Ga naar inhoud

CDAB 94 [XCIV] Op elk slotje past een deksel


Gilan11

Aanbevolen berichten

  • Reacties 991
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

>Vloggers zijn kut. Ik begin deze generatie steeds vervelender te vinden. En het feit dat alles gedeeld moet worden (foto's van wat je allemaal hebt, wat je doet en waar je bent) komt me langzaam aan ook heel erg m'n strot uit. Waar komt die drang van alles willen delen met anderen ineens vandaan vraag ik me soms af. Ik begin me steeds meer een ouderwetse ouwe lul te voelen tussen die achterlijke debielen die alles willen delen.... >Pics!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is echt niet dat mensen over het algemeen narcistischer zijn geworden ofzo hoor. Waarschijnlijk had jij ook als je wat jaartjes jonger was alles gedaan waar je nu kritiek op hebt, kale oude man.

''Dit gedrag moet toch zeker niet kunnen. Ikzelf scheld niemand uit en verwacht dat het gedrag van arendban niet ongestraft wordt. Walgelijk gewoon dat dit zomaar kan.''

Link naar reactie
Delen op andere sites

> Waar komt die drang van alles willen delen met anderen ineens vandaan vraag ik me soms af. Het lijkt mij gewoon heel normaal, voor de mens als sociaal wezen, om de ervaringen en gebeurtenissen met mensen te delen, en om vervolgens geaccepteerd te worden door je medemens. Vloggers en pranksters op Youtube zijn overigens wel regelrechte kanker, voor de duidelijkheid.

chromosoom.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk juist wel dat mensen narcistischer zijn geworden. Ik ben 30 jaar en ik kan helaas genoeg mensen van mijn eigen leeftijd of ouder opnoemen die ontzettend veel foto's plaatsen op social media van wat ze allemaal wel niet hebben, hoe ze eruit zien en wat ze allemaal gaan doen. Die mensen zien likes en het aantal volgers als een soort status symbool lijkt het wel.
Link naar reactie
Delen op andere sites

> en om vervolgens geaccepteerd te worden door je medemens. Dus je doel met delen is om geaccepteerd te worden je medemens? Sorry maar als je acceptatie door je medemens belangrijk vindt door je foto's te delen, dan vind ik je echt zielig. (in het algemeen, niet naar jou persoonlijk) Het boeit me geen ene flikker of mijn medemens mij accepteerd. Ik vind dat je volledig schijt moet hebben aan wat een ander van jou vindt. Heb je dat niet, dan ben je meer met anderen bezig dan met jezelf.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het ligt denk ik meer aan het feit dat het nemen van een foto'tje en hem zonder pardon op het internet plaatsen ontzettend gemakkelijk is, dan dat men echt narscistischer is geworden. Ik sluit het ook weer niet direct uit - van bijv. zo'n volle Instagram pagina vol eigengemaakt lekker eten en bikinipics, of een volle Facebookpagina met wat jij wel allemaal in je dagelijks leven voor elkaar krijgt krijg je het wellicht hoog van in de bol-, maar ik geef toch de schuld meer aan de disconnect tussen het dagelijks leven en de 'realiteit' op het net, als je begrijpt waar ik op duidt.

chromosoom.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met andere woorden, wellicht neemt men het internet niet altijd al te serieus. Als jij rondloopt in de stad, een kek kiekje schiet van bijv. iets opmerkelijks of een gebouw, hem zo op Facebook, Instagram of elders upload, denk je achteraf dan; *''hé, honderden (of duizenden) mensen zullen deze foto bekijken, wat zou men ervan denken als ik dit steeds doe?''* Maar ja, er zijn uiteraard wel mensen die gewoon aandachstgeil zijn, bewust zijn van hoe zij op de foto staan en wat zij op het net plaatsen -- al houd ik daar hetzelfde aan; ze willen geaccepteerd worden als sociaal wezen.

chromosoom.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vroeger waren mensen ook supernarcistisch, kom op. Vroeger hadden bijvoorbeeld de buren een nieuwe auto, en dan moest jij uit eergevoel ook een nieuwe auto kopen. Kijk naar die fucking deftige mensen bijvoorbeeld die er vroeger veel meer waren dan nu.

''Dit gedrag moet toch zeker niet kunnen. Ikzelf scheld niemand uit en verwacht dat het gedrag van arendban niet ongestraft wordt. Walgelijk gewoon dat dit zomaar kan.''

Link naar reactie
Delen op andere sites

De mens is hoe de mens is, daar is verder geen verandering in gekomen de laatste decennia. Ik vind niet dat je mensen mag beoordelen omdat ze toevallig houden van het veel plaatsen van foto's op hun instagram of omdat ze vlogs maken. Als zij daar blij van worden moet dat kunnen, en het feit dat ze volgers hebben betekent dat er genoeg mensen zijn die er van genieten. Ik zelf kijk verder geen vlogs oid, maar dat had ook zomaar anders kunnen zijn als ik nu 12 was geweest.

''Dit gedrag moet toch zeker niet kunnen. Ikzelf scheld niemand uit en verwacht dat het gedrag van arendban niet ongestraft wordt. Walgelijk gewoon dat dit zomaar kan.''

Link naar reactie
Delen op andere sites

>Ik denk juist wel dat mensen narcistischer zijn geworden. Ik ben 30 jaar en ik kan helaas genoeg mensen van mijn eigen leeftijd of ouder opnoemen die ontzettend veel foto's plaatsen op social media van wat ze allemaal wel niet hebben, hoe ze eruit zien en wat ze allemaal gaan doen. Die mensen zien likes en het aantal volgers als een soort status symbool lijkt het wel. Ik denk dat status in deze prachtige 21e eeuw juist minder belangrijk is dan vroeger, toen het individu minder meetelde dan het totaalplaatje. En dat 30-jarigen ook zo aandachtsgeil doen als jij zegt is gewoon logisch. Veel mensen hebben dat gewoon in zich, in welke tijd ze ook leven. Had Hitler de beschikking gehad over instagram dan had hij waarschijnlijk ook elke dag een selfie geupload.

''Dit gedrag moet toch zeker niet kunnen. Ikzelf scheld niemand uit en verwacht dat het gedrag van arendban niet ongestraft wordt. Walgelijk gewoon dat dit zomaar kan.''

Link naar reactie
Delen op andere sites

En kom op, onderbewust heb jij ook wel eens de drang (gehad) om met andere mensen te delen wat je aan het doen bent, simpelweg omdat je wil dat andere mensen respect voor je hebben of je gewoon een tof persoon vinden. Iedereen heeft dat. Ik betrap jou er ook wel eens op dat je hier echt zo'n typische tryhard comment plaatst over hoe tof je leven wel niet is op dat eiland van je.

''Dit gedrag moet toch zeker niet kunnen. Ikzelf scheld niemand uit en verwacht dat het gedrag van arendban niet ongestraft wordt. Walgelijk gewoon dat dit zomaar kan.''

Link naar reactie
Delen op andere sites

>Ik ben 30 jaar en ik kan helaas genoeg mensen van mijn eigen leeftijd of ouder opnoemen die ontzettend veel foto's plaatsen op social media van wat ze allemaal wel niet hebben, hoe ze eruit zien en wat ze allemaal gaan doen Rare is dat de wat oudere (veel al ouders) die vroeger schreeuwde dat je niet je gegevens enzovoorts zomaar moet delen op het interwebs het nu zelf wel doen met volle vlagen. Overigens wou ik delen dat ik lekker gepoept hebt. #poepen #lekker #wcpapierbijnaop

 

 

123.gif74452306_badass.gif.5b282fc17e3bc7181df1f61ace1ce8b5.gif

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Om te reageren, moet je eerst inloggen. Dit doe je door rechtsboven op inloggen te klikken.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


  • Wie is er online

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...