Ga naar inhoud

Breaking Bad


Black Velvet

Aanbevolen berichten

  • Reacties 151
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Mother of god... meest intense aflevering die ik misschien ooit heb gezien in een tv-serie.. holy crap. Ik klaag niet om de kwaliteit maar ik had zo graag een goed einde voor Walt & Jesse gezien. Het meeste medelijden dat ik nu heb is voor Jesse. Ik ben een van de weinigen denk ik die voor vandaag nog team Walt was, maar dat begin ik nu ook te twijfelen. Zo doen tegen zijn familie, en vooral zo cold-hearted tegen Jesse was niet oké. Bij mij brak er iets van binnen toen Walt de waarheid over Jane's dood vertelde tegen Jesse. Alles wat ik nu nog kan hopen is dat Jesse een goed einde krijgt, en Walt, tja, ik kan er nu meer mee leven als hij een minder goed einde krijgt (al zie ik hem ook wel graag een goed einde krijgen)... Petje af Vince, dat je nog velen series als deze mag schrijven, zo jammer dat dit avontuur bijna ten einde is.
Link naar reactie
Delen op andere sites

In de geschiedenis van het televisie kijken heb ik in mijn hele leven nog nooit zo'n briljante serie gezien. Holy fuck, wat een spektakel. Er zijn series die je emotioneel aanpakken op bepaalde vlakken, maar deze serie geeft je het complete pakket. Ik heb zo'n rot gevoel na het kijken van deze aflevering, en als fictie dat doet, dan ben je een verdomd goede schrijver en regisseur. Ik ben nog steeds voor Walt, Jesse die hem verraad en naar de DEA stapte, Skyler die continue zit te bitchen. Die vervelende Marie constant, goed voor haar dat het zo afloopt. Jammer van Hank, dat was een super acteur. Maar ik hoop bij de goden niet dat Jesse dood gaat, maar ik denk dat dat toch gaat gebeuren.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind dat hele idee van een concrete scheiding tussen Walt en Heisenberg echt bullshit. Tuurlijk is de kille, wrede en berekenende Walt niet de sukkelige familieman Walt, maar ze lopen constant door elkaar, en dat zag je ook heel sterk in die scène dat Walt belt met Skyler en de koelbloedige druglord uithangt maar ondertussen aan het huilen is. Heisenberg heeft Walt in die zin overgenomen dat Walt, wiens acties nu consequenties hebben die buiten zijn controle liggen en die ook alles kapotmaken waar hij voor gewerkt heeft, nu denk ik probeert te accepteren dat híj de persoon is die tot zulke dingen in staat is. Dat doet hij dus door volledig te vervallen in wat men dan het Heisenberg-personage noemt, hoewel je ziet dat die facade constant breekt.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Wow, deze aflevering was weer eens schokkend. Het begint al fantastisch met Saul en Walter die beide ieders eigen weg gaan, ook al wil Walter Saul bij zich houden. Saul verlaat liever het zinkend schip. Dan het droevige gebeuren met Jesse, toen hij probeerde te ontsnappen had ik meteen door dat ze hem zouden pakken en dat ze zijn ex gingen vermoorden, het was een schokkend moment en er brak iets in me toen ik Jesse zo zag huilen, wat een acteur is Aaron Paul toch! En dan het einde, wat een fantastische plot twist daar, Walter ziet zijn oude vrienden op TV praten over hem alsof hij niks te maken heeft gehad met Gray matter, terwijl Walter het genie was die alles bedacht heeft. Ik weet echt niet hoe het einde van Breaking Bad eruit gaat zien, gaat hij achter de nazi's aan? Wat doet hij met Ellen en Gratchet? En hoe komt Walter White nou eigenlijk aan zijn einde?
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze werken er wel lekker naar toe moet ik zeggen. Eerst dat ik dat het een haast klus zou worden maar omdat we al twee voorstukjes hebben gezien van de "oude" Walt weet je nu een beetje wat er gaat gebeuren. Het is wel duidelijk dat hij nu terug gaat naar Albuquerque. Uiteindelijk red Walter Jesse denk ik en wordt het tussen hun een showdown, of gaan ze vredig uit elkaar, maar ik denk niet dat Jesse dat laat gebeuren.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Om te reageren, moet je eerst inloggen. Dit doe je door rechtsboven op inloggen te klikken.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


  • Wie is er online

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...