Ga naar inhoud

CdAB 38 [XXXVIII] Willen we meer of minder koffie?


Gilan11

Aanbevolen berichten

  • Reacties 1,3k
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Wiet op zichzelf is niet schadelijk, dacht dat er nog nooit iemand was overleden(not sure). En wiet is ook niet echt verslavend, in combinatie dat het niet schadelijk is, is er dus niks mis mee, dat rare beleid van de overheid is wat dat betreft wel helemaal mis. Je mag wiet niet kweken in grote hoeveelheden maar toch moeten coffeeshops zelf aan hun wiet komen. En pas als de wiet in de coffeeshop is, is de wiet legaal. Dat is allemaal heel krom. Maar over coke, dat is zover ik weet (heb het nooit gebruikt) redelijk verslavend, zo chemisch als de pleuris, en redelijk snel dodelijk. Ik denk dat het vergeleken met alcohol vele malen erger is, qua schadelijkheid en verslavingsgevoeligheid.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Klopt, cocaine is t.o.v. alcohol wel wat verslavender, schadelijker weet ik niet zeker. Ik denk dat veel mensen de schade van alcohol onderschatten. Maar dat ter zijde, iedereen mag toch wel bepalen welke middelen ze tot zich willen nemen? Ik vind dat coke gewoon in een bepaalde shop verkocht mag worden voor boven de 18, want dat mag met alcohol ook.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vraag me af of er meer mensen coke gaan gebruiken als het legaal wordt. Als er maar voldoende regels zijn, het even duur of duurder wordt en voldoende voorlichting is. Maar zulke drugs worden toch nooit gelegaliseerd omdat er geen grote lobby's achter zitten zoals er bij tabak en alcohol wel zijn.

Hier had uw advertentie kunnen staan

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, je ziet niet steeds dronken mensen op straat lopen (al zijn er wel veel verkeersdoden voor), maar dat is ook heel anders bij shrooms of LSD. Ik weet niet of jij ooit zoiets hebt genomen, maar dan is alles toch wel ffkes wat anders dan als dat je dronken bent. En ja, ik denk dat het veel meer word gedaan als het legaal word, en mensen erdoor denken dat het 'normaal' is.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het gaat niet om dronken zijn, maar om ALCOHOL. Naast dat dronken zijn best een normaal begrip is voor weekenden in heel Nederland, is alcohol wél heel normaal, en je ziet het overal op terrassen en bij mensen thuis. En omdat alcohol heel normaal is, krijg je dan als gevolg dat mensen er dronken van raken, door intentie of door die paar biertjes niet meer kunnen stoppen zowat.
Link naar reactie
Delen op andere sites

>Het gaat niet om dronken zijn, maar om ALCOHOL. Naast dat dronken zijn best een normaal begrip is voor weekenden in heel Nederland, is alcohol wél heel normaal, en je ziet het overal op terrassen en bij mensen thuis. En omdat alcohol heel normaal is, krijg je dan als gevolg dat mensen er dronken van raken, door intentie of door die paar biertjes niet meer kunnen stoppen zowat. Alcohol gebruiken / dronken zijn is een normaal begrip omdat het legaal is. Cocaine gebruiken zal ook een normaal begrip worden als het legaal is. Ik zie het verschil niet tussen iemand die een klein puntje coke snuift t.o.v. iemand die net een biertje heeft gedronken. "Ja die coke is vreemd" Dat zeg je omdat minder mensen dat doen, en dat omdat het illegaal is. Omdat het illegaal is wordt het niet geaccepteerd.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Om te reageren, moet je eerst inloggen. Dit doe je door rechtsboven op inloggen te klikken.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


  • Wie is er online

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...