Ga naar inhoud

Game of Thrones


k1ng

Aanbevolen berichten

Dat was een vermakelijke veldslag. Al moet ik wel opmerken dat ik mij ergerde aan hoe Rickon stierf. Het strijdplan van Ramsay was om Jon richting het midden te lokken met behulp van Rickon, en zodra hij binnen bereik van z'n boogschutters was aan te vallen. Rickon ging hoe dan ook dood, en ik verwachtte niets anders. Ik vond het alleen wel best goedkoop hoe Ramsay Rickon constant mist, tot het laatste moment waar hij hem raakt en Rickon voor Jon neervalt. Het is voor dramatisch effect, en toch vond ik het goedkoop. Was het niet beter geweest als Rickon zigzagde en dat Ramsay daarna z'n boogschutters liet schieten? Enfin. Mooi dat Ramsay nu eindelijk dood is. Echter had ik wel de impressie dat de executie van Ramsay haaks staat tegenover de manier van de Starks -- degene die de straf uitspreekt zal het zwaard moeten zwaaien. Al executeerde Jon de verraders bij Castle Black ook met de galg, maar dat lijkt mij een relatief humaner en geaccepteerdere vorm van executie dan opgevreten worden door jachthonden. In dat opzicht is Sansa geen haar beter dan Ramsay en heeft ze een deel van zijn wreedheid overgenomen. Maar dat zal waarschijnlijk wel onderdeel zijn van het verhaal. We zien het de volgende aflevering wat Jon ervan zou zeggen.

chromosoom.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 2,5k
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

["Anatomy of a Scene: The Battle of Winterfell"](https://www.youtube.com/watch?v=B93k4uhpf7g) Mooi om te zien hoe ze het in mekaar hebben gezet. Toch jammer dat ze hierin het einde goedpraten, dat het goed is dat Sansa aan het einde het monster wordt dat ze haat.

chromosoom.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vond Sansa trouwens ook aardig vervelend in de tent met Jon. *"You don't know him, he's more dangerous than you think. Has it ever occured to you I might have a say about this?"* Oké. Jon heeft veel ervaring van z'n tijd bij de Muur en heeft tegen White Walkers gevochten, maar je hebt gelijk. Laat jouw suggestie maar eens horen. *"Don't do what he wants you to do."* / *"No one protect anyone anymore"* Ja, erg goed advies. En bedankt voor de plattitude, Sansa. Ga nu maar weer breien.

chromosoom.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

En nog even als laatste, die *Great Northern Conspiracy* waarin de Umbers en Karstarks zogenaamd nog loyaal zijn aan de Stark en de Boltons zouden verraden is ook niets van gekomen. Maar dat had ook weinig effect, het waren maar 6000 man. Dan houdt je geen slag meer over.

chromosoom.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou dat gebrek aan geweld hebben ze deze aflevering wel goed gemaakt, man man man. Dat stuk met Rickon was inderdaad kut op meerdere manieren en van alle veldslagclichés werd ik ook niet heel blij, maar toch wel een spannende en heftige aflevering verder. Wel bijzonder hoe zo'n belegering van Meereen eerder het hoogtepunt van een heel seizoen zou zijn geweest, en dat het nu eigenlijk maar een bijzaak is. Ik vind het bij nader inzien ook niet zo chill dat alles nu zo snel gaat en er zoveel in één episode gepropt wordt, dan beviel het slakkentempo van eerdere seizoenen me toch beter.
Link naar reactie
Delen op andere sites

> En Baelish die met z'n ruiters van de Vale de dag komt redden was ook niet verrassend Oh, nog even dit punt; dit was gewoon net zo slap geschreven als de afronding van Arya's arc. Hoe kan het verdomme zijn dat een troepenmacht met ruiters, groot en gepaard (hihi) met veel geklingel en kabaal, zich zonder enige kennis van Ramsay richting Winterfell kan bewegen, en daar hem totaal kan verrassen? Heeft Ramsay geen verkenners die rondom het slagveld speuren naar een troepenmacht die hen kan flankeren, of heeft hij geen uitkijk in de torens van Winterfell die de ruiters kilometers in de verte al had kunnen spotten? Echt kut geschreven.

chromosoom.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

> Heeft Ramsay geen verkenners die rondom het slagveld speuren naar een troepenmacht die hen kan flankeren Dit is iets wat een veldleger altijd heeft. Verkenners, uitkijk, schermtroepen, etc. die de vijand in de flanken belaagd en deserteurs of vluchtende soldaten afmaakt, en in het geval van reconnaisance de bevelhebber van de strijdmacht informeert over vijandelijke posities.

chromosoom.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik dacht precies hetzelfde. Echter zet Lord of the Rings zich op als een High-Fantasy waar ze het niet zo hebben met realisme, en karakteriseert ASoIaF zich als een middeleeuwse low-fantasie met realisme. Plus stoort het mij dat Ramsay die ruiters van de Vale niet heeft zien aankomen noch heeft kunnen anticiperen, maar is hij zich wel bewust dat Jon in Castle Black zit met een leger aan Wildlings, en dat Sansa daar is.

chromosoom.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

Serieus? Jij als ultieme GoT-nerd kon niet zien dat Ramsay maar wat aan het spelen was met Rickon? Hij kijkt bij één pijl zelfs weg terwijl die schiet, was duidelijk dat hij voor effect pas Rickon wou raken een fractie voor die bij Jon zou zijn.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Om te reageren, moet je eerst inloggen. Dit doe je door rechtsboven op inloggen te klikken.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


  • Wie is er online

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...