logisch. Qua karakters ben ik het gedeeltelijk eens met Noatak. Veel nieuwe karakters vond ik ofwel niet heel boeiend, of matig geschreven (zie ook: karakters met een doodswens), met uitzondering van Ellie en Abby. Gelukkig dragen die 85% van het verhaal, maar het is wel erg jammer dat een chemie zoals Ellie en Joel in deel 1 mist. Dit alles klinkt een beetje zuur, terwijl ik de game toch geweldig vond (laten we als placeholder een 9,2 zeggen voor de nummer-fetisjisten). Het is alleen makkelijker te benoemen wat er verkeerd is dan wat de game goed doet. Dus nog even alle positieve zaken: -De muziek is wederom fenomenaal -Het spel is grafisch en desgin-technisch van een andere wereld -Ellie en Abby zijn (ondanks schrijffouten) fenomenale karakters die mij nog lang zullen heugen -De ''zijverhaaltjes'' die je in de wereld ontdekt verdiepen de wereld flink -De gameplay, zij het niet heel origineel, voelde erg strak en voldoenend
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Om te reageren, moet je eerst inloggen. Dit doe je door rechtsboven op inloggen te klikken.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...