Ga naar inhoud

CdAB 109 [CIX] Ik mag hier zeggen wat ik wil.


Batmanjepper

Aanbevolen berichten

>Wat ik probeer te zeggen is dan een minderheid het niet automatisch slechter heeft dan een meerderheid. Nee, en dit zeg ik ook niet. Ik zeg dat áls die minderheid zich dan slechter voelt, veel mensen het toch afschrijven als zeiken terwijl ze niet eens een poging doen om zich in die mensen te verplaatsen. Dat van die arme blanken wist ik niet. Dat over Afrika was ook niet om het goed te praten, maar meer om te zeggen dat ze daar nogal achterlopen dus dat het vanuit dat opzicht wel begrijpelijk is. Keur het niet goed, maar het is een totaal andere wereld en niet het soort wereld dat we hier proberen te zijn dacht ik zo. >Het is allemaal lastig dat sowieso en dan is problemen uitleggen en uitzoeken het beste wat iemand kan doen. ja, dat is wat ik aan het proberen ben. Ik heb zelf totaal geen probleem met Zwarte Piet maar vind dat als een bevolkingsgroep nu al jaren aan het klagen is dat ook die pro-zwarte pieten mensen zich eens achter de oren mogen krabben.

''Dit gedrag moet toch zeker niet kunnen. Ikzelf scheld niemand uit en verwacht dat het gedrag van arendban niet ongestraft wordt. Walgelijk gewoon dat dit zomaar kan.''

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 1,1k
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

>>En dit komt meer voor dan je denkt. Ik zal niet ontkennen dat er genoeg racistisch medelanders zijn. Maar het mes snijdt aan twee kanten indeze, ik denk dat er relatief net zoveel racistische minderheden zijn. institutionele discriminatie kennen wij iig niet meer in Nederland, sterker nog, we worden overspoeld met positieve discriminatie, waarin mensen met een kleurtje het aardig makelijker hebben dan mensen zonder kleurtje.

Hier had uw advertentie kunnen staan

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

>>Lijkt me in dit geval wel ja. Als een significant deel van de Nederlandse bevolking aanstoot neemt aan een cultuurverschijnsel Nee natuurlijk niet, racisme en discriminatie hebben niks met volumes te maken. Sterker nog, je spreekt je hele minderheden verhaal nu juist tegen. Eigenlijk zeg je dat als wij een volksfeest hadden waarbij nieuw-zeelanders ronduit werden beledigd en gediscrimineerd, dat dat dikke prima was. Ook maakt het niet uit of maar een klein deel van een minderheid zich beledigd voelt, racisme is een feitelijk iets.

Hier had uw advertentie kunnen staan

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zeg dat hoe groter het volume, hoe groter de drang om het aan te passen. Wat jij ervan maakt is echt onzin, zie je wel wat je zelf typt? Hoe spreek ik mijn minderheden verhaal tegen? Er zijn meerdere volumes qua minderheden, en die minderheden waarover ik het nu heb zijn best wel aardig significant tov de bevolking.

''Dit gedrag moet toch zeker niet kunnen. Ikzelf scheld niemand uit en verwacht dat het gedrag van arendban niet ongestraft wordt. Walgelijk gewoon dat dit zomaar kan.''

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oh, er zijn zelfs meer (uitgesproken) racistische minderheden dan blanke racisten, don't get me wrong. Buitenlanders zijn vaak ook echt wel racistisch. Daarnaast geloof ik dat ieder mens (ook ikzelf) van nature sowieso een portie racisme in zich heeft, daar is niks aan te doen. Het hoeft alleen niet zo geuit te worden, en de andere groep proberen te begrijpen is het minste wat je dan kan doen. Maar in deze discussie ging het toevallig over de blanke meerderheid waartussen veel mensen zitten die het niet proberen te begrijpen in die Zwarte Pietendiscussie, niet over die racistische kant van de minderheden, die er echt wel is. Maar die was in deze discussie gewoon nog niet ter sprake gekomen.

''Dit gedrag moet toch zeker niet kunnen. Ikzelf scheld niemand uit en verwacht dat het gedrag van arendban niet ongestraft wordt. Walgelijk gewoon dat dit zomaar kan.''

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er staat overigens ook ''in dit geval''. In de jaren 70 waren er vast ook al wel donkere mensen die moeite hadden met Zwarte Piet, maar minder (denk ik dan). Dat maakt het probleem niet minder groot, maar de maatschappelijke drang om het aan te passen wel. Ik had het niet om het begrip racisme en het volume waarop dat wordt toegepast, maar op de grootte van het probleem waarmee de maatschappij opgezadeld wordt áls het gebeurt.

''Dit gedrag moet toch zeker niet kunnen. Ikzelf scheld niemand uit en verwacht dat het gedrag van arendban niet ongestraft wordt. Walgelijk gewoon dat dit zomaar kan.''

Link naar reactie
Delen op andere sites

>>Ik zeg dat hoe groter het volume, hoe groter de drang om het aan te passen. Wat jij ervan maakt is echt onzin, zie je wel wat je zelf typt? Dit heeft toch niks te maken of zwarte piet racistisch is? Als genoeg mensen denken dat zwarte piet racistisch is, dan zal dat wel zo zijn? Is dat nou wat je zegt? Dit is precies weer waar jij de hele plank misslaat. Als de groep maar groot genoeg is, wordt het aangepast. In een rechtstaat wordt rekening gehouden met minderheden, ongeacht de volume. En in een rechstaat bepaalt de rechter wat wel en niet racistisch is, niet de grootste groep.

Hier had uw advertentie kunnen staan

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

>> Ik had het niet om het begrip racisme en het volume waarop dat wordt toegepast, maar op de grootte van het probleem waarmee de maatschappij opgezadeld wordt Ja mooi, maar daar gaat de hele discussie wel om. Waarom zou je iets aanpassen omdat maar genoeg mensen DENKEN dat het fout is? Terwijl daar nog een veel grotere groep tegenoverstaat die dat niet vindt.

Hier had uw advertentie kunnen staan

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mwah. Met kinderen van 6 maanden oud al kunnen ze wat dingen vinden. Niet dat het automatisch racisme betekend, ze merken vaak verschil met vooral gezichts uitdrukkingen en hebben meer een verkeur voor hun soortgenoten. Dus dat men geboren wordt met een voorkeur of iets in die trend is niet eens vergezocht. https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/28397243 https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/15335342 https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/22039335 https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/21533235 https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/25999902 http://onlinelibrary.wiley.com/doi/10.1111/desc.12537/full http://onlinelibrary.wiley.com/doi/10.1111/cdev.12798/full

 

 

123.gif74452306_badass.gif.5b282fc17e3bc7181df1f61ace1ce8b5.gif

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee is waarschijnlijk, zijn veel aanwijzingen voor. Genoeg wetenschappers die me back hebben in deze a mattie. Is evolutionair zo bepaald, omdat het in een wat minder gunstige periode in de geschiedenis belangrijk was om groepen te vormen en een voorkeur te hebben voor je eigen "ras". Net als dat obesitas evolutionair bepaald is door aangepaste genen. Vroeger goed omdat in tijden van hongersnood vetzuren meer werden opgeslagen wat overleving stimuleert, nu kut omdat er zo veel glucose en vet intake is. Het is gewoon hoe mensen van nature zijn. Verdiep je eens in psychologie of psychiatrie.

''Dit gedrag moet toch zeker niet kunnen. Ikzelf scheld niemand uit en verwacht dat het gedrag van arendban niet ongestraft wordt. Walgelijk gewoon dat dit zomaar kan.''

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar wat je kan doen als maatschappij is dat dus onderdrukken. Net als bijv obesitas (lukt niet zo goed in de westerse wereld). Bij racisme lukt dat prima, vergelijk het eens met Afrika. "Kinderen zijn niet racistisch" vind ik altijd zo'n biased opmerking, want daar zijn nog veel meer factoren in het spel. Er zijn nog altijd omgevingsfactoren van invloed, de mens is een sociaal dier.

''Dit gedrag moet toch zeker niet kunnen. Ikzelf scheld niemand uit en verwacht dat het gedrag van arendban niet ongestraft wordt. Walgelijk gewoon dat dit zomaar kan.''

Link naar reactie
Delen op andere sites

Omdat er anders treurige discussies ontstaan die jaren voortborduren. Ik zeg nergens dat IK het prima vind als hele kleine minderheden genegeerd worden tov grotere minderheden, ik zeg dat als een grote minderheid jaren klaagt het toch wel aangepast mag worden. Los van die rechtstaat shit want daar heb ik geen verstand van. Gewoon common sense, mensen doen belachelijk zonder reden. En als jij je gediscrimineerd voelt op basis van ras, zit er, als veel mensen het net zo ervaren, misschien wel een kern van waarheid in. Dan is het juist handig dat het om zo'n grote groep gaat want dan kunnen ze zich laten horen.

''Dit gedrag moet toch zeker niet kunnen. Ikzelf scheld niemand uit en verwacht dat het gedrag van arendban niet ongestraft wordt. Walgelijk gewoon dat dit zomaar kan.''

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

  • Wie is er online

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...