Ga naar inhoud

CdAB 38 [XXXVIII] Willen we meer of minder koffie?


Gilan11

Aanbevolen berichten

  • Reacties 1,3k
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Ik vind het geen slecht idee. Door het legaal te maken hebben drugsbazen/kartels geen macht meer en zijn er ook geen afrekeningen / moorden meer. In plaats van miljarden stoppen in een drugsoorlog die je toch nooit gaat winnen kan je beter miljoenen stoppen in voorlichting over drugs. Verkoop drugs legaal met een verhoogd btw percentage en daar kunnen weer goede doelen mee worden bereikt.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Roan, jij denk dat drugkartels blijven bestaan als drugs legaal wordt?! Als drugs legaal wordt en iedereen kan het overal kopen voor een goeie prijs, dan hebben hun er toch geen klote aan? Heb je wel eens een kartel gezien die handel doet in alcohol (wat overal verkocht mag worden). Waarom zou alcohol wel in de winkel verkocht mogen worden en bijv. cocaine niet? Het zijn allebij harddrugs. Ik vind dat iedereen baas is over z'n eigen lichaam boven de 18 jaar.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Zelfs al zouden Cartels niet overstappen, drugs legaal maken is 10x zo legaal. Nu doen mensen het tenminste vaak zo voorzichtig mogelijk, en niet in het openbaar. Stel je voor als je in de stad allemaal malloten die onder de LSD zitten of shrooms en op de wegen gaan rennen, of allemaal junkies op straat, wat kinderen zien en zich dood van schrikken, en het misschien normaal gaan vinden. Nogmaals, ik ben zelf geen tegenstander van drugs en ik ben zeker niet moeders braafste, maar de nadelen van legale harddrugs zijn veel groter dan de voordelen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Je ziet nu toch ook niet overal 24/7 per dag dronken mensen op straat rennen Roan? En overstappen op iets anders zoals wapenhandel gaat echt niet zo makkelijk als dat je denkt natuurlijk. Je moet het probleem aanpakken bij de kern en dat betekend legaal maken zodat het z'n waarde verliest.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Om te reageren, moet je eerst inloggen. Dit doe je door rechtsboven op inloggen te klikken.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


  • Wie is er online

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...