Ga naar inhoud

CDAB 56 [LVI] Hans Sach heeft recht op een Singernaaimasjien


quincy

Aanbevolen berichten

  • Reacties 1,6k
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Ik vind jou ook een prima gast maar ik vind dat je te vlug oordeelt, dat is alles. Religie en wetenschap hoeven elkaar heus niet uit te sluiten bijvoorbeeld, en veel religies zijn kritischer dan ooit. Ik ben niet zo van Engelse quotes maar >Friends who want to stay friends don't discuss religion and politics en daar ben ik het wel mee eens. Ik tevens niet zo'n zin meer om dit allemaal op m'n mobiel te moeten typen dus ik wou het hier dolgraag bij laten.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb het een en ander bekeken en opgezocht. De mening van meneer de onderzoeker (Ruud Koopsmans) komt pre-cies overeen met wat je als 'eigen' mening geeft. Ik ben echter wat kritisch ingesteld en vraag me af in hoeverre de uitspraken van Wilders, Rutte, Brandpunt en Koopmans betrouwbaar zijn. Na het onderzoek van meneer Koopmans gelezen te hebben, heb ik sterk het idee dat het onderzoek vooral gericht is op het aantonen van schokkende conclusies. Ik zal een stukje quoten: >While about one in five natives can be considered as Islamophobic, the level of phobia against the West among Muslims – for which oddly enough there is no word; one might call it “Occidentophobia” – is much higher still, with 54 per cent believing that the West is out to destroy Islam. These findings concord with the fact that, as a 2006 study of the Pew research institute showed, about half of the Muslims living in France, Germany, and the United Kingdom believe in the conspiracy theory that the attacks of 9/11 were not carried out by Muslims, but were orchestrated by the West and/or Jews. RLY? Of het nou om zelf in de aandacht te komen en daarmee zijn eigen zegje te kunnen doen, of iets anders interesseert me niet. Mijn conclusie is dat het onderzoek, niet zonder belangenverstrengeling opgesteld is en daarmee niet goed genoeg is voor een invloed op mijn mening. Daarnaast ben ik niet van plan een hele gemeenschap in een hokje te plaatsen met een negatieve lading, dat lost namelijk geen hol op. Sterker nog, hoe vijandiger je je opstelt tegenover een hele groep (terwijl die niet allemaal leven volgens jou vooroordelen), zal deze ook vijandiger reageren. (logisch gevolg) Dan kan jij weer zeggen: Kijk zie je wel dat het allemaal terroristen zijn! Ik weiger een negatief beeld aan te nemen over een groep mensen die ik niet ken.

Ik keur deze handtekening goed.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Om te reageren, moet je eerst inloggen. Dit doe je door rechtsboven op inloggen te klikken.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


  • Wie is er online

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...