Ga naar inhoud

Wat is jullie top 5 beste games?


GreenRanger8

Aanbevolen berichten

Hey,

Er zijn al veel games uitgekomen door de jaren heen, met ook veel remakes van games tegenwoordig.

Mijn vraag aan jullie is, wat zijn jullie top 5 beste games aller tijden? Promoot ze hier zodat andere gamers ze eens kunnen vinden!

Mijn lijst als volgt:

1: The Legend Of Zelda: Wind Waker

2: The Witcher 3 Wild Hunt

3: The Legend Of Zelda: Breath Of The wild

4: Red Dead Redemption 2

5: Halo: Reach

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Continu evoluerend lijstje maar op dit moment:

1) Final Fantasy 7*

2) Ocarina of Time

3) Persona 5

4) Elden Ring

5) God of War Rägnarok

* of 8, of 9, of 6, of 5 of...

Even een paar recentere games in het zonnetje gezet met 3-5. Visual novels reken ik dan maar apart aangezien daar rap discussie over is: 999: 9 hours 9 persons 9 doors, Steins;Gate elite, Danganronpa 2 en Code Realize - Guardian of rebirth liggen alleszins al in de bovenste schuif

  • Like 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik speel alleen op Playstation maar dit is mijn lijst.

1. Horizon forbidden west / horizon zero down. Ik wil omdat het de zelfde serie is het niet dubbel tellen want kan er ook geen onderschijt uitkunnen halen ook al was horizon west wel ietsje beter naar mijn mening.
2. Uncharded 4 Echt een pareltje.

3. Spiderman miles morales was ook echt een hele leuke game om te spelen ook door de humer er van

4. need for speed heat, echt een pareltje hoe goed die was.

5. mijn gevoel zegt toch gta V ook al speel ik die game nu niet meer maar was ook goed.
 

hieronder die ook ongeveer op 5 staan zijn gt7, overcooked gewoon lekker relax spelen, rocket leuge maar staat wel laager met mincraft ook laag echt uit mijn jeugd. zo kan ik nog wel wat opnoemen maar dit komt gewoon in me op het snelst. zal vast nog wel wat anders tussen zitten die ik vergeten ben maar ja dat is zo.
ben nu ook bezig met god of war ragnarok andere ook begonnen maar ps+ is afgelopen nog geen zin om nieuwe te halen. maar ragnarok is ook wel goed maar horizon vind ik wel veel beter toch.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Veel oudere games merk ik. ? Maar dit kan je meer zien als lijstje waar ik de meeste tijd in heb gestoken.  

 

1. The legend of Zelda: Ocarina of TIme - N64

2. Metal Gear Solid - PS1

3. The Legend of Zelda: Breath of the Wild - Switch

4. World of Warcraft (tot aan wotlk) - PC

5. GTA V - PC / The Elders Scrolls IV: Oblivion - PC

 

 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Die van mij op dit moment:

1. Final Fantasy 14

2. The Legend of Zelda: Breath of The Wild

3. Persona 5

4. Yakuza Zero

5. Dragon Quest 7

 

Moet echter nog heel veel klappertjes spelen, vooral in de westerse hoek. Maar ben zonder twijfel wel echt een mega Final Fantasy fanboy en deel 15 valt dan ook net buiten mijn top 5. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Dat kan best wel wisselen af en toe om die reden doe ik een top 10. op dit moment zou het er zo uitzien.

1 Final fantasy 7 compilatie. Dus orgineel en de remake omdat ik de remake ongekend vet vind. Maar zonder het orgineel kan de remake niet

2 Chrono Trigger Tja tijdloos (ha! Badum tss) 

3 Metal Gear Solid  De hele reeks is vet maar laten we voort orgineel gaan Sniper Wolf inclusief haar ending sequence is denk ik de eerste keer destijds dat een game destijds me emoties liet voelen.

4 Dark Souls 3  al vind ik de boss fight met sister Friede  de beste boss fight van heel het fenomeen gaming

5 Secret of Mana de muziekjes alleen al zetten mij op een enkeltje nostalgie train. 

6 Gta 5 ik twijfelde nog over gta vice city. Maar buiten de hoge nostalgie factor die die game heeft is gta 5 toch echt in alle toonaarde beter

7 Mortal kombat 9 volg de serie al vanaf dat ik klein was (ja vroeger werd er niet zo nauw gekeken) met deel 9 als het absolute hoogtepunt. Hoop personages zijn ook zo iconisch. Bijna iedereen kent mortal kombat ook wel op de 1 of andere manier. Zelfs non gamers. 

8 Medievil. Dat sfeertje de humor de gameplay hoe meer ik er over nadenk hoe meer ik het op een soulslike vind lijken.

9 Super Mario all stars of gewoon de mario serie als geheel. Mario is gewoon pure fun. Geen moeilijke storyline gewoon ouderwetse fun. 

10 Alien isolation.  Deze game heeft me echt op het puntje van me stoel gehouden. Dat moeten luisteren of je de alien hoort. De spanning als hij er is als je al veel gedaan heb na het laatste checkpoint en de alien zoekt je en het mooie is. Het is echt spannend want al zit je in een kast de alien vind je geregeld en dan is het back to the checkpoint. Ik moest deze game zelfs af en toe stoppen omdat ik te zenuwachtig ervan werd. Maar zeer memorabel.

Zoals ik al zei is dit een moment opname. Ik heb zoveel mega vette games gespeeld. Dat als je het me morgen vraagt de lijst weer anders kan zijn. En ik zo nog 10/15 games aan dit lijstje kan toevoegen die net zo goed tot mn Top ervaringen behoren. Maar ik laat het nu bij deze 10 toppers

 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

1. Gangsters: Organized Crime
Heerlijke game, vooral de sandbox modus waarbij er elke keer een compleet nieuwe stad gegenereerd wordt. Tricky om hem hedendaags vloeiend aan het werk te krijgen maar speel het nog steeds regelmatig. Voor mij persoonlijk echt het beste spel ooit.

2.  Age of Empires II: The Age of Kings
Nog een klassiekertje die ik met enige regelmaat speel. Blijft geweldig. Speel hedendaags wel de Definitive Edition, maar dat is vooral vanwege de mooie graphics en extra volken die je kan bespelen.

3.  Mad TV 
Het oudste spel uit deze top 5, maar blijft gewoon een leuk relaxed spel om te spelen. Beetje je eigen TV station beheren, en een dame proberen te versieren. Eigenlijk zeer simpel spel, maar het heeft een bepaalde aantrekkingskracht... 

4. Red Orchestra 2: Heroes of Stalingrad
Voor mij persoonlijk de beste FPS ooit. Het is nooit een gigantische hit geworden in het Westen (in Oost-Europa overigens wel zeer populair) maar ik vind hem echt top. Speel het regelmatig nog online, en hou van het 'realisme'. Snap best dat veel spelers er op afhaken (meeste willen toch rushen en gekke killstreaks en alles maken) maar ik vind het daadwerkelijk tactisch spelen juist geweldig.

5. Tomb Raider
Het origineel uit 1996. Heb deze wel 20x uitgespeeld. Blijft de beste uit de reeks (alhoewel ik TR2 ook erg goed vond). Maar heb hier ook zoveel mooie herinneringen aan. Topspel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
  • 1 maand later...
Op 18-6-2023 om 19:39, Scarafax zei:

1. Gangsters: Organized Crime
Heerlijke game, vooral de sandbox modus waarbij er elke keer een compleet nieuwe stad gegenereerd wordt. Tricky om hem hedendaags vloeiend aan het werk te krijgen maar speel het nog steeds regelmatig. Voor mij persoonlijk echt het beste spel ooit.

2.  Age of Empires II: The Age of Kings
Nog een klassiekertje die ik met enige regelmaat speel. Blijft geweldig. Speel hedendaags wel de Definitive Edition, maar dat is vooral vanwege de mooie graphics en extra volken die je kan bespelen.

3.  Mad TV 
Het oudste spel uit deze top 5, maar blijft gewoon een leuk relaxed spel om te spelen. Beetje je eigen TV station beheren, en een dame proberen te versieren. Eigenlijk zeer simpel spel, maar het heeft een bepaalde aantrekkingskracht... 

4. Red Orchestra 2: Heroes of Stalingrad
Voor mij persoonlijk de beste FPS ooit. Het is nooit een gigantische hit geworden in het Westen (in Oost-Europa overigens wel zeer populair) maar ik vind hem echt top. Speel het regelmatig nog online, en hou van het 'realisme'. Snap best dat veel spelers er op afhaken (meeste willen toch rushen en gekke killstreaks en alles maken) maar ik vind het daadwerkelijk tactisch spelen juist geweldig.

5. Tomb Raider
Het origineel uit 1996. Heb deze wel 20x uitgespeeld. Blijft de beste uit de reeks (alhoewel ik TR2 ook erg goed vond). Maar heb hier ook zoveel mooie herinneringen aan. Topspel.

Bijzondere top 5 moet The Rock zeggen, maar ook wel eens leuk zo eentje!

IF YOU SMEEEEEEEEEEELL, WHAT THE ROCK… IS… COOKIN’!! ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Om te reageren, moet je eerst inloggen. Dit doe je door rechtsboven op inloggen te klikken.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...