Ga naar inhoud

Breaking Bad


Black Velvet

Aanbevolen berichten

Prachtig einde en een goede aflevering. Weinig series weten mij zo'n satisfied feeling te geven in de series finale. Walter is natuurlijk dood maar dat zou off-screen met zijn kanker toch wel binnenkort zijn gebeurt, dus om hem zo'n epic dood te geven was een gepast einde voor onze geliefde wettenbreker. En natuurlijk Jesse die een einde aan Todd mag maken was gepast, + zijn escape. Waar ik wel alleen op had gehoopt toen Walter in de meth schuur was, en wat ik ook verwachtte met het gepaste muziekje, is dat Walter nog een laatste batch meth zou maken in de schuur :P Toen de muziek kwam en hij zo naar het apparatuur keek, de masker in zijn hand, verwachtte ik het echt. Was ook natuurlijk een gepast einde geweest aangezien hij heeft toegegeven dat hij het deed omdat hij het leuk vond en er goed in was. Maar even nog op Klaasjan: Dat hij het koken uiteindelijk voor zichzelf deed, wat ook mooi was om hem te horen toe te geven, neemt nog steeds niet weg dat hij zijn familie altijd boven alles heeft versteld. Hij heeft natuurlijk foute beslissingen gemaakt waardoor zijn familie onbedoeld nog meer in de problemen kwam, maar hij bleef grote omwegen maken en moeite doen om zijn familie levend te houden. Zelfs Hank, die Walter het liefst onder een martelmachine had willen zien, had hij niets liever dan in leven gezien. Hij heeft natuurlijk momenten gehad waar hij er onderuit kon komen en zijn familie beschermd kon houden, maar juist op die momenten nam hij de juiste beslissingen om door te gaan, waardoor hij verplicht was door te gaan, anders was zijn familie nog meer in gevaar. Verder mooi hoe alles tot een conclusie is gekomen en het wel een klein beetje eind goed al goed is. En niet te vergeten, de 2 grote doelen van Walters hele verhaal: - Familie beschermen: Hank dood maar de rest overleeft - Gezin achterlaten met veel geld na zijn dood: Gelukt nu er zo'n 9 miljoen staat te wachten voor Flint. Daarmee als afsluiter nu ik het me bedenk: Flint. Het is eigenlijk erg zielig hoe Jr. zijn vader nooit heeft vergeven en Walter dood is gegaan met een zoon die hem haat.
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 151
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Flint is sowieso een debiel. Het enige wat ik niet snap is waarom Walter Lydia nou vermoord heeft. Het is niet omdat hij zo arrogant is dat hij die blauwe meth niet meer op de markt wil hebben, Jesse is immers de enige die dat kan koken, Lydia is slechts een tussenpersoon. Haar vermoorden simpelweg omdat ze een crimineel is en mensen van meth voorziet lijkt me ook erg hypocriet, enige ideeën jongens?

Perfide Albion

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op het einde heb ik drie momenten gehad waar ik telkens dacht, Walt gaat dood, ohnee Jesse schiet hem niet neer. Dan gaat 'ie nu dood, ohnee. En toen kwam de politie en toen dacht ik, hij wordt ingerekend en in de cel, en dan dat handje met bloed en ineens ligtie daar dood neer. Ik vind het zo ontzettend jammer dat deze serie is afgelopen. Maar hee, de beste series zijn de korste.
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 maanden later...
  • 3 weken later...

Doe mee aan dit gesprek

Om te reageren, moet je eerst inloggen. Dit doe je door rechtsboven op inloggen te klikken.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


  • Wie is er online

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...