Ga naar inhoud

CDAB 56 [LVI] Hans Sach heeft recht op een Singernaaimasjien


quincy

Aanbevolen berichten

  • Reacties 1,6k
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Ik vind dat je mag geloven wat je wil, maar als je, met religie als reden, dingen gaat doen zoals landen overnemen, honderden mensen gaat vermoorden of kinderen gaat misbruiken (zoals al die enge pedo's hier in NL), dan mag je wat mij betreft dood.

''Dit gedrag moet toch zeker niet kunnen. Ikzelf scheld niemand uit en verwacht dat het gedrag van arendban niet ongestraft wordt. Walgelijk gewoon dat dit zomaar kan.''

Link naar reactie
Delen op andere sites

>De wetenschap is ongeveer een millennium op achter omdat de gedachten van de grootste geesten van deze planeet niet overeenstemden met de teksten in een oud stoffig boek. Kun je dit onderbouwen? Een millennium is wel érg overdreven. Hooguit een paar honderd jaar en zelfs dat is discutabel en niet per se alleen aan de kerk te wijten. Overigens is de (Katholieke) kerk volgens mij pas sinds de Reformatie echt hard gaan optreden tegen andersdenkenden. >En nu zijn er een paar extremisten die schreeuwen dat de Islam het ware geloof is en opeens is dat geloof het pure kwaad. Toch raar eigenlijk? Nee dit is echt een domme conclusie. 1. Het Christelijk geloof heeft al lang niet meer de expliciete macht die het in de tijd van bijv. de inquisitie of de kruistochten had. Dat er in Europa nog altijd confessionele partijen in de politiek zitten betekent nog niet dat er religieuze politiek van eenzelfde orde wordt gevoerd. Alle religieuze partijen zijn in meer of mindere mate, maar in ieder geval genoeg, beïnvloed door het gedachtegoed van de Verlichting (dat ook niet per se haaks staat op het Christendom) om geen acute dreiging te vormen voor onze huidige manier van leven. Dat makkelijk beïnvloedbare mensen in ontwikkelingslanden dood gaan aan aids omdat ze in kerkpropaganda geloven, of dat bepaalde mensen hier op de Bible Belt vanuit geloofsovertuiging hun kinderen niet willen inenten is sneu voor die mensen, maar doet er verder eigenlijk niet zo veel toe. 2. Dat de Westerse/Christelijke kerk in het verleden misdaden heeft begaan in naam van het geloof betekent niet dat wij vandaag de dag geen recht hebben om Islamitisch terrorisme te veroordelen. Ik neem aan dat er tegenwoordig in het westen ook maar weinig mensen de Spaanse Inquisitie zien als een positieve gebeurtenis. Daarbij veroordelen we de radicale Islam niet omdat het een ander geloof is dat dus verkeerd is, maar omdat het soort uitspattingen waar IS zich bijvoorbeeld schuldig aan maakt radicaal tegen onze moraal ingaan.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hmmm okee millennium is miss wel veel maar zeker wel paar eeuwen. DaVinci was al bezig met de basis van de helicopter. Zijn versie was nooit van de grond gekomen maar het idee Was goed. Als ik het me goed herinner van mijn geschiedenis lessen (corrigeer me als ik het verkeerd heb) waren ze voor de reformatie al vreselijk lekker bezig. Daarnaast heb je het alom bekende clubje de illuminati die geniale ideeën hadden maar dat werd de kop ingedrukt door de kerk. Of copernicus die als een van de eerste zei dat We om de zon draaien. Zijn leven werd zuur gemaakt door de kerk. We hadden veel jaren verder kunnen wezen als de kerk niet zo hard tegen de wetenschap inging. En de kerk heeft nog meer macht dan je verwacht. Als ze in het Vaticaan beslissen dat er in Amerika iets anders moet, krijgen ze dat echt wel voorelkaar. En vind her niet heel eerlijk om de mensen uit Afrika daarop te beoordelen. Die mensen hebben helemaal niks behalve de dood om hun heen. Vervolgens komt er kemand van het rode kruis die ze komt vertellen dat ze een rubbertje moeten gebruiken want anders krijg je aids... Die gekke mevrouw van het rode kruis Is weg en een dag later komt er een nonnetje die verteld dat je juist geen rubber moet gebruiken maar bijbel lezen en bidden en dan kom je bij al je geliefden als je doodgaat en krijg je alles wat je hartje begeert. Wat zou jij als realiteit accepteren? Daarnaast ben ik zwaar tegen Is en al die extremistische groepen. Maar probeer aan te geven dat zij niet de eerste zijn die zich schuldig maken aan extremisme en zeker de laatste niet zullen zijn. Ik heb het idee dat er veel mensen zijn deze dagen die denken dat extremisme iets unieks Is voor de islam maar het tegenovergestelde Is waar!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Om te reageren, moet je eerst inloggen. Dit doe je door rechtsboven op inloggen te klikken.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


  • Wie is er online

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...