Ga naar inhoud

Wat is jouw favoriete game aller-tijden, en waarom?


Maikush

Aanbevolen berichten

  • Reacties 274
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Mijn favoriete game aller tijden is: *trom geroffel* Company of Heroes. Ik speel die game al sinds de release in 2009 (correct me if I'm wrong). Daar zitten mijn meeste uurtjes Multiplayer in ooit. Ik hou heel erg van RTS games, maar CoH heeft toch wel een bijzonder plekje in mijn hart verovert. Het is ook nog eens de game waar ik het PC gamen mee ben begonnen. Plus de Expansions waren ook geweldig (Opposing Fronts en Tales of Valor).
Link naar reactie
Delen op andere sites

Star Ocean deze serie heb ik helemaal kapot gespeeld. Het had zo gaaf verhaal en dan ook nog alle verschillende eindes waar ik wakker van lag. Maar vootal de gamepad en het verhaal zijn me altijd bijgebleven. Pas erachter gekomen dat het laatste deel opnieuw was uitgebracht voor de PS. Toen uk hierachter kwam ben ik als een debiel gaan zoeken en ben het nu aan het spelen :)
Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik er echt één moet kiezen, dan ga ik persoonlijk voor Suikoden 2 op de Playstation. Ik kan me nog herinneren dat ik hem jaren terug toen ik nog een hummeltje was in de PU zag staan en was meteen verkocht. Het is een (J)RPG met een erg sterke verhaallijn, meerdere malen in het verhaal voer je ook een soort van oorlog, een leuk systeem dat je weinig in RPG's ziet. Ontzettend veel characters om voor te zorgen dat zij zich bij jouw missie aansluiten. Eigen stad opbouwen gaat met characters zoeken gepaard. Al die shit zat ook al in deel 1, maar deel 2 sluit er zo ontzettend goed op aan en het verhaal is sterker dan dat van deel 1 vind ik zelf.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ten tijde dat ik het speelde was het zonder enige twijfel Runescape voor mij. Natuurlijk schort er onvoorstelbaar veel aan dat spel maar heeft me duizenden uren kunnen vermaken, simpelweg het steeds weer blijven ontdekken van nieuwe dingen, zoals ik dat lees als anderen dat hebben ervaren bij de oudere Elder Scrolls. Ook Call Of Duty: Modern Warfare heb ik helemaal kapot gespeeld, en dat vereist lijkt me ook geen verdere uitleg. Een beetje weinig genoemd hiervoor, maar zeker ongetwijfeld door menigeen (te) veel gespeeld; Pokemon (ik speelde R/B/Y/S/G/R/S). Verder zijn dit nog een aantal games die ik helemaal geweldig vind of vond: Grand Theft Auto: San Andreas (beste GTA so far), Age of Empires 2 (deel 1 heel af en toe gespeeld bij anderen, maar deze game was voor mij de beste RTS ooit, misschien dat ik Starcraft nog maar eens moet proberen), Harry Potter 1 (Zoals iemand eerder mooi verwoorde, verschrikkelijke graphics, pijnlijke animaties en ontzettend slechte voice-acting, maar toch een beest van een game. Overigens met deel 2 de enige die ik gespeeld heb, nu veracht ik ze :p) , Elder Scrolls V: Skyrim (Waarschijnlijk de beste game tot nu toe), Assassin's Creed (Vooral 1 heeft me weten te verbazen), FIFA (Sinds 07 een vast onderdeel van mijn game repetoire, met elk jaar richting de 100 uur op de teller), Rollercoaster Tycoon 2 (1 wel gespeeld, maar deze maakte het spel voor mij compleet), Halo, Racedriver GRID (Mijn eerste spel op de 360, en tot op heden de beste race game die ik ooit heb gespeeld)
Link naar reactie
Delen op andere sites

Neverwinter Nights heb ik denk ik meer gespeeld dan wat voor spel dan ook, met gemak een paar duizend uur. Maar of het echt de meest favoriete game is aller tijden, ik weet het niet. Ik heb de game vooral duizenden uren gespeeld omdat het oneindige mogelijkheden gaf en nog steeds erg actief is online. Er zijn nog steeds tig dingen te vinden in deze game waar andere developers nog veel van kunnen leren, en die Bioware had moeten herhalen in hun nieuwere games. Maar meest favoriete game aller tijden? dat blijft moeilijk. Dungeon Siege , Dungeon Keeper, Gladius, Medievil, Rome: total war, Age of empires 2, the movies, Knights of the Old Republic en Jade Empire waren ook allemaal prachtige games. Aangezien al die games om een andere reden fantastisch waren, is het moeilijk om echt te bepalen wat de grootste favoriet is. Ze spreken mij allemaal op een andere manier aan. Dungeon Siege was mijn eerste RPG buiten wat demo's om. Prachtige sfeer, voor die tijd erg mooie graphics, mooie muziek en een gruwelijk groot aanbod aan verschillende pantsers, wapens en kleding waar weinig RPG's aan kunnen tippen. 12 keer door gespeeld, en de 12e keer vond ik nog steeds nieuwe objecten. Dungeon keeper is gewoonweg uniek, een compleet ander concept. Een kerker ontwerpen, beesten trainen om helden en andere keepers te verslaan.. op wat foute kopiëen na is dungeon keeper nog steeds enig in zijn soort. Een nieuwe HD versie met 3D graphics zou fantastisch zijn. Gladius is briljant ook omdat het enig in zijn soort is. Gladiatoren trainen, aanpassen en laten vechten, fantastisch. Moeten ze echt eens vaker doen met games. Maar het lijkt erop dat de enige games waar je iets of iemand traint om te vechten zijn pokemon games waar ik absoluut geen interesse in heb. Medievil was een prachtige adventure/platform game met veel zwarte humor. Ook was er hier en daar nog aardig wat te puzzelen, voor die tijd was het ook nog vrij bijzonder dat alle dialogen gesproken waren (en van goeie kwaliteit ook) The movies was ook een prachtig concept, zelf films maken, zelf de studio runnen. Helaas werkt het niet goed meer op windows 7 en is de uitbreiding hier nooit uitgekomen in Nederland. Ook weer eens een concept wat vaker gebruikt moet worden.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Best wel veel eigenlijk... Kingdom Hearts 1&2 lekker door disney werelden heen en disney personages die je helpen ook tegen disney personages vechten goeie gameplay en graphics(voor toen) en heb dat spel helemaal kapot gespeeld! Rayman 1, 2, 3 en Origins(en binnekort ook nog Legends) gewoon geweldige platformers steeds weer nieuwe krachten er bij op een raket hond ding rijden(in Rayman 2) en noem maar op GEWELDIG! En de Uncharted serie is zo geweldig als ik weet niet wat(vind ik)! Lekker veel actie en vette momenten in het verhaal mooie graphics leuke multiplayer en co-op en alles gewoon geweldig! En ook nog Yoshi's Island dat leuke tekenstijltje goeie gameplay leuke bazen veranderen in een boor of vliegtuig super baby mario worden en meer :)! Het enigste minpuntje is die jankende baby Mario... Stom kut gejank.... En zo kan ik er denk ik nog wel wat bedenken maar ik laat het nu hier even bij.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Om te reageren, moet je eerst inloggen. Dit doe je door rechtsboven op inloggen te klikken.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


  • Wie is er online

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...