Ga naar inhoud

Ik heb CoD:Ghost al wel ontvangen?


SombreroSnor

Aanbevolen berichten

Verder spreek jij jezelf ook tegen. Je geeft aan dat een onderzoeker zegt dat Nederland Sinterklaas moet afschaffen voordat het onderzoek is afgerond, maar dit is dan gelijk “een krachtige en belachelijk elitaire mening” van de VN. Dit kan niet als het onderzoek nog bezig is.
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 98
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

@niks1991911: Okay, dat saracasme had ik niet door. Nu voel ik me wel dom, maar dat maakt niet uit voor de rest van wat ik zeg. @OMGWTFBBQ: Sorry, ik weet het ^^. Het is dat ik eindelijk eens het nut van wat ik studeer kan toepassen :P. En om het maar heel bondig te zeggen: De VN is belangrijk en we moeten er zeker lid van blijven, maar Sinterklaas kunnen ze gewoon met rust laten.
Link naar reactie
Delen op andere sites

>Er moet in ieder geval iets gebeuren om de VN wat meer wijsheid toe te stoppen. Ze moeten zich bemoeien met de homorechten in rusland en die burenruzie in syrië, niet met een kinderfeestje in nederland. >Als het "maar" een kinderfeestje is, waarom staat heel "volwassen" Nederland dan op z'n kop??? >Omdat het een deel is van de Nederlandse cultuur. Nederland cultuur??? Whahaha. Dat kleine beetje klompen, windmolens, kaas, tulpen en sinterklaas... noem jij cultuur? NL heeft meer dan 190 verschillende nationaliteiten en in steden als bijv. Rotterdam is meer dan 50% allochtoon, en jij wilt zeggen dat NL cultuur heeft... Forget about that.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Cultuur: Cultuur is tradities en gewoontes die worden overgedragen door middel van leerprocessen (dus het ouder leert het kind dit, het is niet aangeboren), die vormgeven aan hoe mensen zich gedragen en wat zij geloven. Dit is cultuur volgens mijn boek over antropologie (Kottak, 2013). Dus er is wel sprake van een Nederlandse cultuur.
Link naar reactie
Delen op andere sites

@Geld lenen door de wereldbank Ja als je dus goede ideeën hebt heb je de wereldbank niet nodig, dan willen marktpartijen in je investeren. AAA status van de wereldbank is leuk en aardig, maar komt niet omdat de arme landen het geld terugbetalen, maar omdat westerse landen met een AAA status garanderen dat het geld dat arme landen niet terugbetalen bij wordt gestort door deze westerse landen. Ook ontwikkelingshulp zal vast ontzettend nuttig zijn, maar het is net als alle herverdeling inefficiënt en een druppel op de gloeiende plaat. Zie verhaaltje over de man iedere dag een vis geven of hem leren vissen. Hem leren vissen houdt in dat Afrika voor de afwisseling zijn handen uit de mouwen steekt. Ben in Zuid-Afrika geweest voor vakantie en zit nu voor mijn studie in Zuid-Korea. Zuid-Korea was vlak na de korea oorlog armer dan zuid afrika nu, maar is nu een van de rijkste landen op aarde. Dat komt dus niet door de prachtige wereldbank. Maar doordat Koreanen wel werken. De VN heeft er niet voor gezorgd dat Syrië zijn wapens inlevert, dat was een speech van Kerry waarin hij zij dat het bombarderen van Syrië niet door zou gaan als ze al hun chemische wapens zouden inleveren. Deze geloofwaardige dreiging kwam niet door de VN (in de veiligheidsraad lagen immers China en Rusland dwars), maar doordat de VS juist in historisch opzicht vaker tegen de bureaucratische onkunde van de VN tegen in is gegaan. Ik neem aan dat je begrijpt dat de VN die Nederland sancties oplegt als het Sinterklaas afschaft hetzelfde is als Nederland dwingen het af te schaffen. "Nee, ik verbied je niet om te roken, maar sla je wel op je bek iedere keer dat er een sigaret in zit." Deze hele situatie wordt natuurlijk belachelijk gemaakt door het vergelijkbare islamitische sinterklaasfeestje dat unesco cultureel erfgoed is.

Perfide Albion

Link naar reactie
Delen op andere sites

Weer een lekker lang antwoord :D Je hebt helemaal gelijk, de westerse landen hebben de Wereldbank een kas gegeven en staan garant voor het feit dat de Wereldbank haar leningen afbetaald. Maar ik snap niet wat jouw probleem hiermee nou eigenlijk is? Met het geleende geld kunnen de Afrikaanse landen zich weer verder ontwikkelen. Dit is toch alleen maar goed? Het is meer dan een druppel op een gloeiende plaat. De Millenium-doelstellingen worden dan misschien wel niet allemaal gehaald voor 2015, maar in zo’n beetje elke doelstelling is er sprake van vooruitgang. En het verbeteren van onderwijs en ervoor zorgen dat kinderen ook daadwerkelijk onderwijs krijgen gebeurt wel. Dus deze landen schieten er weldegelijk wat mee op. Het probleem is dat omdat de kinderen nu onderwijs krijgen, we er nu nog niks van merken. Over een jaar of twintig zal dit pas zijn vruchten gaan afwerpen. Het punt met Zuid-Korea is dat het actief steun heeft gekregen van de VS na de Korea-oorlog omdat de VS niet wou dat Korea afzwakte en het communisme dus zich ook in het zuiden zou gaan manifesteren. Daarnaast had Zuid-Korea al een bestaand en goed onderwijssysteem, waarmee zij dus al een voorsprong hadden op de Afrikaanse landen, waar dit niet het geval is. Mensen kunnen ook geen leraar worden als niemand ze leert wat ze anderen moeten leren. Om een technologische ontwikkeling te beginnen moet er of steun van buitenaf komen, of ze moeten de hele Industriële revolutie opnieuw doen, wat niet lukt wanneer de westerse landen alle grondstoffen opkopen. Natuurlijk heeft de Oost-Aziatische werkinstelling ook een invloed op hoe snel Korea zich heeft ontwikkeld, maar na het einde van het kolonialisme hadden Korea en andere Aziatische landen al een behoorlijke voorsprong op Afrika. Met andere woorden, omdat de VS er schijt aan heeft. Als dat dus een keertje misgaat en China of Rusland (die beiden ook een leuk arsenaal aan kernwapens hebben) hier een keer echt een probleem mee heeft, dan heb je een wereldoorlog op handen. In dat geval geef ik de voorkeur aan het bureaucratische van de VN. Ik heb geen zin dat de NAVO in actie komt en ik de dienstplicht in moet, ik ga liever gamen ofzo. Ja, dat realiseer ik me, maar zoals ik al twee keer eerder heb gezegd: Ik denk niet dat de VN zulke drastische maatregelen gaat nemen tegen een feest van slechts 20 miljoen mensen (in België wordt het door sommigen ook gevierd). Wat is er dan racistisch of kan als racistisch worden ervaren aan dit islamitische sinterklaasfeest?
Link naar reactie
Delen op andere sites

http://en.wikipedia.org/wiki/Hajji_Firuz Islamitische zwarte piet, is dus cultureel erfgoed en geen racisme, aldus VN. >Het zwartmaken van het gezicht tijdens de jaarwisseling gebeurt van Engeland tot Macedonië, ontdekte ik, tot op heden. En nog verder naar het oosten. In Perzië wordt de komst van het nieuwe jaar, van de tijd van Zara-thustra tot nu, gevierd met zich dwaas gedragende zwartgemaakte jongemannen die dansen in een felgekleurde hansop, een week lang. Wanneer deze zwartgemaakte mannen verdwijnen, verschijnt een grijsaard met een lange baard die geschenken brengt, waaronder kiemen en noten. Deze traditie wordt door de islam bestreden, maar op het platteland gevierd. Ook Iraniërs in Nederland doen dat Uitleg van dit fenomeen uit het volkskrantartikeltje van bnwr.

Perfide Albion

Link naar reactie
Delen op andere sites

>"The sound of his songs and the sight of his dance is often analogous to hearing Christmas music in a shopping mall, telling all that Nowruz is in the air. Although the blackness of his skin has been the source of some racial controversy in Iranian intellectual circles, Hāji Firuz's intentions and spirit have always been well received and loved by the people. People consider it only as a face paint and there is no racial implication." Dit staat op de pagina van je link...
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is machtig mooi dat afrikaanse landen zich kunnen ontwikkelen en het was al helemaal mooi geweest als ze dat daadwerkelijk deden. Nu heeft de world data bank er niet heel veel data over, maar voor de crisis was de economische groei van ontwikkelende landen in afrika en het midden oosten nagenoeg gelijk aan de OECD landen, het schiet dus voor geen meter op. http://data.worldbank.org/indicator/NY.GDP.PCAP.KD.ZG/countries/XQ-OE?display=graph De actieve steun van de VS is van korte duur geweest, het verschil tussen Zuid-Korea en de ontwikkelende landen is dat deze jongens het geld van de VS (en Japan trouwens, hebben veel geld gelapt omdat ze ZK een tijdje gekolonialiseerd hebben) hebben geïnvesteerd in bedrijven in plaats van uitgegeven aan landhuizen en ferrari's voor corrupte machthebbers. Vervolgens heeft de bevolking kei- en keihard haar schouders eronder gezet. Dit in tegenstelling tot Afrika waar werken tot je precies genoeg geld hebt om brood te kopen de norm is, daarna ga je op je luie reet zitten. De VN kan niet eens de halve wereld ervan weerhouden om Irak binnen te vallen. Denk je nou werkelijk dat de VN ook maar enige macht heeft op het moment dat WO III uitbreekt? Komop.

Perfide Albion

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Om te reageren, moet je eerst inloggen. Dit doe je door rechtsboven op inloggen te klikken.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


  • Wie is er online

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...