Ga naar inhoud

Sim racing


HellBullet666

Aanbevolen berichten

Boemer dit is echt een leuk topic! =D Zelf speel ik nu een jaartje de gitaar, Johnny B. Goode van Chuck Berry is het laatste nummer dat ik uit mijn hoofd heb leren spelen, daarnaast vind ik American Pie van Don Mclean ook leuk om te spelen, gewoon omdat het zo even gemakkelijk kan =P Daarnaast vermaak ik mij altijd met het soleren op backingtracks. Wanneer ik ooit tijd heb in mijn leven zou het mij ook heel leuk lijken om piano te spelen. Heeft iemand nog een goede methode daarvoor?

dwight-schrutes-face-mask.gif.8a69e214974c55a6bddec04f28102ae5.gif

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oh, nicies. Ik speel zo'n zes jaartjes gitaar, daarna ben ik begonnen met zingen en piano kwam vlak daarna. Ook zing ik in een (blues) rock band en treden we elke maand wel ergens op. Ik schrijf ook eigen materiaal, maar dat is meer voor mezelf en dus niet echt met de band.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het lijkt mij heel leuk om nummers van bijvoorbeeld Billy Joel te kunnen spelen (ook al zou dat waarschijnlijk super moeilijk zijn >.>) of bijvoorbeeld Aeris theme van FFVII. Maar in hoeverre kan je zomaar zoiets spelen bij gehoor? Leer je zoiets of moet je er echt aanleg voor hebben? Na één jaar gitaar te hebben gespeeld kan ik nog steeds niet via gehoor iets naspelen =O

dwight-schrutes-face-mask.gif.8a69e214974c55a6bddec04f28102ae5.gif

Link naar reactie
Delen op andere sites

Muzikaliteit helpt uiteraard, maar oefening baart kunst! Je moet gewoon blijven proberen en heel goed luisteren. Als je goed overweg kunt met akkoorden en er geoefend in bent, moet je eens proberen een willekeurig nummer op te zetten en mee te spelen zonder dat je de akkoorden van tevoren opgezocht hebt. Als je denkt dat je de juiste akkoorden te pakken hebt, probeer je de melodie uit te werken. Het kennen van toonladders helpt hierbij ook goed natuurlijk (:

boys.gif.19dd9db9788bf9b94e60f95649e3720c.gif.fa83cd4c4b469f466a5c64ee0256b065.gif

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Om te reageren, moet je eerst inloggen. Dit doe je door rechtsboven op inloggen te klikken.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...