Ga naar inhoud

PU.nl's Domste quotes 500.


JahArmy

Aanbevolen berichten

> ik weet niet heel erg veel verder gaan dan het herkennen van je eigen spiegelbeeld. >Onderzoek in Emory University op basis van MRI-gegevens, afgerond in 2010, plaatst dolfijnen op het vlak van intelligentie net na mensen. Ze zouden deze te danken hebben aan relatief grote hersenen t.o.v. hun lichaam, de erg ontwikkelde neocortex en de mogelijkheid om complexe emoties te beleven en zichzelf te herkennen. Er zouden twee grote groeispurten van de hersenen te herkennen zijn, een 39 miljoen jaar geleden, toen de tandwalvissen ontstonden en ze kleiner werden en grotere hersenen kregen. Ook de verschijning van de echolocatie trad toen op. 15 miljoen jaar geleden zou de tweede spurt zijn opgetreden toen dolfijnen socialer gedrag begonnen te vertonen en complexere interacties steeds belangrijker werden.[2] Dit bedoelde ik dus ^ >In 2001 slaagde een dolfijn voor de zogenaamde spiegeltest, waarbij een dier voor een spiegel wordt geplaatst om te bepalen of het zijn spiegelbeeld herkent als zichzelf. In hetzelfde jaar toonden onderzoekers aan dat dolfijnen het aanwijzen van een voorwerp door een mens begrijpen. Bij tuimelaars is het gebruik van sponzen als gereedschap (waarschijnlijk ter bescherming van de neus) bekend. In 2005 beargumenteerden onderzoekers dat dit gebruik weliswaar binnen één genetisch verwante groep plaatsvindt, maar dat het niet alleen genetisch bepaald kan zijn, waarmee een vorm van cultuur zou zijn aangetoond. En hier heb je nog wat andere leuke testen. Zomaar in 2 minuten geplukt van ramons favo site.

Hier had uw advertentie kunnen staan

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
> Van holebi's kan ik het best begrijpen omdat ze nu eenmaal zo geboren zijn en niet echt iets aan hun geaardheid kunnen doen. Een geslachtsoperatie is echter iets waar je zelf voor kiest en als je werkelijk zo graag tot het ander geslacht wil behoren dan is dat jouw eigen keuze. > Jouw betoog om mensen te behandelen voor wat ze "zijn" klinkt mooi maar wees eens eerlijk, NIEMAND gaat een ander persoon beoordelen zonder ook maar een beetje naar iemands uiterlijk te kijken. Dan mag je nog zo veel te bieden hebben, **als je voor andere mensen te lelijk bent dan houden jouw kansen om een (sociaal) carrière te maken al meteen op.** [Onze Workingplayer](http://www.pu.nl/artikelen/nieuws/valve-aangeklaagd-voor-drie-miljoen-dollar-vanwege-discriminatie/#c2865724)

chromosoom.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik geef Workingplayer in beide gevallen gelijk. Ik ben nog nergens academisch onderzoek tegengekomen waaruit blijkt dat mensen daadwerkelijk "opgesloten zitten in het foute lichaam", los van de vraag of het verstandig is om gedrag als sec mannelijk of vrouwelijk te definiëren, of de vraag waarom het überhaupt zo belangrijk is dat je uiterlijk overeen komt met je innerlijk (zie aflevering van South Park waarin Kyle een neger werd omdat hij basketballen tof vind). Dit overigens in tegenstelling tot homoseksualiteit wat uiteraard gewoon een aangeboren eigenschap is. Daarnaast is er meer dan genoeg onderzoek waaruit blijkt dat knappe mensen gemiddeld genomen beter betaald krijgen. Knapheid is dus wel degelijk een factor die je kansen op de arbeidsmarkt beïnvloed. Of dit terecht is is een andere vraag.

Perfide Albion

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eerste punt ben ik het niet met je eens. Knappe mensen hebben dan wellicht eerder kans op een baan, van mijn part ligt dat meer aan een goede verzorging en presenteerbaarheid. Is die voorkeur terecht? Volgens mij hebben wij als mens gewoon een inherente voorkeur voor perfectie en het beste dat de natuur ons kan bieden, om dat zo te stellen. In dat opzicht kun je dat niemand verwijten. De kunst is om daar doorheen te prikken, anders kom je nergens.

chromosoom.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

>Vraag met trouwens af hoe zo'n transgender het af zal brengen in een spelletje tikkertje. >''Tikkie, jij bent het!'' >''Zal u aanklagen, intolerante vloerduyve! Laatste woord hierover is nog niet gesproken!'' - Ramon https://thumbs.gfycat.com/GrippingIckyConey-size_restricted.gif

''Dit gedrag moet toch zeker niet kunnen. Ikzelf scheld niemand uit en verwacht dat het gedrag van arendban niet ongestraft wordt. Walgelijk gewoon dat dit zomaar kan.''

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ramon, je gaat in op de vraag of het terecht is dat knappe mensen beter betaald krijgen. Dat was niet de intentie van mijn post. Sterker nog, er staat expliciet in dat het niet de intentie is in de laatste zin. Het enige wat ik doe is vaststellen dat er redelijk grote verschillen in inkomen zijn tussen knappe en lelijke mensen. Daardoor heeft de post van WP geen plaats in dit topic want hij heeft, hoewel hij het gechargeerd stelt, in zekere zin gelijk.

Perfide Albion

Link naar reactie
Delen op andere sites

>Kom jij weleens in het wolkendistrict? Ach, wat zeg, natuurlijk niet. - Ramon >Volgens mij bedoelde Wouter de Asari uit Mass Effect. - Hier denkt Ramon slim over te komen maar hij mist helemaal het punt van de reactie waar hij op reageert. >Wat een niveau weer. - Ramon op een opmerking over vrouwen. Ramon, heb je ooit een vrouw aangeraakt? Ben op me Ramon roasts de laatste tijd.

''Dit gedrag moet toch zeker niet kunnen. Ikzelf scheld niemand uit en verwacht dat het gedrag van arendban niet ongestraft wordt. Walgelijk gewoon dat dit zomaar kan.''

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit zijn overigens alle drie de reacties die Ramon onder het artikel over redacteuren in spelwerelden heeft geplaatst.

''Dit gedrag moet toch zeker niet kunnen. Ikzelf scheld niemand uit en verwacht dat het gedrag van arendban niet ongestraft wordt. Walgelijk gewoon dat dit zomaar kan.''

Link naar reactie
Delen op andere sites

>Wist je dat Nvidia al jaren boven aan de lijst staat met benchmarks. en de eerste kaart ergens op plaats 14 zit van amd? >Eerst zien dan geloven, tot nu toe waren amd kaarten altijd veel slechter in vergelijking (goh waarom zouden ze toch op de afgrond van faillissement staan) Mike wil even zijn mening over AMD kwijt. Ik ben van het groene team maar overdrijven is ook een vak.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Om te reageren, moet je eerst inloggen. Dit doe je door rechtsboven op inloggen te klikken.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...