Ga naar inhoud

HET RAPVOER TOPIC


Polbaspol

Aanbevolen berichten

Ik zie trouwens helemaal niemand z'n mening geven over het nieuwe album van Dr. Dre's "Compton". Persoonlijk vind ik het een zeer grote teleurstelling. Ik zat verdomme 15 jaar lang...ja 15 fucking jaar lang...op Detox te wachten. Had verwacht dat Detox een dubbel CD zou worden aangezien meneer Andre Young honderden nummers en beats in z'n vault heeft en omdat hij z'n fans zou belonen voor het lange wachten. Dan krijg ik een album dat "Compton" heet waar maar 16 nummers op staan en waar er 4 goed (lees: okay) van zijn. De overige 12 nummers klinken gewoon als commerciele mainstream rotzooi. Ik heb in die 15 jaar lang dikke vette beats en bangers voorbij horen komen waarvan werd gezegd dat het waarschijnnlijk Detox materiaal zou zijn. Dit is niet des Dre's. Ik ben hard in m'n zak getrapt door de man waarvan ik een ontzettend grote fan van ben en waarvan ik altijd dacht dat hij zo perfectionistisch was.
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 1,3k
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

>Sorry maar als je die future shit luisterd hou je niet van hiphop. Die rommel is geen hiphop, maar commerciele troep. Goed, ik hap wel: Van hiphop houden betekent imo ook accepteren dat het genre zich voorbij de 90s/vroege 00s ontwikkelt. Ik denk dat de (discussie)[http://www.factmag.com/2015/08/13/vince-staples-fake-hip-hop-heads/] over 'echte hiphop' voornamelijk gevoerd wordt door mensen die het onprettig vinden dat hun lievelingsgenre zich op een manier ontwikkelt waardoor ze zichzelf er niet meer mee kunnen/durven identificeren. Ik ontken niet dat er hiphoptracks worden gemaakt die puur lijken bedoeld om te cashen op wat op een bepaald moment populair is, maar dat betekent niet dat niks in die populaire stijl inhoud of visie heeft. Artistieke integriteit en commercieel belang kunnen best samen gaan. Het lijkt me dat de meeste rappers uiteindelijk gewoon geld willen verdienen, hoe oprecht hun muziek ook is. Ik denk dat Future ook in die groep thuishoort. Hij is allicht geen 'lyrische' rapper (hoewel hij wel een telg is van de Dungeon Family waar ook Outkast en Killer Mike bij horen), maar heeft toch duidelijk een eigen geluid en visie weten neer te zetten, en daar bovendien succes mee geboekt. Zijn vorige album was inderdaad voornamelijk bedoeld om hitsucces mee te scoren, maar dat was grotendeels een beslissing van zijn label waar hij zelf niet achterstond. Dit nieuwe album is daar juist een tegenreactie op (“tried to make me a popstar but they made a monster / they should've told you I was just a trap nigga”) en staat vol met waar Future uiteindelijk het beste in is: deprimerende trap/autotunenummers maken over drugs, drugshandel, geld, drugs, vrouwen/relaties en drugs. tl;dr: dat een bepaalde stijl die je niet ligt op dit moment populair is wil niet zeggen dat daarbinnen geen artiesten kunnen zijn die niet alleen voor de winst rappen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, hier ben ik het echt wel volkomen mee eens, en die tweets van Vince Staples heb ik ook gelezen ook omdat zijn twitter gewoon wel grappig is. Wel is Future nog steeds gewoon kut. Ik heb nog niet zijn nieuwe album geluisterd maar tot nu toe heb ik nog geen een nummer van hem gehoord dat ik dacht "wow dit is het". Ik kan gewoon niet naar die gozer luisteren, autotune of niet, hij klinkt alsof hij continu aan het gapen is. Misschien dat ik ooit mijn mening verander, maar ik verwacht van niet. Young Thug vind ik eerlijk gezegd wel best gaaf eigenlijk.

''Dit gedrag moet toch zeker niet kunnen. Ikzelf scheld niemand uit en verwacht dat het gedrag van arendban niet ongestraft wordt. Walgelijk gewoon dat dit zomaar kan.''

Link naar reactie
Delen op andere sites

Overigens kun je nu voor fucking weinig de LP halen: http://shop.lexrecords.com/products/the-mouse-and-the-mask-vinyl-reissue Geen verzendkosten + 25% korting met die code, wees snel mijn vinylnegers. Deze ook gehaald: http://shop.lexrecords.com/collections/vinyl-1/products/nehruviandoom

 

 

123.gif74452306_badass.gif.5b282fc17e3bc7181df1f61ace1ce8b5.gif

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 5 weken later...
Hopsin zijn album Pound Syndrom wordt nu helemaal kapot geluisterd. Een van de weinige populaire rappers die niet alleen op harde beats steunt.maar ook goeie lyrics eruit kan gooien. Verder worden King Kendrick, Schoolboy Q, Tech N9ne, Futurstic, ASAP Rocky veel geluisterd de laatste tijd. Leuke skit van Hopsin https://www.youtube.com/watch?v=SDf68ID-Pzk Hier leek het alsof ik naar Rae Sremmurd luisterde toen ik dit hoorde
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb hem ook ooit met enig plezier beluisterd hoor, maar kom op. Die man is 30 en gedraagt zich nog steeds als als zo'n emotiener en al zijn muziek gaat over hetzelfde: Andere rappers zijn kut, mainstream muziek is kut, het systeem is kut (en dan dat brengen op een hele corny manier). Daarnaast producet hij zijn muziek grotendeels zelf, wat voor mij Knock Madness haast onluisterbaar maakte zo slecht is het.

''Dit gedrag moet toch zeker niet kunnen. Ikzelf scheld niemand uit en verwacht dat het gedrag van arendban niet ongestraft wordt. Walgelijk gewoon dat dit zomaar kan.''

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Om te reageren, moet je eerst inloggen. Dit doe je door rechtsboven op inloggen te klikken.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


  • Wie is er online

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...