Ga naar inhoud

Vraag over mogelijk hardware probleem met PS5.


Game-BOY

Aanbevolen berichten

IK heb een vraag een vriend van mij heeft een PS5 die helaas buiten de garantie zit. Hij heeft hij de laatste maanden gemerkt dat de PS5 vreemd doet. Bij veel spelen begint de audio als hij de pulse 3D headset gebuikt de audio in de game op een gegeven moment enorm begint te kraken. Soms doet hij dit al na enkele minuten of soms pas na enkele uren of soms doet hij dit dagen lang niet. Het is een terug komend iets wat hij voorall doet in combinatie met de pulse 3D. Hij heeft ook al uit gesloten dat het probleem bij de Pulse 3D zit aangezien hij deze al om heeft geruild voor een nieuwe die dit probleem ook heeft. Hij heeft op in internet alles af gezocht om te weten te komen wat dit nu zou kunnen zijn. Ook merkte op dat hij bij veel games wel erg veel last had van Texture pop-in zoals gras wat voor je neus word bij getekend. Voorall bij The Witcher Next Gen en Snow runner PS5 verzie had hij hier veel last van. NU speel ik deze games ook allebei op mijn PS5 en ik heb dus geen last van de door hem genoemde problemen. NU denk hij dat er bij zijn PS5 een probleem is met het geheugen aangezien hier van bekend is dat dit voor grote problemen kan zorgen. Voor de rest werkt zijn PS5 normaal. Heeft iemand ervaring met dit soort problemen met zijn PS5.

aangepast door Game-BOY
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
Op 24-2-2023 om 11:25, DunneDraak zei:

Denk dat je vriend tinnitus heeft

Weetje dat Ik het forum van de PU gewoon lachwekkend en triest vind. IK heb niets anders dan een goede vriend willen helpen dat is iets wat goede vrienden voor elkaar doen. Ik weet veel van computers maar ik weet niet alles. Dus omdat hij nergens antwoord op zijn vraag heeft kunnen vinden dacht ik. IK ga eens kijken of er op het forum van de PU mensen zijn die antwoord weten op de problemen die hij met zijn PS5 heeft. Vervolgens komt er pas na twee weken een antwoord op mijn vraag. word er dood leuk gezegd denk dat je vriend tinnitus heeft. Dit vind ik niet alleen een zeer beledigend antwoord aangezien tinnitus een vreselijk iets voor mensen die dit hebben dit is niet iets om de spot mee te drijven. Ook komt zo over alsof mijn vriend liegt over zijn PS5 en dat het allemaal onzin is. Dit is zijn typische antwoorden die in mij ogen duiden op een kortzichtige mentaliteit van als wij het probleem niet kennen dan zal het ook niet bestaan. Daarbij ben ik bij hem thuis zelfs getuigen geweest van de problemen met zijn PS5 en van wat ik daar gezien en gehoord heb is er echt wel iets mis met zijn PS5.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Game-Boy,

Ik snap je frustrates, en persoonlijk vind ik @DunneDraak een eikel. Ik ga zijn gedrag zeker niet goedpraten, maar ik denk dat je hem als product van zijn omgeving moet zien. DunneDraak woont namelijk al zijn hele leven in het noord-oostelijke Sodom en Gomorra. Zijn leven is een tranendal waarin hij lijdzaam moet toezien hoe iedereen om hem heen afglijd door overmatig drankgebruik in de lokale zuipkeet, en langzaam hun gehoor verliest door carbidschieten. Zijn cynische online persoonlijkheid is een coping-mechanisme voor de triestheid van zijn bestaan. Het is erg vervelend dat jij last hebt van zijn nare berichten, maar ik raad je aan om zijn aanwezigheid hier te gedogen uit medelijden voor hem.

Groetjes

Avant

  • Like 1

Perfide Albion

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nu heb ik alleen een PC en als dit op een PC zou gebeuren zou ik de cache leegmaken, checken of drivers up to date zijn, controleren of de hoeveelheid RAM-geheugen afdoende is, controleren of er writing-errors op de harde schijf aanwezig zijn, microsoft laten checken of er besturingselementfouten zijn en als last resort opnieuw het besturingssysteem installeren. Ik weet alleen niet welke van deze stappen mogelijk is om op een PS5 uit te voeren.

Overigens weet ik niet in hoeverre de hardware onderdelen verwisselbaar zijn, anders kan je onderdelen uit je eigen PS5 overzetten naar die van je vriend en checken wanneer het probleem verholpen is, om zodoende de probleemhardware vast te stellen.

Tot slot ben ik het met @Avant-La-Lettre eens.

Ik keur deze handtekening goed.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 uren geleden, Jas zei:

Nu heb ik alleen een PC en als dit op een PC zou gebeuren zou ik de cache leegmaken, checken of drivers up to date zijn, controleren of de hoeveelheid RAM-geheugen afdoende is, controleren of er writing-errors op de harde schijf aanwezig zijn, microsoft laten checken of er besturingselementfouten zijn en als last resort opnieuw het besturingssysteem installeren. Ik weet alleen niet welke van deze stappen mogelijk is om op een PS5 uit te voeren.

Overigens weet ik niet in hoeverre de hardware onderdelen verwisselbaar zijn, anders kan je onderdelen uit je eigen PS5 overzetten naar die van je vriend en checken wanneer het probleem verholpen is, om zodoende de probleemhardware vast te stellen.

Tot slot ben ik het met @Avant-La-Lettre eens.

Mijn vriend heeft nu dus een nieuwe PS5 die wel goed werkt. Maar hij heeft wel een zeer nare ontdekking gedaan zijn pulse 3D kraakt nog steeds. Nu denk hij dat het 2.4 Ghz signaal door iets word gestoord. Hij heeft een vermoeden dat het aan zijn sonos surround set ligt die ook verbonden is op 2.4 GHz helaas kan die sonos alleen  2.4 een 5GHz. Als het echt hieraan ligt wat kan hij nu het beste doen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hmm op mn router kan ik het wifikanaal handmatig instellen (1 t/m 14 oid) en met een app op mn mobiel zoals wifi-analiser kan je zien of er veel wifi-zenders in de buurt op hetzelfde kanaal zitten. Mogelijk kan je het channel ook met die pulse headset veranderen, maar zoals je zegt dat soms het gras ook laat getextured wordt denk ik eerder dat er iets aan de hand is met de ps5. 

Ik keur deze handtekening goed.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
Op 28-2-2023 om 22:20, Jas zei:

Hmm op mn router kan ik het wifikanaal handmatig instellen (1 t/m 14 oid) en met een app op mn mobiel zoals wifi-analiser kan je zien of er veel wifi-zenders in de buurt op hetzelfde kanaal zitten. Mogelijk kan je het channel ook met die pulse headset veranderen, maar zoals je zegt dat soms het gras ook laat getextured wordt denk ik eerder dat er iets aan de hand is met de ps5. 

Mijn vriend heeft nu een sony inzone 7 voor zijn PS5 gekocht die wel zonder problemen werkt. Hij heeft dit moeten doen omdat wifi-analiser app ook niets heeft opgeleverd wat de problemen met zijn Pulse 3D kunnen verklaren 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Om te reageren, moet je eerst inloggen. Dit doe je door rechtsboven op inloggen te klikken.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...