Ga naar inhoud

Het 'Waarom Voltaire Ramon is' topic


Black Velvet

Aanbevolen berichten

Je weet er te weinig van, je hebt zeker geen enkel heilig boek gelezen? Het gaat hierbij niet over religeuzen, ook al vechten ze uit geloofsovertuigingen en schreeuwen zeer Allah is groot. Het zijn maar een paar figuren daarom mag je het niet op de Islam afschrijven. Zo werkt dat. dat veel moslins sympathie tonen en dat de Koran klaarblijkelijk ibterpertatie biedt in de teksten die aanzet tot deze daden maakt niet uit! En bespaart je de moeite om o mij te reageren want je hebt toch geen verstand van zaken.

Hier had uw advertentie kunnen staan

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 327
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

> In dit geval staat ISIS nu aan kop bij de Islam, wat voorheen Al Queda (dat is nu niks meer) en de Taliban was. De Islam heeft geen één centraal individu of overkoepelende organisatie wat voor alle 1.6 miljard moslims op de aarde beslist wat er gebeurt, en al helemaal niet ISIS, een staat dat de moslimgemeenschap op de gehele aarde als verwerpelijk en slecht beschouwd, op een paar radicale groeperingen en extremisten na. > Wat denken jullie? Wat moet er gebeuren? Ik denk dat jij allereerst je kortzichtige, xenofobische kaak eens moet sluiten en een realistisch, nuchter beeld moet schetsen van de werkelijke realiteit zoals ie is.

chromosoom.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

> Burgeroorlog? Je bedoelt een nieuwe religieuze oorlog die wij als niet religieuzen/heidenen gaan verliezen als we nu niet snel iets gaan doen. Parijs is slechts een voorproefje wat ons te wachten staat als wij dit soort acties laten gebeuren en dan alleen maar een beetje protesteren. Dit soort aanslagen gebeuren al tientallen jaren, het is in principe niets nieuws. Er zal hieruit ook geen burgeroorlog ontstaan, want degene die de aanslagen plegen zijn maar een miniem percentage dat vrijwel van buiten Europa komt. Overigens heb je voor een burgeroorlog twee - of meerdere - zeer grote, significante (binnenlandse) fracties nodig die allebei hun eigen zeggen hebben over hoe het vaderland ingedeeld moet worden. (Neem bijvoorbeeld *Confederates* versus de *Union* in de Amerikaanse burgeroorlog.) Als jij je voorhoud dat één of andere gemiddelde extremistische Achmed uit het midden oosten in Nederland een burgeroorlog kan ontketenen heb je niet opgelet op school. > De moslim gemeenschap zegt dat ze zich distantiëren van deze acties, maar ze proberen het niet te voorkomen. Hoe moet je een radicale extremist uit zijn acties praten, dan? Het zijn hersenloze individuen die allang vrede hebben met de walgelijke daden die zij gaan uitvoeren en daar is geen speld tussen te brengen, behalve een enkeltje Guantanamo. Daarnaast werken de radicale extremisten met radicale groeperingen en niet met het gros van de moslimgemeenschap. > Het nieuws van Parijs denken we volgende week al niet meer aan, dit soort acties krijgen even aandacht en worden dan dood gezwegen. Nee. > Ik zeg niet dat we moeten retailleren met soortgelijke acties, maar we moeten er wel aan denken dat de normen en waarden van Moslims zo ontzettend anders is dan onze westerse normen en waarden, dat we toch wat pro-actiever Jihadisten moeten opsporen en opsluiten. Jij wilt dat wij als Nederland bijv. in Saudi Arabië, Egypte of Turkije een krantenbureau moeten opblazen, of in een café onschuldige mensen gijzelen, omdat zij toevallig moslims zijn? Daarnaast zijn de normen en waarden van de gemiddelde moslim niet veel anders dan een Christen of Jood. > Maar het grootste probleem komt nog, als we besluiten om ISIS van de Aarde te vegen met bombardementen en infantrie invasies, zijn de ideologie nog steeds niet weg. In de woorden van V for Vendetta: "people are not bullet proof, ideals are". Ik zal vooral jezelf voordoen als een *armchair-general* en een gemiddelde cultfilm quoteren om intelligent over te komen. > Ik ben ook van mening dat religie een ongelofelijk gevaarlijk wapen is, wanneer de verkeerde mensen aan kop staan. Alles is gevaarlijk met de verkeerde mensen aan het hoofd.

chromosoom.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk trouwens dat we lekker tegen de islam aan moeten schoppen zoals we dat bij elke religie doen. Dus ook in de politiek, daarom zou ik het fijn vinden als Wilders niet zomaar meer als kortzichtig of racistisch wordt weggezet als hij het over de islam heeft, ook al is hij populistisch als de pest.ongelovige mogen doen en laten over welk geloof wat ze maer Willen zonder enige beperking op worden gelegd, zolang het niet over geweld, of elke vorm ervan, gaat natuurlijk. Iedereen die hier niet tegen kan en gaat bedreigen met geweld of nog erger, geweld gaat gebruiken is kennelijk niet klaar voor een rechtsstaat en daar is ook geen plek voor.

Hier had uw advertentie kunnen staan

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Men baseert dit dan vooral op loze berichten op Twitter, Facebook, Youtube, of andere vormen van sociale media, waar het zeer gemakkelijk is om ongefilterd door je emoties of hinder van je sociale omgeving je irrelevante gedachtegoed los te laten op de wereld. Van iedereen die ISIS goedkeurt is er maar een selectief, zeer klein groepje dat ook werkelijk ervoor zou strijden.

chromosoom.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

Natuurlijk, je zult dan wel de serieuzere berichten uit die loze moeten vissen, wat een zeer moeilijk karwei is. Hier hebben wij echter geheime diensten en speciale anti-terrorisme bestrijding voor. En nu hoor ik alweer menig gebreide-sokken hypocriethumanisthippie exclameren dat dit onze vrijheid beperkt, maar wat heb je liever? Wat minder privacy, maar dat de terroristen geen onschuldige levens meer compleet naar de kanker helpen, of dat zij dat juist nog meer kunnen doen? Overigens blijft de vrijheid van meningsuiting gewoon bestaan, maar men moet gewoon nadenken voordat ze wat zegt.

chromosoom.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

> Net zoals je in de USSR even moest "nadenken" of tegen Stalin ingaan wel zo goed was voor je gezondheid? Het verschil met de oude USSR is echter dat de gemiddelde Nederlander net wat hoger opgeleid en intelligenter is - al heb ik de neiging daar soms mijn vraagtekens bij te zetten. > Vrijheid van meningsuiting houdt juist in dat je niet bang hoeft te zijn voor lichamelijke gevolgen op het moment dat je je mening verkondigt. Mits deze niet discriminatoir van aard is of oproept tot geweld. Nou begrijp ik het concept van satire, maar in principe kan dit ook als discriminatoir gezien worden door wat meer intellectueel uitgedaagde onder ons. In dat opzicht is het toch niet heel erg frappant dat een extremistische moslimfundamentalist een keertje knapt en je hoofdkantoor een bezoekje brengt? Zij kunnen immers zeer licht ontvlambaar en onvoorspelbaar zijn. Hetzelfde - terreuracties zoals de moslimextremisten dat doen - werd gedaan door de Ieren, in Noord Ierland en Groot Brittannië, bijvoorbeeld. > En ik heb minder militaire boekjes gelezen dan jij dus je militaire redenatie zou best juist kunnen zijn, maar ik vraag me wel af op basis waarvan je ISIS van de kaart zou willen vegen. Dat is op zich wel een zeer goede vraag, want aan de ene kant zal zo'n barbaarse staat - met een middeleeuwse religieuze, politieke en ideologische kern waar je U tegen zegt - anno 2015 nooit als onafhankelijk gezien, noch verklaard worden. Het probleem, echter, is dat wel mooi al het extremistische moslimfundamentalistisch uitschot op aard zich langzaamaan als vliegen richting een hoop stront verplaatst richting de Islamitische Staat. Als je deze staat binnenvalt en opheft, dan blijft het uitschot op aarde rondwandelen. Daarnaast lijkt mij het onrealistisch dat ISIS zo machtig wordt dat het zich richting Egypte, Turkije, Iran, of zelfs Europa verspreidt. De hoop is dat ze tot zichzelf gekeerd blijven en de beerput van de aarde worden. Aan de andere kant, ISIS heeft ongrondwettelijk het grondgebied van Syrië en Irak belegerd en geassimileerd tot de eigen staat, waar ze nu hun eigen vrolijke Sharia Disneyland aan het bouwen zijn, en Irak en Syrië zullen dat verloren gebied toch echt wel weer terug willen hebben. Omringende Arabische staten beginnen onderhand ook te zweten, want die willen dat ISIS zich niet richting hun verspreidt. Het volgende probleem is echter weer dat Syrië en Irak momenteel ook zelf ontzettend naar de kanker gewerkt zijn, met een burgeroorlog in het ene land en een corrupte strijdkracht dat zo incompetent is dat het massaal naar ISIS vlucht in het andere. Ingewikkelde vraag, nog ingewikkelder antwoord. Tijd zal het leren.

chromosoom.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

> Vrijheid van meningsuiting houdt juist in dat je niet bang hoeft te zijn voor lichamelijke gevolgen op het moment dat je je mening verkondigt. Mits deze niet discriminatoir van aard is of oproept tot geweld. Overigens ben ik het met je eens, maar een overheid kan maar zoveel doen om haar burgers te beschermen en tegelijkertijd dezelfde burgers tevreden te houden. (Dan heb ik het over het privacy debat, want blijkbaar willen we ultieme veiligheid, maar ook ultieme privacy.)

chromosoom.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

> Daarnaast lijkt mij het onrealistisch dat ISIS zo machtig wordt dat het zich richting Egypte, Turkije, Iran, of zelfs Europa verspreidt. De hoop is dat ze tot zichzelf gekeerd blijven en de beerput van de aarde worden. Dit is overigens ook een probleem, want ISIS heeft aangegeven zich tot Spanje te willen verspreiden. Ik zeg; *waanideeën*, maar wel een oprecht probleem.

chromosoom.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien dat ik mijn hoofd teveel in het vat van cyberpunk, sci-fi en dergelijke heb gestopt - zie Deus Ex, Ghost in the Shell, Psycho-Pass, Cowboy Bebop, etc. - , maar over een paar decennia zal de technologie zich zo hebben ontwikkelt dat wij op zeer gedetailleerde schaal sterke beveiliging kunnen garanderen. Technologische ontwikkelingen zullen dit gewoon mogelijk maken en menselijke incompetentie wegplamuren. Op zich kan het nu al zeer goed door goed getraind personeel, een goed gefinancierde anti-terrorisme instantie en AIVD/MIVD, en een sterke, goed geïnformeerde lokale overheid. Ik sommeer maar wat, maar sterke veiligheid is echt wel te realiseren, maar je moet er wat voor doen en over hebben.

chromosoom.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...
Het is super simpel, als de Grieken willen vertrekken laat ze gaan. Maar dan moeten de EU landen wel het geld terug halen die in het land gepompt is. Het verbaast mij dat al die miljarden spoorloos verdwenen zijn. Net zo goed die beslissing van de ECB om 1100 miljard in de EU te brengen door de geldpersen aan te zetten. Deze beslissing zal ons allemaal heel veel geld gaan kosten: de koers van de Euro zal gaan kelderen en dat geld komt never nooit bij de burger terecht. De banken houden het allemaal zelf om hun bonussen uit te betalen en gaan weer leentje buur bij elkaar spelen en het geld investeren in schaduw projektjes etc. Allemaal doorgestoken kaart. Onze wereld wordt geleidt door de meest incompetente eikels van onze samenleving.
Link naar reactie
Delen op andere sites

> Het oh zo duidelijke onderscheid tussen de "burger" en de "bank". Ten eerste is een bankdirecteur ook gewoon een burger. Maar de beste bankdirecteur is wel iets tactischer op de maatschappelijke ladder geplaatst dan de gemiddelde vakkenvuller bij de Albert Heijn, ook al zijn ze allebei 'burger'. Verder goed gezegd, heur. :O)

chromosoom.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

- Oftewel, de Grieken hebben gaten met gaten gevuld. Die 245 miljard Euro hadden we net zo goed in de oceaan kunnen gooien. Griekenland had ten eerste nooit in de EU mogen treden en al helemaal niet in de monetaire unie. Aangezien we daar niet veel meer aan kunnen doen, rest ons dus om die Grieken zo snel mogelijk af te stoten, voordat ze nog meer schade berokkenen. - Naar mijn mening is het totaal overbodig om die 1100 miljard extra erbij te drukken. Net nu we op een gezonde manier de crisis uit komen, komt er een eikel van de ECB die deze bullshit gaat uitvoeren. Op den duur gaat dit ons namelijk gewoon geld kosten. Kijk maar naar Zwitserland en Japan die precies hetzelfde hebben uitgevoerd. Zwitserland is het zo erg gebackfired dat het toerisme daar nu op z'n gat ligt. - Natuurlijk kunnen de banken het geld niet aan de straatstenen kwijt, met die nieuwe hypotheek regelingen en idiote rentes die ze voor leningen vragen is niemand bereidt om geld te lenen. Wij moeten tegen hoge rentes geld lenen, maar we krijgen bijna niks aan rente voor onze spaarrekening. In sommige gevallen (hier is Oostenrijk tenminste) moeten we zelfs rente betalen om onze spaarcenten daar te stallen. Met schaduw projectjes bedoel ik al die buitenlandse projecten die met de crisis als kaartenhuizen in elkaar gestort zijn. Al dat geld dat pensioensfondsen in dat soort projecten hebben geïnvesteerd is allemaal verdwenen. De banken zeggen welliswaar dat ze het geld niet moeten, omdat ze er niks aan verdienen, maar volgens mij komen we dan op een probleem wat volgens mij opgelost moet worden: banken horen geen geld te verdienen. Die miljarden winsten zijn totaal nutteloos. Al die lui die in de hogere regionen van de bank wereld zitten hoarden maar dat geld en geven het niet uit. Die hebben honderd duizenden Euro's ergens op een bank rekening op de Kaaimaneilanden staan dat ze niet uitgeven. Misschien is mijn redenering een beetje troebel door mijn persoonlijke gevoelens, zodat het niet helemaal objectief meer lijkt. Maar ik zie mensen in mijn vriendenkring die door hun bank helemaal kapot gemaakt worden (woeker polissen, hypotheek etc.) en we hebben een regering die niet doet wat het moet doen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Om te reageren, moet je eerst inloggen. Dit doe je door rechtsboven op inloggen te klikken.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


  • Wie is er online

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...