Ga naar inhoud

IK heb een vraag? wat vinden Julie van XGN is dit een betrouwbare game site.


Game-BOY

Aanbevolen berichten


Ik wil graag een vraag? stellen over jullie ervaring met de website XGN. Aanvankelijk had ik een positieve ervaring, maar de afgelopen jaren lijken sommige medewerkers de principes van journalistieke integriteit en vrijheid van meningsuiting niet volledig te begrijpen. Het valt op dat steeds vaker nieuwsartikelen op XGN verschijnen die zwak gefundeerd zijn in feiten en eerder gebaseerd zijn op speculatie, ofwel geruchten. Recentelijk heb ik mijn zorgen hierover geuit en benadrukt dat het belangrijk is om te stoppen met het publiceren van dergelijke artikelen en het gebruik van misleidende koppen. Helaas leek kritische feedback niet welkom, hoewel ik deze op een respectvolle manier heb geformuleerd. Mijn berichten werden onmiddellijk verwijderd en ik kreeg te horen dat dit niet op prijs werd gesteld. Pas nadat ik duidelijk maakte dat ik dit beschouwde als censuur en een schending van mijn vrijheid van meningsuiting, werden mijn berichten hersteld. Vinden jullie dit een normale gang van zaken? Voor zover ik weet, heb ik geen regels overtreden. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

The Rock kende eigenlijk heel die site niet, aangezien The Great One PU als de heilige alleswetende graal beschouwd en strikt dat evangelie volgt. Afwisselend met Gamekings voor de videopodcasts en de wat kritischere noot. The People’s Champ heeft even snel die site bezocht en bekeken, maar haakte al snel af toen er een artikel stond met als kop:

Wist je dat een Japanse man getrouwd is met een game karakter?
 

Zo’n onzinbericht met een wel hele schrale kop erboven was meteen de druppel voor The Brahma Bull. Uiteraard sluit The Most Electrifying Man op PU.nl een overstap niet uit voor het juiste bedrag. Maar dan niet voor die lullige bedragen waarvoor youtubers overstappen naar diensten als Mixer. Daar komt The Rock zijn trailer niet voor uit. Maar wie weet is The Rock binnenkort The Most Electrifying Man op XGN.com ?

Maar verder lekker hier blijven, als een redactie dat soort ongein uit gaat halen lekker links laten liggen. Zij hebben jou harder nodig voor de advertentie inkomsten dan andersom ????

IF YOU SMEEEEEEEEEEELL, WHAT THE ROCK… IS… COOKIN’!! ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 uren geleden, TheRock zei:

The Rock kende eigenlijk heel die site niet, aangezien The Great One PU als de heilige alleswetende graal beschouwd en strikt dat evangelie volgt. Afwisselend met Gamekings voor de videopodcasts en de wat kritischere noot. The People’s Champ heeft even snel die site bezocht en bekeken, maar haakte al snel af toen er een artikel stond met als kop:

 

Zo’n onzinbericht met een wel hele schrale kop erboven was meteen de druppel voor The Brahma Bull. Uiteraard sluit The Most Electrifying Man op PU.nl een overstap niet uit voor het juiste bedrag. Maar dan niet voor die lullige bedragen waarvoor youtubers overstappen naar diensten als Mixer. Daar komt The Rock zijn trailer niet voor uit. Maar wie weet is The Rock binnenkort The Most Electrifying Man op XGN.com ?

Maar verder lekker hier blijven, als een redactie dat soort ongein uit gaat halen lekker links laten liggen. Zij hebben jou harder nodig voor de advertentie inkomsten dan andersom ????


Ik begrijp jouw standpunt volledig en het is duidelijk dat jij geen interesse hebt in dergelijke onzinnige artikelen zoals je hebt beschreven. Het lijkt erop dat sommige zaken bij XGN een verwarrende richting inslaan. En als je dan de stap zet om kritiek te uiten over bijvoorbeeld misleidende artikelen of het overmatig gebruik van geruchten in plaats van feitelijke informatie, word je soms direct de mond gesnoerd door bepaalde personen daar. Sterker nog, ze hebben ooit een bericht van mij verwijderd nadat ik hen vertelde dat ik de kop van één van hun artikelen misleidend vond. Pas nadat ik aangaf dat ik dit als censuur en schending van mijn vrijheid van meningsuiting beschouwde, werd mijn bericht teruggeplaatst.

Verder is XGN ook al eens in de val van nepnieuws getrapt omdat ze hun bronnen niet goed controleren. In de aanloop naar de release van de PS5 beweerde een moderator van het Resetera forum, genaamd Industry insider Aesthetic Gamer, dat de PS5 niet krachtig genoeg zou zijn voor echte 4K. Hij zou met verschillende ontwikkelaars hebben gesproken en uit die gesprekken zou zijn gebleken dat de ontwikkelaars grote moeite hadden met 4K op de PS5. Echter, later bleek dat hij het verhaal volledig had verzonnen uit frustratie over negatieve berichtgeving over de Xbox. Dit kostte hem zijn baan bij Resetera. Ondanks dit alles nam XGN het verhaal over zonder de bron te verifiëren. En geloof me, dit is niet de eerste keer dat ze in deze val zijn gelopen en ook niet de laatste, gezien hun houding.

Link naar reactie
Delen op andere sites

23 uren geleden, Game-BOY zei:

de principes van journalistieke integriteit en vrijheid van meningsuiting niet volledig te begrijpen

23 uren geleden, Game-BOY zei:

Pas nadat ik duidelijk maakte dat ik dit beschouwde als censuur en een schending van mijn vrijheid van meningsuiting, werden mijn berichten hersteld

Even een korte les over vrijheid van meningsuiting. Vrijheid van meningsuiting is een recht dat je hebt tegenover de overheid. De overheid mag je niet vooraf verbieden om berichten te verspreiden (je kunt natuurlijk wel achteraf gestraft worden voor smaad oid als je een wet hebt overtreden).

Veel mensen op het internet hebben onterecht het idee dat het feit dat de overheid je niet mag stoppen, dat daarom helemaal niemand je mag stoppen. En dat is niet waar. Private partijen mogen besluiten jouw berichten wel of niet te plaatsen. Als ik een boze brief naar de Telegraaf stuur en de Telegraaf besluit deze niet te plaatsen in hun blad, dan is dat geen aanslag op mijn vrijheid van meningsuiting. De Telegraaf is van de Telegraaf en die mogen er lekker mee doen waar ze zin in hebben.

Als je op het internet troep post staat dat in de vorm van bits en bytes op fysieke servers die eigendom van iemand zijn. De eigenaar van die servers mag gewoon bepalen wat er wel en niet op die servers staat. Als jij een bericht hebt achtergelaten op de server die de eigenaar vervelend vindt mag de eigenaar die gewoon verwijderen. Daarin tast XGN niet jouw vrijheid van meningsuiting aan.

Perfide Albion

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 minuten geleden, Avant-La-Lettre zei:

Even een korte les over vrijheid van meningsuiting. Vrijheid van meningsuiting is een recht dat je hebt tegenover de overheid. De overheid mag je niet vooraf verbieden om berichten te verspreiden (je kunt natuurlijk wel achteraf gestraft worden voor smaad oid als je een wet hebt overtreden).

Veel mensen op het internet hebben onterecht het idee dat het feit dat de overheid je niet mag stoppen, dat daarom helemaal niemand je mag stoppen. En dat is niet waar. Private partijen mogen besluiten jouw berichten wel of niet te plaatsen. Als ik een boze brief naar de Telegraaf stuur en de Telegraaf besluit deze niet te plaatsen in hun blad, dan is dat geen aanslag op mijn vrijheid van meningsuiting. De Telegraaf is van de Telegraaf en die mogen er lekker mee doen waar ze zin in hebben.

Als je op het internet troep post staat dat in de vorm van bits en bytes op fysieke servers die eigendom van iemand zijn. De eigenaar van die servers mag gewoon bepalen wat er wel en niet op die servers staat. Als jij een bericht hebt achtergelaten op de server die de eigenaar vervelend vindt mag de eigenaar die gewoon verwijderen. Daarin tast XGN niet jouw vrijheid van meningsuiting aan.

Daarin heb je misschien wel een punt. maar wat mij wel opvalt is dat ze bij XGN

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je hebt absoluut een valide punt. Als een private partij hebben ze het recht om te beslissen welke berichten ze wel of niet plaatsen. Echter, dat betekent niet dat XGN niet snel lijkt te reageren op kritiek. Ze lijken moeite te hebben met het omgaan met kritiek, terwijl een groot deel van hun site bestaat uit onzinnige artikelen, geruchten en herkauwd nieuws. Hierdoor lijkt het echte nieuws vaak ondergesneeuwd te raken. Daarnaast publiceren ze ook columns van twijfelachtige kwaliteit en wordt de site overladen met storende reclame. Het artikel met de kop "Wist je dat een Japanse man getrouwd is met een gamekarakter?" was voor het rock toen hij er eens een kijkje kwam nemen de rede om meteen rechts omkeer te maken op XGN. Als ze doorgaan met dit soort ongein, zouden ze net zo goed kunnen stoppen. Geloof me, XGN staat vol met dit soort rommel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Avant-La-Lettre zei:

Even een korte les over vrijheid van meningsuiting. Vrijheid van meningsuiting is een recht dat je hebt tegenover de overheid. De overheid mag je niet vooraf verbieden om berichten te verspreiden (je kunt natuurlijk wel achteraf gestraft worden voor smaad oid als je een wet hebt overtreden).

Veel mensen op het internet hebben onterecht het idee dat het feit dat de overheid je niet mag stoppen, dat daarom helemaal niemand je mag stoppen. En dat is niet waar. Private partijen mogen besluiten jouw berichten wel of niet te plaatsen. Als ik een boze brief naar de Telegraaf stuur en de Telegraaf besluit deze niet te plaatsen in hun blad, dan is dat geen aanslag op mijn vrijheid van meningsuiting. De Telegraaf is van de Telegraaf en die mogen er lekker mee doen waar ze zin in hebben.

Als je op het internet troep post staat dat in de vorm van bits en bytes op fysieke servers die eigendom van iemand zijn. De eigenaar van die servers mag gewoon bepalen wat er wel en niet op die servers staat. Als jij een bericht hebt achtergelaten op de server die de eigenaar vervelend vindt mag de eigenaar die gewoon verwijderen. Daarin tast XGN niet jouw vrijheid van meningsuiting aan.

ik heb gehoord dat als je 's nachts 3 keer ''erik'' zegt in de spiegel dat de geest van Avant_la_lettre verschijnt en je dwingt om deze lap tekst te lezen

  • Haha 1

''Dit gedrag moet toch zeker niet kunnen. Ikzelf scheld niemand uit en verwacht dat het gedrag van arendban niet ongestraft wordt. Walgelijk gewoon dat dit zomaar kan.''

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 14-8-2023 om 18:36, Game-BOY zei:

Je hebt absoluut een valide punt. Als een private partij hebben ze het recht om te beslissen welke berichten ze wel of niet plaatsen. Echter, dat betekent niet dat XGN niet snel lijkt te reageren op kritiek. Ze lijken moeite te hebben met het omgaan met kritiek, terwijl een groot deel van hun site bestaat uit onzinnige artikelen, geruchten en herkauwd nieuws. Hierdoor lijkt het echte nieuws vaak ondergesneeuwd te raken. Daarnaast publiceren ze ook columns van twijfelachtige kwaliteit en wordt de site overladen met storende reclame. Het artikel met de kop "Wist je dat een Japanse man getrouwd is met een gamekarakter?" was voor het rock toen hij er eens een kijkje kwam nemen de rede om meteen rechts omkeer te maken op XGN. Als ze doorgaan met dit soort ongein, zouden ze net zo goed kunnen stoppen. Geloof me, XGN staat vol met dit soort rommel.

THE Rock, the one and only..

Maar verder lekker wegblijven joh van die gare site.

IF YOU SMEEEEEEEEEEELL, WHAT THE ROCK… IS… COOKIN’!! ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 16-8-2023 om 09:50, TheRock zei:

THE Rock, the one and only..

Maar verder lekker wegblijven joh van die gare site.

Af en toe bezoek ik hun site om te observeren hoe bepaalde individuen de site, die ooit behoorlijk degelijk was, naar beneden hebben gehaald. Sommige van hun artikelen zijn van zo'n bedroevende kwaliteit dat ze eigenlijk gewoon amusant zijn. Het lijkt erop dat ze zelfs niet beseffen wat ze precies aan het doen zijn; ze overschatten zichzelf enorm. Het valt vooral op dat ze nog moeten leren wat echt nieuws is en wat niet. Ik vraag me serieus af of XGN wel ervaren journalisten in dienst heeft. De mensen daar lijken eerder derderangs studenten die lukraak informatie verzamelen. Het lijkt erop dat ze zelfs geen enkel begrip hebben van het woord 'feedback'. Wanneer je kritiek hebt, word je volledig genegeerd. En als ze wel reageren, zijn de reacties prikkelbaar of nog erger, worden je berichten zonder enige valide reden verwijderd. Dit gebeurt zelfs als je berichten binnen de regels vallen en geen ongepaste inhoud bevatten. Ze plaatsen zichzelf op een voetstuk en zijn totaal niet ontvankelijk voor kritiek. Bovendien heeft een goede vriend van mij aangegeven dat hij niet langer wil dat ik artikelen van XGN naar hem doorstuur, omdat hij zich enorm ergert aan de manier waarop ze hun nieuws samenstellen. Volgens hem is XGN niet anders dan riooljournalistiek en is het grootste deel van hun content garbage. Ook hij heeft mij gezegd dat xgn iets is waar dat je weg moet blijven. 
Maar op de een of andere manier blijf ik daar komen om te zien welke rommel ze nu weer de wereld in hebben gestrooid.  omdat het vaak zo slecht is dat ik het gewoon hilarisch vind. 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Doe mee aan dit gesprek

Om te reageren, moet je eerst inloggen. Dit doe je door rechtsboven op inloggen te klikken.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...