Ga naar inhoud

CdAB 26 [XXVI] Gele Piet is ook racistisch!


Maikush

Aanbevolen berichten

>Als je bij een bedrijf werkt dan ben je toch ook de onderdaan van je baas? -Facepalm- >Bovendien woon jij niet meer in Nederland dus waar bemoei jij je eigenlijk mee? Omdat ik niet meer in NL woon mag ik me niet mengen in een discussie over een "traditie" in NL? Je hebt volgens mij echt de hersencapaciteit van een 12 jarige.
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 1,1k
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Het originele verhaal van het Sinterklaasfeest is geschreven door een brugklas leraar waar de knechten snoepgoed strooide en waar slechte kinderen de roe kregen. Sint Niklaas komt uit Turkije oorspronkelijk, lang verhaal zoek t maar op. Hij gebruikte moren als hulpjes , toen slavernrij nog mocht, dan spreken we over 500 jaar geleden plus minus. Het is 200 jaar geleden afgeschaft en 100 jaar later kwam die leraar met het boekje wat hij schreef. 50% van de huilenbalkjes die het racistisch vinden weten niet eens waar het vandaan komt. In Iran (volgens mij) is er een soort gelijk feest. Een donker gemaakt persoon deelt lekkernijen uit en kado's. Mooie van dat verhaal is, en zo zien we hoe hypocriet de VN is, is dat zij het als erfgoed hebben beschouwd. Maar kinderen blij maken met een sprookjes verhaal is racistisch. Leg dat de kinderen is uit, die weten niet wat dat is. Nederland is multiculti prima, maar blijf van onze cultuur af, wij fokken ook niet met cultuur van anderen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Om te reageren, moet je eerst inloggen. Dit doe je door rechtsboven op inloggen te klikken.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


  • Wie is er online

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...