Ga naar inhoud

CdAB 109 [CIX] Ik mag hier zeggen wat ik wil.


Batmanjepper

Aanbevolen berichten

  • Reacties 1,1k
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Heeft vast en zeker te maken met bepaalde geheimhoudingsplichten binnen de burgerluchtvaart, maar ook militairen moeten er aan geloven. Van luchtmacht piloten tot grondpersoneel waaronder de beveiliging van militaire basissen. Zij moeten zich houden aan bepaalde richtlijnen zoals die in opleidingsboeken zijn vastgesteld. Een geheimhoudingsplicht aangaande ufo’s is dacht ik ooit overkomen waaien uit Amerika. Begin jaren zestig toen ze in een ruimtewedloop lagen met Rusland wie als eerste het luchtledige zou bereiken. Amerika verloor de wedloop en zinspeelde op een volgende uitdaging door als eerste te landen op de maan. Voorafgaand aan de eerste lancering was er een grote discussie gaande wat ze onderweg voor mogelijke hindernissen tegen zouden kunnen komen. Ook een mogelijke ontmoeting met buitenaards leven kwam hierbij aan bod. NASA gaf de invloedrijke denktank, het Brookings Institute te Washington DC, de opdracht om deze en andere vragen te onderzoeken. Het instituut verzamelde een paar dozijn knappe koppen bij elkaar waaronder wetenschappers en godsdienstgeleerden, om de risico’s, of mogelijke gevolgen te onderzoeken. Zij kwamen onder meer tot de conclusie dat een ontmoeting, of bekendmaking van contact met buitenaards leven, verstrekkende gevolgen met zich mee zou kunnen brengen op aarde. Bekendmaking zou onder andere voor maatschappelijke onrust kunnen zorgen. Denk hier bij aan een cultuurschok die economisch zou kunnen door dreunen, tot en met mogelijke gevolgen voor de bestaande religies. In 1961 werd het advies van het Brookings instituut naar de regering gestuurd genaamd ‘The Brookings Report’, met als titel, ”Proposed Studies on the Implications of Peaceful Space Activities for Human Affairs”. Het gevolg was dat de NASA stenge maatregelen nam door een geheimhoudingsplicht op te leggen aan toekomstige astronauten, om te zwijgen bij mogelijke buitenaards contact met de buitenwereld. Wat jaren laten werden soortgelijke richtlijnen voor de burgerluchtvaart geïntroduceerd.
Link naar reactie
Delen op andere sites

>Ik ontkent niet dat racisme geen ding is of dat ze niet mogen klagen dat maak jij ervan, Ik vind alleen belachelijk dat jij denkt dat andere mensen niet iets kunnen begrijpen puur omdat jij denkt dat je tot een minderheid behoord. Ten eerste: ik ben geen minderheid. Ten tweede: Mensen zouden er geen probleem van maken als het probleem niet bestond, toch? Ik ken genoeg mensen die hier problemen mee ervaren, en ik ken vrij veel blanken die roepen ''joh wij hebben het ook moeilijk, zeur niet zo'', en dat is het probleem niet onderkennen en zeggen dat hele bevolkingsgroepen zeiken. >Vraag dat de blanken in Afrika eens die flink vermoord worden puur omdat ze blank zijn Ja, dat Afrika dat qua ontwikkeling flink achterloopt op het westen en dat deels komt door inmenging van het westen bedoel je? Onbegrijpelijk zeg!!

''Dit gedrag moet toch zeker niet kunnen. Ikzelf scheld niemand uit en verwacht dat het gedrag van arendban niet ongestraft wordt. Walgelijk gewoon dat dit zomaar kan.''

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die mensen daar weten niet beter. Of ze zijn arm en reageren zich af op een rijkere blanke, of ze zijn gewoon ook racistisch. Het punt is dat wij hier de middelen hebben om racisme en alles hier te voorkomen/in te perken, maar er nog altijd debielen zijn die het probleem niet onderkennen. Jij niet, jij zegt dat je het probleem erkent, maar mijn punt was dus dat een groot deel zich niet kan voorstellen hoe het is om een minderheid is en het vervolgens afschrijft als zeiken. Kom op, de problemen die jij en ik als blanke mensen ervaren hebben die minderheden ook, + meer. Dat is gewoon een feit.

''Dit gedrag moet toch zeker niet kunnen. Ikzelf scheld niemand uit en verwacht dat het gedrag van arendban niet ongestraft wordt. Walgelijk gewoon dat dit zomaar kan.''

Link naar reactie
Delen op andere sites

>Eigenlijk is dit ook een puur racistisch opmerking Maar grotendeels wel waar. Aan jouw reacties te zien erken je het probleem niet, maar hele bevolkingsgroepen gaan echt niet zeiken om het zeiken. Ik zeg niet dat het onmogelijk is om te begrijpen hoe het is om in het schuitje van die minderheden te zeggen, maar als mensen het niet eens proberen dan kunnen ze het niet nee. En dan blijven zeggen van ''Ja ik voel me ook wel eens gediscrimineerd als blanke man''. Ik ben een blanke man en vind dit bullshit. Even weer straight to the point: Als mensen dus last hebben van een bepaald cultuurverschijnsel waarin zij gepersifleerd worden, dan kan dat super makkelijk aangepast worden als er niet zo veel autisten in dit land zouden wonen. Ja, aan allebei de kanten van de discussie zitten mongolen, maar het zou zo makkelijk op te lossen moeten zijn.

''Dit gedrag moet toch zeker niet kunnen. Ikzelf scheld niemand uit en verwacht dat het gedrag van arendban niet ongestraft wordt. Walgelijk gewoon dat dit zomaar kan.''

Link naar reactie
Delen op andere sites

>Ik ben geen minderheid maar ik weet wel hoe het is om gediscrimineerd te worden omdat ik juist geen minderheid ben, ook heb ik meerdere malen 'last' gehad van racisme. Dus wat is nou je punt? En als meerderheid ''last van racisme'' hebben is echt iets heel anders om mee te maken. Ik werkte in een supermarkt met alleen maar Marokkanen die super racistisch waren naar alle blanken en ik werd gediscrimineerd, maar ik dacht van lekker boeien joh, deze mensen kom ik normaal toch nooit tegen, en met hoe veel zijn ze nou? Is wel wat anders als je een bruine man bent en je loopt constant tussen de blanken, en je voelt je dán gediscrimineerd. Dan kan je er ook niet aan ontsnappen.

''Dit gedrag moet toch zeker niet kunnen. Ikzelf scheld niemand uit en verwacht dat het gedrag van arendban niet ongestraft wordt. Walgelijk gewoon dat dit zomaar kan.''

Link naar reactie
Delen op andere sites

>>Maar grotendeels wel waar. Aan jouw reacties te zien erken je het probleem niet, maar hele bevolkingsgroepen gaan echt niet zeiken om het zeiken. Dus hoe groter de groep, hoe serieuzer het probleem? >t: Als mensen dus last hebben van een bepaald cultuurverschijnsel waarin zij gepersifleerd worden, dan kan dat super makkelijk aangepast worden als er niet zo veel autisten in dit land zouden wonen. Ik heb last van tal van cultuurverschijnselen, die zo even aangepast kunnen worden. De hedendaagse hypersensitiviteit, waar mensen beledigd worden om de kleinste dingen leidt tot onwerkbare situatie's. Zwarte piet heeft niet als doel om mensen te beledigen, zo zijn er genoeg andere 'cultuurverschijnselen' die niet het doel hebben om niet te beledigen, die toch best beledigend zijn. (Dit is ook de reden dat zwarte piet als figuur nooit verboden kan worden in Nederland.) Vandaag zwarte piet, wat moet er volgende week worden aangepast, omdat iemand beledigd is?

Hier had uw advertentie kunnen staan

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

>Ja, dat Afrika dat qua ontwikkeling flink achterloopt op het westen en dat deels komt door inmenging van het westen bedoel je? Onbegrijpelijk zeg!! Dat maakt het niet minder racistisch en dat een land of continent wel of niet achterloopt keurt het ook niet goed. >Die mensen daar weten niet beter. Of ze zijn arm en reageren zich af op een rijkere blanke Het zijn voornamelijk de arme blanke die in blanken sloppenwijken/dorpjes wonen en daar uitgemoord worden. Ze vragen zelfs constant om hulp of dat ze mogen immigreren naar Europa, alleen wordt dat totaal genegeerd door de overheid daar. Ze mogen zelfs niet zomaar vertrekken want dan breken ze de wet daar en hebben ze alsnog problemen zo niet meer. Men weet wel beter daar, ze doen alleen niet beter. >maar mijn punt was dus dat een groot deel zich niet kan voorstellen hoe het is om een minderheid is en het vervolgens afschrijft als zeiken Dat snap ik, mijn punt is dat iedereen dingen meemaakt of gaat meemaken die anderen nooit 100% kunnen begrijpen ongeacht ras, afkomst etc. Het is alleen dat dat niet automatisch betekend dat een ander een ander niet kan begrijpen. Het is allemaal lastig dat sowieso en dan is problemen uitleggen en uitzoeken het beste wat iemand kan doen. >Kom op, de problemen die jij en ik als blanke mensen ervaren hebben die minderheden ook, + meer. Ligt er maar net aan waar je woont en wat er aan de hand is, dat is ook wat ik probeer te zeggen. Ik ontkent echt niet dat een ander nooit meer problemen kan hebben dan mij of ander. En natuurlijk zijn er ook zeikende bij die van alles een probleem maken of overal een probleem in zien. Wat ik probeer te zeggen is dan een minderheid het niet automatisch slechter heeft dan een meerderheid.

 

 

123.gif74452306_badass.gif.5b282fc17e3bc7181df1f61ace1ce8b5.gif

Link naar reactie
Delen op andere sites

>Ik weet niet of dit de ss-versie van het verhaal is oid maar deze ken ik niet. Zou nog steeds nogal achterhaald zijn. die versie werd altijd op mijn basisschool verteld maar deze pagina geeft een goede uitleg onder het kopje 'Zwarte piet: racistische verwijzing naar het Nederlandse slavernijverleden?' http://www.historien.nl/de-strijd-om-zwarte-piet/
Link naar reactie
Delen op andere sites

Jij bent niet de slimste thuis he? Je leest nu gewoon wat je wil lezen, en totaal niet wat er staat. Waar zeg ik dat elke bruine man zich gediscrimineerd voelt? WAT IK ZEG IS dat wanneer jij als blanke man je gediscrimineerd voelt het veel makkelijker te negeren is, omdat toch 90% er zo uitziet zoals jij qua huidskleur, maar als een bruine man zich gediscrimineerd voelt (dus niet iedere bruine man, het is een ''als'', staat hier letterlijk boven slimmerik) is er minder goed aan te ontsnappen. Dat is dus wat een minderheid meemaakt wanneer die zich gediscrimineerd voelt. Dat probeer ik steeds te zeggen maar mensen zoals jij lezen niet.

''Dit gedrag moet toch zeker niet kunnen. Ikzelf scheld niemand uit en verwacht dat het gedrag van arendban niet ongestraft wordt. Walgelijk gewoon dat dit zomaar kan.''

Link naar reactie
Delen op andere sites

>Wat een bruine man wordt constant gediscrimineerd in Nederland. Het is geen 1800. En dit komt meer voor dan je denkt. Misschien moet je eens met veel buitenlanders (die niet een hoog onderwijsniveau hebben genoten) gaan praten.

''Dit gedrag moet toch zeker niet kunnen. Ikzelf scheld niemand uit en verwacht dat het gedrag van arendban niet ongestraft wordt. Walgelijk gewoon dat dit zomaar kan.''

Link naar reactie
Delen op andere sites

>Dus hoe groter de groep, hoe serieuzer het probleem? Lijkt me in dit geval wel ja. Als een significant deel van de Nederlandse bevolking aanstoot neemt aan een cultuurverschijnsel dan is dat belangrijker dan als alleen je homo-zoontje er aanstoot aan neemt, toch? >Ik heb last van tal van cultuurverschijnselen, die zo even aangepast kunnen worden. De hedendaagse hypersensitiviteit, waar mensen beledigd worden om de kleinste dingen leidt tot onwerkbare situatie's. Zwarte piet heeft niet als doel om mensen te beledigen, zo zijn er genoeg andere 'cultuurverschijnselen' die niet het doel hebben om niet te beledigen, die toch best beledigend zijn. (Dit is ook de reden dat zwarte piet als figuur nooit verboden kan worden in Nederland.) Kom op, mensen zijn altijd hypersensitief geweest. Was het niet in de jaren 60 omdat er tieten op de tv waren, dan is het nu wel met Zwarte Piet. ''De hypersensitiviteit van tegenwoordig'', laat me niet lachen zeg. En nee, tuurlijk heeft Zwarte Piet niet tot doel te beledigen, heb zelf ook altijd Sinterklaas gevierd en ben niet van plan te stoppen. Maar op het moment dat mensen er aanstoot aan nemen dient er gekeken te worden naar een oplossing, en dat mensen hier te achterlijk daarvoor zijn is een feit.

''Dit gedrag moet toch zeker niet kunnen. Ikzelf scheld niemand uit en verwacht dat het gedrag van arendban niet ongestraft wordt. Walgelijk gewoon dat dit zomaar kan.''

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

  • Wie is er online

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...