Ga naar inhoud

Boeing 777 Malaysia Airlines Neergestort


Theitanic

Aanbevolen berichten

  • Reacties 765
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Na dat ik een een en ander heb gelezen een reactie met en persoonlijke toon: Ik moet de hele tijd al denken aan die mensen die achterblijven, het maakt niet uit voor hun wie het heeft gedaan want wat er ook gebeurt hun blijven voor de rest van hun leven zitten met dit verdriet. 3 jaar geleden overleed mijn vader plotseling, hij werd opgenomen in het ziekenhuis en we waren natuurlijk bij hem langs gegaan, doktoren dachten dat het een ontstoken lies was, niets aan de hand... het laatste wat ik tegen mijn vader zei was: "Tot morgen! Zorg goed voor jezelf!" de volgende ochtend was hij overleden. Tot de dag van vandaag zie ik zijn gezicht voor me toen ik op het laatste moment voor ik de deur uit liep nog even achterom keek.. tot de dag van vandaag heb ik spijt dat ik ben weg gegaan. Soms doet het fysiek pijn. ik had 'm nog zo veel willen vertellen, zijn trots willen zien toen ik ging trouwen en zien hoe hij mijn kind, zijn kleinkind voor het eerst vast hield. De nabestaanden van de slachtoffers van vlucht MH17 hadden ook een soortgelijk afscheid genomen "tot na je vakantie, veel plezier stuur een kaartje"! om vervolgens dat laatste moment, die laatste blik of laatste kus in hun geheugen gegrift te krijgen, alle dingen die je had willen zeggen, alle momenten die je had willen delen met zo iemand - weg- die cliché leegte blijft achter. Wie er ook verantwoordelijk is, of zelfs voor gestraft word het maakt niet uit want niets kan er voor zorgen dat je geliefde of naaste terug komt -niets- Waarom post ik het hier? Geen idee, doe er mee wat je wil.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Over Hamas. Ergens kan ik het me heel goed voorstellen dat ze niet blij zijn. Er wordt ergens in de wereld een oorlog uitgevochten, en vervolgens worden de slachtoffers van die oorlog in jouw land neergezet en heb jij niks meer te zeggen. Je wordt in bepaalden gedeeltes van je land neergezet en als je protesteert wordt je neergeschoten. Nee, dat rechtvaardigt het geweld niet, maar een beetje begrip voor de situatie van Palestina en waarom ze daar niet blij zijn kan geen kwaad.
Link naar reactie
Delen op andere sites

http://www.speld.nl/2011/03/19/geen-japanners-omgekomen-bij-treinramp/ Mijn bedoeling hier is niet om respectloos naar de slachtoffers en de families te zijn, maar ergens vind ik dit erg tekenend. Ik kwam het tegen en ik moet zeggen dat dit heel jammer is, maar ook in deze situatie is dit het geval. Het zijn Nederlanders, en dus is het ineens veel erger wat hier gebeurt. Als het Argentijnen zouden zijn geweest hadden weinig Nederlanders er bij stilgestaan. Toch wel jammer, we zijn toch allemaal mensen? Waarom verdient de omgekomen Nederlander nou meer aandacht dan de Palestijnen die vandaag gedood zijn in dat conflict? Dit is een wat meer filosofische vraag, het is goed dat er er bij deze oorlog stilgestaan wordt. Ik vind het alleen jammer dat dit pas gebeurt zodra er bijna 200 Nederlanders omkomen voordat het men in Nederland echt wat scheelt en dus om actie roept.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het enige wat je wel vergeet is dat het onze landgenoten zijn. Ik persoonlijk vind het ook wat erger dat een Nederlander om het leven komt in een vliegtuigcrash dan iemand die in Argentinië sterft in een vliegtuigcrash. Tuurlijk, we zijn allemaal mensen. Maar voor de ene voelt de ander wat meer dan de ander.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Om heel eerlijk te zijn kan het me geen bal schelen of dat het een Nederlander is of dat het een Argentijn, Inuit of Indonesiër is. Ik ken niemand die bij deze ramp betrokken is geweest. Dus persoonlijk voel ik me ook niet anders naar deze ramp als naar welke andere ramp. Sterker nog, ik vind deze hele ramp minder belangrijk dan de mensen die nu nog dood gaan aan oorlogen in Oekraïne, Zuid-Sudan en Palestina/Israël. Deze mensen zijn dood. Kun je niet beter gaan proberen ervoor te zorgen dat andere mensen niet door gaan plaats van te gaan rouwen voor mensen die je niet kent en totaal niks met je persoonlijke leven te maken hebben? Even voor de duidelijkheid, ik snap dat mensen willen rouwen. Maar ik snap niet dat sommige mensen liever rouwen en tegelijkertijd hun hooft in het zand steken totdat er weer een stel Nederlanders dood zijn. En ja, elk volk doet dit. Ik vind het alleen jammer dat dit gebeurt, niet alleen bij Nederlanders. En mijn condoleances voor de mensen die rouwen omdat ze een dierbare kwijt zijn geraakt.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Veel mensen zijn iemand verloren die ze (via via) kenden. Aan deze ramp wordt ook meer aandacht besteed dan aan een andere ramp omdat deze niet zomaar neergestort is. En als er 300 Argentijnen in gezeten zouden hebben, was er in Argentinië een nationale dag van rouw geweest. Zo gaat dat gewoon.
Link naar reactie
Delen op andere sites

tja en eigenlijk is het hetzelfde dat er nog honger in de wereld bestaat we hebben massa productie aan eten fabrieken en fastfood restaurants die elke dag hele kippen en koeie weg gooien omdat het zogenaamd afgekeurd is mensen die dood gaan aan ziektes omdat ze gewoonweg niet de medicijnen kunnen kopen omdat die te duur zijn terwijl ze er wel zijn ,arme mensen die van alles word aangepraat door rijke machtsmisbruikers die gek zijn in hun hoofd en hun laten sterven voor eigen gewin en hoeveel mensen hier voelen daar ook nix voor en dat het mh17 geval ook een voorbeeld van wij vinden het erg en onze bondgenoten maar wat denk de rest van de wereld ervan ik denk ook niets omdat die hun eigen sores hebben
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben het met Zerefu eens dat in dergelijke situaties ik het even erg vind als een slachtoffer van een andere nationaliteit is, dan als bij een Nederlander. Niet dat het me niet uitmaakt. Het is altijd erg voor nabestaanden, ongeacht van welke nationaliteit dit is. Verder ben ik het er niet mee eens, dat dit minder erg is, dan bijvoorbeeld de huidige situatie in de Gaza. Mensen moeten het altijd met elkaar vergelijken, alsof tragedie een soort wedstrijd is. Het is allemaal fucked up, en je moet overal evenveel bij stil staan.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zat in de hoofdstad, Helsinki. Enja, Finnen zijn een stil volk, en vinden het van nature moeilijk om hun emoties te uiten. Net zoals ik eigenlijk. Alcoholgebruik is een groot probleem in Finland, maar gelukkig zien de meeste Finse jongeren tegenwoordig in dat het alleen maar narigheid geeft. Finnen en Nederlanders zijn dus erg verschillend. Wel is het fijn dat in Finland niemand willekeurige nare woorden naar je roept. Openbare plekken en zelfs scholen zullen nooit echt luidruchtig zijn zoals in Nederland. Toch is er genoeg sfeer en cultuur voor mij!

kikker4.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Om te reageren, moet je eerst inloggen. Dit doe je door rechtsboven op inloggen te klikken.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


  • Wie is er online

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...