Ga naar inhoud

Ik heb CoD:Ghost al wel ontvangen?


SombreroSnor

Aanbevolen berichten

  • Reacties 98
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Er is sprake van een groei, dat is al iets om blij mee te zijn. Verder is het arme Afrika Sub-Sahara Afrika, niet het Midden-Oosten + Noord Afrika. Landen zoals Saudi Arabië, Egypte en Marokko zitten niet in dezelfde economische situatie als landen zoals Kongo, Nigeria en Ethiopië. Verder was de groei groter dan die van de OECD landen, en zoals ik al zei, de investeringen in onderwijs werpen pas over een tijd hun vruchten af. Een 12 jarige die nu naar school kan gaat niet gelijk $40.000 op het moment dat hij naar school kan. Dat heeft tijd nodig. Verder klopt het dat de corrupte leiders veel steun in hun zak hebben gestoken, maar tegenwoordig wordt daar... in de meeste gevallen een stuk strenger op gecontroleerd. Zeker met de leningen van de wereldbank. Toch heb je gelijk dat er nog steeds idiote corrupte leiders zijn, zo had je een president die een nieuwe privé-jet kocht, maar voor hetzelfde geld (letterlijk) had hij de hele bevolking van het land met malaria netten kunnen voorzien. Maar deze mensen zijn niet de norm in het Afrika van vandaag de dag, en waar dit soort figuren wel aan de macht zijn zal de Wereldbank niet in investeren en de meeste ontwikkelingshulp blijft daar niet steken. Als mensen een school bouwen in het noorden van Ivoorkust kan de president van Ivoorkust van dat geld geen Ferrari kopen. Daarnaast kun je de inwoners van de landen het niet aanrekenen dat er een corrupte leider aan de macht is geweest die in de meeste gevallen door middel van een staatsgreep aan de macht is gekomen. Ik denk dat als de landen niet buiten de VN om militaire acties gaan ondernemen, er geen wereldoorlog zal uitbreken. Op het moment dat de VS dat blijft doen, gaat het vroeg of laat fout.
Link naar reactie
Delen op andere sites

>Cultuur: Cultuur is tradities en gewoontes die worden overgedragen door middel van leerprocessen (dus het ouder leert het kind dit, het is niet aangeboren), die vormgeven aan hoe mensen zich gedragen en wat zij geloven. In dit geval is het enige stukje culstuur wat Nederlanders hebben: om 18.00 uur aan tafel, stamppot met rookworst, en ben je te laat heb je pech want een magnetron kennen we niet.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, hiermee impliceer ik dat Erik een link geeft waarin hij wordt tegen gesproken, namelijk dat Hajji Firuz racistisch wordt ervaren. Nou is dit ook niet het geval bij Sinterklaas zover ik weet, maar mijn punt is dat hij iets beweert, dit aantoont met een link ter verduidelijking, en vervolgens wordt het tegenovergestelde van wat hij zegt in de link beweert. Nogmaals, ik vind het belachelijk wat dit onderzoek beweert, dus het afschaffen van Sinterklaas maar het viel me gewoon op toen ik over dat feest las. Verder is mijn punt niet dat Sinterklaas moet worden afgeschaft, ik hou van dat feest, net zoals zo'n beetje iedere andere Nederlander, maar ik vind wel dat de VN zijn nut heeft.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Lol xD Een voorbeeld is bijvoorbeeld drie kussen op de wang of naast de wang geven als je iemand ontmoet. Dat is alleen in Nederland zo, in andere landen is het niet het geval, in Engeland is het bijvoorbeeld twee zoenen. Cultuur is dat mensen dit leren van hun ouders of andere mensen in dezelfde cultuur en dat het in andere culturen anders is.
Link naar reactie
Delen op andere sites

>Nee, hiermee impliceer ik dat Erik een link geeft waarin hij wordt tegen gesproken, namelijk dat Hajji Firuz racistisch wordt ervaren. Nou is dit ook niet het geval bij Sinterklaas zover ik weet, maar mijn punt is dat hij iets beweert, dit aantoont met een link ter verduidelijking, en vervolgens wordt het tegenovergestelde van wat hij zegt in de link beweert. Huh? Dus of iets als racistisch wordt ervaren geeft tegenwoordig aan of iets racistisch is?? Het punt is dat haji firuz precies hetzelfde figuur is als zwarte piet, een zwarte clown, maar schijnbaar onmisbaar is voor deze wereld, terwijl zwarte piet dus weg moet.

Perfide Albion

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik geef je geheel gelijk dat het hypocriet is, het is alleen dat jij iets zegt, een link geeft, en in die link staat het tegenovergestelde. Dat Zwarte Piet niet racistisch of als slaaf is bedoelt weet elke Nederlander, helaas is dit onderzoek dus duidelijk niet door Nederlanders verricht.
Link naar reactie
Delen op andere sites

>Ik geef je geheel gelijk dat het hypocriet is, het is alleen dat jij iets zegt, een link geeft, en in die link staat het tegenovergestelde. In de link staat dat een handjevol islamieten deze jongen racistisch vinden. Waarom is dat het tegenovergestelde van wat ik zeg, namelijk dat de VN Haji Firuz niet racistisch vindt?

Perfide Albion

Link naar reactie
Delen op andere sites

lekker dan, het is beledigend? fuck haar. hoe moeten mensen hun kinderen het gaan vertellen? als het zo uitkomt dan worden vele kinderen hun kindertijd verpest. alleen omdat ze zwart zijn is het racistisch? blanke fla is dat niet racistisch naar ons toe? en zigeuner sauze is dat niet beledigend naar hun toe? en straks gaan dikke mensen nog zeggen dat de kerstman beledigend is omdat hij dik is. mensen laat het bij waar het gelaten is. kunnen we net zo goed de buitenlanders het land uit sturen die problemen mee hebben naar nederlandse feestdagen en andere dingen. nederlands is nederland en geen islamitische land, geen zwart getinte land
Link naar reactie
Delen op andere sites

whoops weer de verkeerde aan geklikt. mijn fout. maar rebenga je hebt helemaal gelijk. ik heb nog een paar mensen in de familie die nog jong zijn en die geloof er nog steeds in en zijn dolblij maarja hoe ga je het vertellen is de vraag. je kind meteen vertellen dat sinterklaas niet meer komt omdat ze stout is? zeggen dat sinterklaas overleden is? zeggen dat sinterklaas nooit meer komt omdat hij niet bestaat? zeggen dat wij de pakjes hebben gegeven. sommige mensen snappen niet wat het met de kinderen doet.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het hele idee van scholing is heel leuk, maar scholing gaat je dus niet helpen aan de begin van je ontwikkeling. Hoe veel mooie scholen hebben westerse mogendheden in China gebouwd? Hoe veel Chinese arbeiders hebben jaren prachtige scholing genoten? Men moet in Afrika eens de handen uit de mouwen steken in plaats van ze op te houden naar de westerse mogendheden. Wat ook wel grappig is is dat de Afrikanen zelf liever hulp van die foute chinezen ontvangen. Die komen namelijk niet met een legio aan elitaire eisen aanzetten maar bouwen gewoon wegen in ruil voor grondstoffen. http://cpi.transparency.org/cpi2012/results/ Altijd leuk, feiten. Afrika is door en door corrupt, net als onderontwikkelde landen in het ex-oostblok trouwens. Als de wereldbank daadwerkelijk niet zou investeren in landen waar corruptie hoogtij viert kan het zichzelf net zo goed opdoeken. Aan de ene kant kun je de inwoners van de landen moeilijk aanrekenen dat hun leiders corrupt zijn. Aan de andere kant is het juist aan de inwoners van deze landen om er wat aan te doen. Wederom ben ik een voorstander van het handen uit de zakken verhaal. Voorbeeldje zuid-korea, veel staatssteun gegeven aan grote bedrijven (= dus gewoon corruptie), veel dictators gehad de afgelopen 50 jaar, wel ontwikkeld. Kwestie van nationale instelling. In Zuid-Afrika waren wat afrikanen de rieten daken van vakantiehuisjes aan het maken. Één man zat op het dak, één man was hem riet aan het aanreiken en 7 man stonden eromheen koffie te drinken. Klinkt als een racistische grap, maar is precies de reden waarom Afrika zich niet ontwikkeld. Natuurlijk zal er geen wereldoorlog uitbreken als iedereen zich lief naar de VN luistert. Mijn punt is dat de VN geen enkele fucking macht heeft. Niemand luisterde naar de VN inzake Irak, niemand luisterde naar de VN inzake Libië, niemand luisterde naar de VN inzake Syrië en niemand gaat in de toekomst naar de VN luisteren. De VN is een blaffende hond, maar de dierenarts heeft zijn tanden eruit gesloopt.

Perfide Albion

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
Hallo, Ik zit met een ernstig probleem. Ik heb namelijk COD: Ghost bij het abbonementactie gekocht, maar nu heb ik hem al op de dag van release?! Dit is natuurlijk onacceptabel, ik verwacht dan ook dat ik hem alsnog kan annuleren, want anders kan ik zomaar een game gaan spelen die me geen reet interesseert. Ik hoop dat dit euvel opgelost kan worden.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Om te reageren, moet je eerst inloggen. Dit doe je door rechtsboven op inloggen te klikken.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


  • Wie is er online

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...