Ga naar inhoud

Het gigantische 'complot theoriën' topic


haisseM

Aanbevolen berichten

  • Reacties 557
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Schijnbaar is de driehoek ook onzin. Als ik het goed herinner is het het drukst bevaren/bevlogen gebied ter wereld, dus heeft het logischerwijs ook het hoogste aantal vermissingen en ongelukken. Verder worden schepen en vliegtuigen die van de radar verdwijnen aan het lijstje 'slachtoffers' toegevoegd, om niet meer weggehaald te worden als ze later ongehavend opduiken. Dan heb je ineens een hele grote groep 'onopgeloste' verdwijningen. Ik kan het artikeltje waar ik dit gevonden heb proberen terug te vinden maar dan moet ik moeite doen en daar is het nu net iets te laat voor.
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...
>https://www.youtube.com/watch?v=HP7L8bw5QF4 Betere shit. Olie en geld zo. Om de zoveel tijd kijk ik zo'n complotfilmpje, omdat ik gefundeerd wil haten. Waar ik me, los van de inhoud, ontzettend aan stoor is die eeuwige complotretoriek. Het filmpje begint al met standaard kutquotes als "de mainstream media praat poepp!!" "scholing is indoctrinatie, je moet alles los laten en naar mij luisteren om de echte waarheid te weten te komen". Later in het filmpje komen er weer van die vage zinnen als "unfortunately, there were those in high places, who had other ideas". Ja eehh, als jullie toch zo tof willen doen met jullie "those in high places" geef dan gewoon fucking namen en rugnummers. Je kunt toch wel iets van journalistiek onderzoek doen in je rukbunker, als de mainstream media dat schijnbaar niet doet. Daarnaast de inhoud. Ik heb dit filmpje eens bekeken met de kritische houding die de filmpjesmaker mij probeert aan te leren, dus ik hoop dat hij trots op mij is. Het hele "petrodollar" concept zoals het hier gesteld wordt is natuurlijk onzin. Dat de dollar vroeger gelinkt was aan goud is correct. Vervolgens waren alle andere valuta vastgezet tegen de dollar dus dat de VS een sterke positie had klopt ook. Vervolgens begint men geld bij te drukken en valt het systeem weg. Tot zo ver een correct lesje economische historie. Vervolgens komt men met de "petrodollar" aanzetten. Kun jij mij even uitleggen wat de link is tussen het feit dat olie in dollar wordt afgerekend en het bretton woods systeem? De gast zegt namelijk "the act of moving the dollar off of gold and tying it to oil", dit impliceert dat beiden hetzelfde zijn. Terwijl de twee nauwelijks gelijkenissen kennen in economisch opzicht. De hele Bretton Woods intro is daarmee volledig overbodig en dient waarschijnlijk alleen om een "interessant" sfeertje te scheppen en door wat feitjes de geloofwaardigheid van al deze kul te vergroten. Vervolgens gaat men door met sfeer scheppen. Volgens het filmpje zijn die oliecontractjes van ze "het grootste contract ooit". Dit is natuurlijk nooit te verifiëren. Het grootste probleem met het filmpje is dat ik de strekking ook echt voor geen meter begrijp. Dit filmpje claimt dat de waarde van de dollar puur op dit hele olieverhaal gebouwd is en dat de VS de halve wereld uitmoord om zo de waarde van de dollar hoog te houden. Het vreemde is dat de VS tegelijkertijd ontzettend veel geld bijdrukt, met als doel de waarde van de dollar laag te houden. De centrale bank rente is ontzettend laag sinds 9/11 en de laatste jaren is daarbovenop nog een devaluatieoorlog gekomen met china en de economische crisis waarop de Amerikanen reageerden met hun gigantische quantitative easing programma's, een moeilijke term voor het simpele geld bijdrukken.

Perfide Albion

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarom bewegen de amerikanen hemel en aarde om "de waarde van de dollar hoog te houden" terwijl men tegelijkertijd er alles aan doet om de dollar te devalueren? Lijkt mij tegenstrijdig en daarmee is het niet meer dan logisch dat een van de twee niet waar is. Ik gok erop dat dit petrodollar verhaal een beetje vergezocht is. En dat de amerikaanse interventiedrang een combinatie is van het feit dat de meeste olie uit politiek instabiele gebieden wordt gehaald en de amerikaanse kiezer meent dat hij/zij in het meest geweldige land ooit leeft en graag hun "democratische waarden" wilt exporteren naar de rest van de wereld. Oorlog = stemmen. Het verhaal over de fed is volstrekte onzin trouwens. De president benoemt de raad van commissarissen van de fed, dus tenzij je de nogal achterlijke aanname doet dat de president niet gekozen wordt door het volk, maar door de illuminati, is de fed niet in handen van de banken. Vervolgens komt een soort hitler-esque "remember that when:..... remember that when:..... etc. etc.". Voegt niets toe, maar is natuurlijk wel spectaculair. Het pijnlijke aan dit soort filmpjes vind ik dat men altijd claimt dat je voor jezelf moet nadenken enzo. Maar dit soort filmpjes nooit een een beschouwing zijn, het zijn altijd betogen. Men wilt niet dat je nadenkt, men wil hun eigen visie verspreiden. Niet echt erg, maar wel fucking hypocriet. Gewoon om te janken dit, eigenlijk, ieder aspect is ontzettend kut.

Perfide Albion

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Om te reageren, moet je eerst inloggen. Dit doe je door rechtsboven op inloggen te klikken.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


  • Wie is er online

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...