Ga naar inhoud

Welke film heb je het laatst gezien?


Maniak

Aanbevolen berichten

Sorry We Missed You Net als Loach's vorige film ''I, Daniel Blake'' is dit maatschappijkritiek verpakt als drama en de regisseur gaat hierin zo opzichtig te werk dat hij al het commentaar op zijn werkmethode al voor is. Op deze manier blijft er weinig over van filmisch experiment, maar ik vraag me af of dat nodig is met zulk sterk acteerwerk en vakkundig opgebouwd scenario. Cijfer: 8,0 The Farewell Eigenlijk vroeg ik me gedurende deze Amerikaanse film af of 'The Farewell' wel enige toegevoegde waarde heeft tegenover de talloze daadwerkelijk door Chinezen gemaakte familiedrama's. Voor de Chinezen vermoedelijk niet, maar het is leuk dat een figuur als Awkwafina het westerse publiek introduceert aan haar afkomst alsof het iets nieuws is, met een film die de kwaliteit uit het thuisland evenaart. Cijfer: 7,7 Ad Astra Van een introspectieve regisseur als James Gray mag je verwachten dat zijn visie op sci-fi zal afwijken van de norm. Dat de man dat zou doen door een achtervolgingsscène op de maan te plaatsen had ik in mijn stoutste dromen niet durven hopen. 'Ad Astra' deed mij terugdenken aan de jaarlijkse ruimtefilms die we sinds 'Gravity' hebben zien langskomen, en daarbij realiseerde ik mij dat Gray de enige is die zijn liefde voor '2001: A Space Odyssey' niet opofferde voor commercieel geneuzel (iets waar 'Interstellar', bijvoorbeeld, zich wel door liet verleiden). Des te knapper is het dat binnen de steeds meer abstracte plotlijn Brad Pitt de boel bij elkaar weet te houden met zijn beste acteerwerk sinds, uhm, 'Once Upon A Time... in Hollywood'. Cijfer: 9,1 Bumperkleef Deze rip-off van 'Duel' treint door op één energie. Het is knap als filmmakers zulke energie gaande weten te houden voor anderhalf uur, maar regisseur-schrijver Crinis laat alle ballen vallen in de laatste tien minuten en begint spontaan deze voorheen vermakelijke B-film te psychologiseren. Stupide, natuurlijk, want het enige wat we tegen die tijd willen zien is de Anton Chigurh-achtige schurk die zijn gifspuit in iemands bek steekt. Cijfer: 5,1 Hustlers Er is een shot in 'Hustlers', relatief aan het begin, waarin we Jennifer Lopez te zien krijgen, liggend op het dak van een striptent, gehuld in een gigantische witte bontjas waaronder ze haar weinig verhullende striptease-outfit draagt. Het verlegen hoofdpersonage komt net aangelopen, waarop Lopez zonder gêne of twijfel zegt: ''Come in my fur.'' Het is een legendarisch moment, eentje die de geschiedenisboeken in mag, omdat het alles zegt over Lopez' personage en haar formidabele acteerwerk: sexy, sluw, niet te vertrouwen en toch onweerstaanbaar moederlijk. De rest van de film deed mij verlangen naar Scorsese's nieuwste, wat geenszins betekent dat het de moeite niet waard is. Maar toch, je mist de hand van de meester. Cijfer: 7,6
Link naar reactie
Delen op andere sites

Als epiloog op BB absoluut geslaagd. Als losstaande film kan ik me voorstellen dat mensen er meer van verwachtten. Maar Gilligan weet de sfeer net zoals in BCS perfect neer te zetten. De wideshots, karakters en de de dialogen, ik heb er van genoten. Minpuntje: hadden Jesse plemons en Aaron Paul niet even op dieet gezet kunnen worden??! "Jesse" is zeker 10/15 KG zwaarder dan in de laatste afl BB en "Tod" miss wel 25/30. Wat is er gebeurd met method acting? Zonde wat doet gewoon afbreuk aan de geloofwaardigheid imo. 7.8
Link naar reactie
Delen op andere sites

The King of Comedy. Leek te veel op Joker. 2,5/10 Haunt. Een groep tieners doet mee in een haunted-house attractie op Halloween. Zijn de acteurs echter heel goed in hun rol, of echt moordenaars? Een gegeven dat gedoemt is tot een slechte film te lijden. Des te verassender dat dit niet het geval is. De film blijft binnen de bekende genre cliches en minpunten maar laat zien dat je met puur goed filmmaken een hoop kan bereiken. Het camerawerk, de editing, en het (gebrek aan) geluid (inderdaad, weinig vervelende jumpscares!) vullen elkaar netjes aan waardoor de som zeer spannend en soms zelfs best eng is. DE film om te zien deze Halloween. 7,5/10 Fractured. Een Netflix Original die Shutter Island doet afspelen in een modern ziekenhuis. Helaas zijn er nooit echt verassende wendingen en is het vooral saai om de hoofdpersoon een mysterie te zien ontrafelen dat er voor de kijker niet echt is. 4/10 Memories of Murder. Joon-ho Bong's eerste. Een zeer meeslepende detective thriller. Extra tof omdat de cultuur echt invloed heeft in het proces dat zij doorlopen. Een film die in Amerika nooit op deze manier zou werken. 9/10. Ready Or Not. Een andere horror verassing die heel goed comedy en gore weet te mengen. Dat het af en toe nog licht interessante balletjes opgooit over de waarde van het behouden van traditie is mooi meegenomen. 7,5/10 Ook nog een keer bij Joker geweest, top! 9/10. En, geeiiiintjeeeee King of Comedy is goed!!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Insidious: The Last Key Het is te lang geleden sinds ik de vorige drie delen in deze franchise heb kunnen zien om te kunnen stellen dat ik nu nog fan zou zijn, maar ook 16-jarige ik had dit (hopelijk) laatste deel niet kunnen waarderen. De schrijver is te veel opgegaan in het uiteenzetten van het achtergrondverhaal, waardoor met terugwerkende kracht eerdere delen minder goed werken (dit is immers een prequel). Kunnen franchises stoppen met dit te doen? Cijfer: 4,7
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Om te reageren, moet je eerst inloggen. Dit doe je door rechtsboven op inloggen te klikken.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...