Ga naar inhoud

Coronavirus (COVID-19-virus)


Roald

Aanbevolen berichten

De rechter neemt daarin gewoon het zekere voor het onzekere, en eerlijk gezegd was het ook de juiste ivm continuïteit. Het zou eigenlijk absurd zijn om van dinsdag tot vrijdag geen avondklok te hebben gehad, omdat het hoger beroep nog beslecht moest worden, om het daarna weer in te voeren. Dat is slecht voor de naleving, de handhaving ervan, en gewoon verwarrend. Daarnaast geldt de avondklok sinds dit weekend weer ivm de invoering van de nieuwe wet.

chromosoom.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

> Het enige verschil is dat er hier een totaal verbod op bezoek is, wat best nog wel eens effectief kan zijn als ik zie hoe veel bezoek Nederlandse vrienden en familie hebben, die zitten (zelfs binnen de regels) vaak twee avonden per week bij anderen thuis. De regel (kuch dringend advies) is echter wel één-persoon-per-dag-op-bezoek. Dus ik weet niet hoe vaak en met hoe veel ze op bezoek gaan, maar dit is wat is toegestaan. > En het kabinet zijn een stel kneuzen dat ze nu al voor de zoveelste keer maatregelen niet met een fatsoenlijke wet door de eerste en tweede kamer heenleiden. De rechter heeft volkomen gelijk dat er geen enkel excuus is om niet gewoon een wet aan te nemen. Nota bene de Raad van State had het kabinet geadviseerd dat de introductie van een avondklok via de wbbbg (Wet Bijzondere Bevoegdheid Burgerlijk Gezag) heel wankel is, en vreesde dat de rechter er korte metten mee kon maken. Het zou dan veel beter zijn als het kabinet de avondklok via de coronawet zou regelen. Mááár dan hadden ze beide kamers moeten overtuigen en ja, weet ik veel, daar had Mark geen zin in of zo? Ik snap het niet want de wbbbg moest ook in de Tweede Kamer goedkeuring krijgen. En de coalitie heeft in beide kamer een meerderheid, dus als de TK het aanneemt volgt de EK sowieso wel. De corona-aanpak is echter al bijna een jaar een lappendeken van ellende, dus mja.
Link naar reactie
Delen op andere sites

GlobalHaloPro4U Mooi die miljoen corona prikken in Nederland maar Ik ben enkel en alleen geïnteresseerd in de hoeveelheid mensen die de 2de prik hebben gehad. Tevens weten farmaceuten nog niet of de huidige vaccins wel werken mbt de mutaties van het coronavirus. Zo kan je opnieuw beginnen het huidige corona vaccin niet bescherming bieden aan mutaties.
Link naar reactie
Delen op andere sites

En daar bedoel ik mee wat geeft jou het recht om wel te reageren avant? Voel jij je soms verheven dat je mening ineens meer waarde heeft of zo? Snap je eigenlijk zelf wel hoe dom je af en toe klinkt? En voor je reageert met je ironische dubbele paradoxale reactie, ja ik snap dat hetzelfde geld voor mijzelf. Verschil is dat ik zo'n domme opmerking niet maak ;)
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Om te reageren, moet je eerst inloggen. Dit doe je door rechtsboven op inloggen te klikken.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...