Ga naar inhoud

Ik heb CoD:Ghost al wel ontvangen?


SombreroSnor

Aanbevolen berichten

  • Reacties 98
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Je kunt de VN niet zomaar af gaan schaffen. Als je de VN sluit houd dit ook in dat allerlei instituties van de VN, zoals de Wereldbank en Unicef. Heb je enig idee wat de gevolgen van het afschaffen van de VN en dus de Wereldbank heeft op alle opkomende economieën? Daarnaast wat het originele doel van de VN om oorlogen te voorkomen, niet om ze te gaan beginnen. Daarnaast vraag ik me af wat jij wilt dat de VN zou doen aan Syrië? Het land vrolijk binnenvallen? Zoals je zelf zegt, ze hebben massavernietigingswapens. Dat kost veel en veel meer levens dan als je ze boycot en ze uiteindelijk dwingt om de wapens te vernietigen. Daarnaast gaan deze wapens al vernietigd worden, zie http://www.bbc.co.uk/news/world-middle-east-24566722. Daarnaast kan de VN niks forceren wat sinterklaas betreft. Ze kunnen alleen maar een sterk advies uitbrengen en eventueel sancties uitoefenen. Maar ik betwijfel of dat ze zo ver zullen gaan om een volksfeest, wat door nog geen 20 miljoen man wordt gevierd, de das om te doen. Oh, en als je niet serieus was ben ik erin getrapt :D
Link naar reactie
Delen op andere sites

@OMGWTFBBQ Uit de VN stappen heeft sowieso internationaal gezien consequenties voor de diplomatieke relaties. Ik kan niet echt inschatten wat er allemaal zal gebeuren, maar ik denk niet dat er veel landen ter wereld zullen zijn die er blij mee zijn. Even ter verheldering, zelfs Noord-Korea is lid van de VN. Er zijn maar drie landen ter wereld die niet lid zijn van de VN. Dat zijn Vaticaan-stad (de Paus is een spiritueel leider die zich niet hoort te mengen in de wereldpolitiek. In ieder geval niet met daadwerkelijk een stem in de VN, hij kan bijvoorbeeld wel een bepaald idee of standpunt in de wereldpolitiek promoten), Kosovo (is nog niet internationaal erkend door alle landen ter wereld, dus mag voorlopig geen lid worden) en Taiwan (als Taiwan erin zou komen gaat China eruit. China claimt dat Taiwan onderdeel is van China, terwijl Taiwan zegt dat ze onafhankelijk zijn. China neemt aan niks deel en wilt niks weten van landen en organisaties die Taiwan als onafhankelijk land behandelen. Aangezien China al een van de grootste spelers is in de wereld en steeds maar belangrijker wordt, wordt Taiwan maar buiten de VN gehouden). De doelen van de VN zijn: - Internationale Vrede (Is gedeeltelijk gelukt, er zijn geen wereldoorlogen meer geweest sinds de oprichting, nog wel kleinere oorlogen. VN grijpt in als het uit de hand loopt). - Diplomatieke banden tussen landen bevorderen. - Het leven van de armen overal ter wereld verbeteren, ultiem doel is om onder andere armoede en ziektes (zoals malaria en Aids) de wereld uit te helpen. - De bovenstaande doelen op een waar mogelijk harmonieuze manier te bereiken. Je krijgt alleen maar landen die je niet meer mogen als je de VN uit stapt, ze schaad je internationale betrekkingen. En je gaat geen nieuwe bondgenoten krijgen waarmee je kunt handelen als je de VN uitstapt, met uitzondering van Taiwan. Ik weet niet of dat Taiwan het gaat goedmaken voor wat je verliest... @Miles102: Je hebt groot gelijk dat de VN niet moeilijk moet doen over Sinterklaas, maar volgens mij was het slechts een onderzoeker of onderzoek van de VN dat dit advies uitbracht. Het is dus niet zo dat de lidstaten van de VN eisen dat Nederland stopt met Sinterklaas, het is slechts een uitslag uit een onderzoek. De beredenatie is dat het principe van Zwarte Piet een haat tegen de zwarten oproept aangezien Zwarte Piet het slaafje is van Sinterklaas. Ik zeg niet dat ik het er mee eens ben, absoluut niet, ik vind dat Sinterklaas gewoon moet blijven, maar je loopt te hard van stapel als je de VN afschaft of eruit stapt puur vanwege het advies dat uit een onderzoek komt.
Link naar reactie
Delen op andere sites

>Je kunt de VN niet zomaar af gaan schaffen. Als je de VN sluit houd dit ook in dat allerlei instituties van de VN, zoals de Wereldbank en Unicef. Heb je enig idee wat de gevolgen van het afschaffen van de VN en dus de Wereldbank heeft op alle opkomende economieën? 70 jaar vn heeft de opkomende economieën veel goed gedaan, zie de gigantische rijkdom in Afrika tegenwoordig. Ondernemerschap en een verstandige bevolking maakt een economie succesvol of niet. Dat selecte groepje arrogante flikkers in hun ivoren toren in New York heeft echt geen invloed op de economische gang van zaken in de wereld. Over de kansloosheid van goede doelen (zie pink ribbon) wil ik niet eens beginnen. >Daarnaast wat het originele doel van de VN om oorlogen te voorkomen, niet om ze te gaan beginnen. Daarnaast vraag ik me af wat jij wilt dat de VN zou doen aan Syrië? Het land vrolijk binnenvallen? Zoals je zelf zegt, ze hebben massavernietigingswapens. Dat kost veel en veel meer levens dan als je ze boycot en ze uiteindelijk dwingt om de wapens te vernietigen. Daarnaast gaan deze wapens al vernietigd worden, zie http://www.bbc.co.uk/news/world-middle-east-24566722. De VN speelt een ontzettend vuil spel in Syrië. Dat komt omdat oorlog op dit moment voor het westen de beste oplossing is. Op het moment dat het om onschuldige westerse volksfeesten gaat, heeft de VN een krachtige en belachelijk elitaire mening. Op het moment dat er honderdduizende mensen vermoordt worden in Syrië levert men stiekem wapens aan de rebellen, maar zo weinig dat de oorlog oneindig door blijft gaan. De VN is hypocriet tot op het bot en komt met dank aan constructieve landen zoals Rusland en China toch nooit tot een gezamenlijke mening. De VN heeft trouwens erg goed de oorlog in Irak gestopt en daarna Amerika en haar bondgenoten flink de les gelezen wat betreft het starten van een oorlog zonder VN mandaat. >Daarnaast kan de VN niks forceren wat sinterklaas betreft. Ze kunnen alleen maar ... eventueel sancties uitoefenen. Hier spreek je jezelf tegen, sancties uitoefenen = forceren >Maar ik betwijfel of dat ze zo ver zullen gaan om een volksfeest, wat door nog geen 20 miljoen man wordt gevierd, de das om te doen. Tuurlijk niet, het probleem is dat ze zich er überhaupt mee bemoeien. >Oh, en als je niet serieus was ben ik erin getrapt :D Dat de VN volstrekt kansloos is meen ik serieus.

Perfide Albion

Link naar reactie
Delen op andere sites

>Je hebt groot gelijk dat de VN niet moeilijk moet doen over Sinterklaas, maar volgens mij was het slechts een onderzoeker of onderzoek van de VN dat dit advies uitbracht. Het is dus niet zo dat de lidstaten van de VN eisen dat Nederland stopt met Sinterklaas, het is slechts een uitslag uit een onderzoek Nope, het is een onderzoekster die haar mening geeft voordat ze de zaak überhaupt onderzocht heeft. Ik denk dat haar onderzoek een pareltje van de moderne wetenschap gaat worden.

Perfide Albion

Link naar reactie
Delen op andere sites

>Hebben wij niet nog wat kernwapens van de VS liggen in noord-holland? Ik stel voor deze tijdelijk te 'lenen' om zo onze machtspositie te verbeteren. Goed idee, laten we Jamaica nuken. Voegen toch niets toe aan deze wereld en hopelijk kan Churandy Martina dan eindelijk wat klaarspelen op de Olympische Spelen.

Perfide Albion

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik vind dat de VN moet blijven, alleen hij moet niet meer doen dan waarvoor het bedoeld was. naties verenigen voor als er oorlog dreigt. ze moeten niet meteen hun eigen mening aan ons afdwingen. al ben ik zelf niet nederlands (italiaans en frans) ik zie nog steeds sinterklaas als een kinderfeest met de zelfde bedoelingen als de kerstman, samen met familie vieren en kinderen cadeaux geven.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Reactie op Avant-La-Lettre: Het gebruiken van quotes gaat me nog niet er goed af, dus ik gebruik ze maar niet. Excuses daarvoor ;) Ten eerste is er absoluut geen sprake van een gigantische rijkdom in Afrika. De Democratische Republiek Kongo bijvoorbeeld heeft een BBP van $272 per hoofd van de bevolking. Niger heeft er een van $383, Madagaskar $447, Ethiopië $470 (Bron: Wereldbank). De 21 landen met het laagste BBP ter wereld liggen allemaal in Afrika, daarna komen pas landen van andere continenten. Je maakt een hele grote fout door te zeggen dat er rijkdom is in Afrika, maar daar gaat het hier niet echt om, het haalt alleen de geloofwaardigheid van wat je zegt onderuit. Verder heeft deze ivoren toren een enorme invloed op de economie van arme landen. Wat de Wereldbank namelijk kan doen, is het uitlenen van geld aan ontwikkelingslanden. Deze landen profiteren ervan aangezien de Wereldbank een AAA status heeft, wat betekent dat ze erg betrouwbaar zijn met het terugbetalen van leningen, en dus hoeven de arme landen maar weinig rente te betalen voor hun leningen, in tegenstelling tot wat ze zouden moeten betalen als ze het zelf zouden lenen, aangezien deze landen geen goede status hebben. Even voor de duidelijkheid, de Wereldbank leent alleen maar geld uit aan de landen die voldoen aan bepaalde eisen van de overheidsbegroting etc., dus het is niet zo dat ze vrolijk geld lenen en dan het nooit terugbetalen (als dat zo was dan had de Wereldbank geen AAA-status meer en dan zou het nut ook weg zijn). Dan de goede doelen. Even een leuk feitje: ontwikkelingshulp helpt. Het is niet nutteloos, in tegenstelling tot wat mensen graag willen geloven. Landen gaan er serieus op vooruit, bovendien gaan er overal ter wereld veel meer kinderen naar school, worden ziektes efficiënt bestreden en ga zo maar door. Het is niet perfect, maar het werkt wel. Je gaat niet in op het feit dat de VN in Syrië ervoor heeft gezorgd dat Assad zijn chemische wapens laat vernietigen (onder toezicht van de VN). Verder is de situatie van Syrië gecompliceerd, aangezien verschillende landen andere belangen hebben. Volgens mij hebben Rusland en China belangen bij het behouden van Assad, terwijl andere landen liever zien dat hij ophoepelt. China en Rusland stemmen dus veto tegen een militair ingrijpen. Het kan zijn dat ik het niet helemaal goed heb hier en dat het maar een van de twee landen is die veto stemt, maar in ieder geval zijn er verschillende belangen in de internationale politiek. Hier kan de VN ook niet echt wat aan doen. Dat heb ik inderdaad wat ongelukkig geformuleerd. Ik bedoel het volgende: de VN kan niet voor Nederland besluiten dat Nederland Sinterklaas moet worden afgeschaft, dat is iets wat de Nederlandse overheid alleen maar kan bepalen. De VN kan Nederland alleen maar sancties opleggen als Nederland Sinterklaas niet afschaft, en nogmaals, dat lijkt me sterk.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Om te reageren, moet je eerst inloggen. Dit doe je door rechtsboven op inloggen te klikken.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


  • Wie is er online

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...