Ga naar inhoud

Elden Ringtopic


roastednerd
 Delen

Aanbevolen berichten

23 uren geleden, roastednerd zei:

Ik heb ook wel lang over Margit gedaan hoor, die is echt lastig. Een van de moeilijkste eerste bazen. Ik heb voor die uiteindelijk coop gedaan.

De bazen daarna vond ik bijna allemaal makkelijker.

Ik had ook moeite met Margit totdat ik de kwal als summon gebruikte, hem vol prikte met poison darts (is hij vrij zwak tegen), en de flame of frenzy incantation in zijn gezicht bleef spammen ( goede damage en hij wordt gestunned door de poise damage van die spell). 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 13-3-2022 om 11:47, Entropy zei:

Ik had ook moeite met Margit totdat ik de kwal als summon gebruikte, hem vol prikte met poison darts (is hij vrij zwak tegen), en de flame of frenzy incantation in zijn gezicht bleef spammen ( goede damage en hij wordt gestunned door de poise damage van die spell). 

Dat is een goede. Zo zie je maar weer dat iedereen een eigen manier heeft om een boss te 'fellen'. Ik heb bijv. Reduvia gebruikt en Margit gewoon dood te laten bloeden.

 

Straks als je Margit voor de 2e keer ontmoet is hij gewoon easy-peasy ! Je lacht hem gewoon in zijn gexicht uit !

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Zonet nog maar eens opnieuw begonnen...

Eerst met mijn eerste Prisoner omdat ik na een tijdje bij lange en vermoeiende gevechten begon door te krijgen dat mijn speelbare Prisoner een stemmetje van een tien-jarig jongetje had, en daarna nog een keer omdat mijn Bandit-class met pijl en boog wel heel log, lomp en wankel aanvoelde.

Dat zal hoogstwaarschijnlijk een neveneffect zijn van zes uur conditionering door het vorige character, dat zit dan in je onderbewuste, waarbij de funderingen van de vers- ontwikkelde hersen neuronen, als een bulldozer platgewalst worden en waarbij de sporen die de banden kris en kras achterlaten, de nieuwe funderingen representeren.

Maar ik dwaal af...

Dan maar terug als Prisoner begonnen, en voel me als vanouds weer thuis. 

Dat Prisoner-zwaard doet in een snelle maar lange monotone combo eigenlijk heel veel schade. 

Het hangt er allemaal een beetje vanaf, wanneer je welke 'tools' inzet, en maak je daar een fout in, dan weet je dat het spel je naar de eeuwige jachtvelden gaat sturen.  (meestal toch, bidden helpt ook weleens) 

En zo'n fout is heel snel gemaakt.

Drink je een flask waardoor je niet tijdelijk kan wegspringen van één of andere aanval die zomaar uit het niets lijkt te komen, dan heb je dikke pech, want dat overleef je waarschijnlijk niet.

Voor mij voelt het doodgaan niet echt als een straf. 

Je kan normaal gezien voelen wanneer een vijand te sterk is, doordat hij je in één mep doodslaat bijvoorbeeld, of doordat uw aanvallen tegen een bepaalde vijand als tandenstoker-prikjes zijn. 

In dat geval is het handig dat je je kan terugtrekken om nog wat te levelen, om dan later met veel bombarie en trompetgeschal terug te keren. 

Op die manier voelt het niet als een straf, het doodgaan, maar ik ga een goeie uitdaging zeker niet uit de weg. 

 

TLDR:

Kort samengevat kan ik zeggen dat sterven geen enkel probleem is, zolang je maar geen tien kilometer opnieuw moet doen, zodat je daadwerkelijk tegen de eindbaas kan oefenen om beter te worden.

En dat blijkt hier heel goed mee te vallen.

Zoals gezegd kan je altijd terug keren naar een gemakkelijker stuk in het spel, maar ik wil niets spoilen ook. 

 

 

 

aangepast door Mr.Gans
Link naar reactie
Delen op andere sites

21 uren geleden, Avant-La-Lettre zei:

Eindelijk Margit dood. De doorslaggevende factor is dat ik een Winged Scythe had gevonden die om de zoveel tijd een critical hit heeft die erg veel schade doet.

Dat heb jij slim gedaan. De Winged Scythe is een S-Tier wapen, dus hele goede keus !

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 minuten geleden, Wallie zei:

Zijn wel flinke veranderingingen. De grote cheese is er wel uit gehaald. Ook chill dat de NPC quests gefixt zijn.

3x.gif                                                                                                                                                               spacer.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kan zijn dat ik het gemist heb, maar is er al een PU NL Multiplayer Group in Elden Ring? Wanneer iemand in de groep een shardbearer afmaakt dan krijg je een buff voor een paar minuten die je een % meer runes geeft en je ziet elkaars berichten en summon signs sneller.

Laten we elkaar helpen en “PUNL” als password bij een van de groepen zetten. “SEEKERS” is een grote groep waar om de paar minuten wel een boss geklapt wordt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 14-3-2022 om 16:54, Mr.Gans zei:

Zonet nog maar eens opnieuw begonnen...

Eerst met mijn eerste Prisoner omdat ik na een tijdje bij lange en vermoeiende gevechten begon door te krijgen dat mijn speelbare Prisoner een stemmetje van een tien-jarig jongetje had, en daarna nog een keer omdat mijn Bandit-class met pijl en boog wel heel log, lomp en wankel aanvoelde.

Dat zal hoogstwaarschijnlijk een neveneffect zijn van zes uur conditionering door het vorige character, dat zit dan in je onderbewuste, waarbij de funderingen van de vers- ontwikkelde hersen neuronen, als een bulldozer platgewalst worden en waarbij de sporen die de banden kris en kras achterlaten, de nieuwe funderingen representeren.

Maar ik dwaal af...

Dan maar terug als Prisoner begonnen, en voel me als vanouds weer thuis.

 

 

 

Is dit je eerste Fromsoftware game?

De meeste classes worden later in de game pas ‘goed’. Squishy classes hebben heel vaak een lastig begin, waar tanky characters (Knight/Vagabond) een makkelijkere early game geven. Mages en rogues moeten vaak even door de zure appel heen bijten, maar uiteindelijk zijn het hele sterke characters in de game.

Het klinkt wel alsof je goed aan het kijken bent welke speelstijl je past, lekker bezig pik. Mocht je de mechanics goed willen leren dan is een Strength build een hele goede class. Omdat je met hele grote wapens speelt die eigenlijk veel te langzaam slaan moet je goed je windows inschatten, daardoor leer je de patronen van vijanden snel. Door je zware armor worden fouten vaak niet zo extreem hard gestraft. De valkuil is wel dat je heel snel gierig wordt in het begin en denkt dat een tweede of derde RB er wel bij kan, wat vaak dus niet het geval is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zit nu op het punt dat de game meer frustratie oplevert dan plezier.
Groot gedeelte vd map inmiddels ontdekt maar zowat elke nieuw gebied is het startsein van oneindig vaak doodgaan. 
Sommige random tegenstanders zijn nog te doen maar zodra het allemaal wat groter wordt dan is het 9 vd 10 keer niet te doen. Swords upgraden werkt niet (items required) ondanks talloze smithing stones.
Het begint langzaam als een deeltijd baan aan te voelen 😵

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, Reb3nga zei:

Ik zit nu op het punt dat de game meer frustratie oplevert dan plezier.
Groot gedeelte vd map inmiddels ontdekt maar zowat elke nieuw gebied is het startsein van oneindig vaak doodgaan. 
Sommige random tegenstanders zijn nog te doen maar zodra het allemaal wat groter wordt dan is het 9 vd 10 keer niet te doen. Swords upgraden werkt niet (items required) ondanks talloze smithing stones.
Het begint langzaam als een deeltijd baan aan te voelen 😵

Waar ben je en wat is je level?

3x.gif                                                                                                                                                               spacer.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat een game. De eerste Souls game voor mij en het bevalt me uitstekend. Gisteravond na veel pijn en moeite de verschrikkelijke Rennala een koppie kleiner gemaakt en wat voelde dat heerlijk. Geen idee waar we nu naartoe moeten, maar dat gaan we vanavond allemaal weer rustig uitzoeken. Ik ben overigens begonnen als warrior, ivm dual wield. Maar heb nu de Bloodhounds Fang die ik met beide handen hanteer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het spel maakt mij weleens kwaad. 

Komt vaak omdat ik niet snel genoeg opnieuw kan beginnen, en omdat het dead-scherm te lang duurt. 

"Jaja, ik weet het nu wel, ik ben dood." 

Vijanden kunnen verassend uit de hoek komen, waardoor ik hen onderschat en fouten maak. 

Ik denk soms: "Dat zal hij toch niet doen?" 

En dan doet hij het wel. 

Gameplay is en blijft top. 

Kan de Tree Sentinel verslagen maar wacht nog even. 

Heb net het tweede map-deel vrijgespeeld bij die beren. 

Het is te voelen dat het nog wat te sterk is, maar in de buurt is een fort welke een npc gevraagd had om te veroveren. 

Leuk, tijdrovend en verslavend.

Heb Pumpkin Head naar de kruisbogen welke het fort verdedigen gelokt, maar deze doen zo goed als geen schade. 

Pumpkin Head is redelijk gemakkelijk, maar kan ook verassend uit de hoek komen. Springt op rotsen, rent snel, en wacht met aanvallen totdat je een spell inzet. 

Als je hem langs achter weet te raken, doe je heel veel schade. 

Zijn hoofd is beschermt door die helm en dat heeft invloed op je spells. 

Heb de eerste kleine Erdtree daar bezocht, en kreeg er wel zo'n BotW-gevoel van. 

Wat nog?

Ik ben benieuwd wat er gebeurt als ik die twee trollen doodt dat die kar trekken. 

En dan wordt het langzaamaan eens tijd om door Frontgate te gaan. 

(nadat ik nog eens bij die draak ben gaan kijken) 

Nog een level of twee. 

Heb wat extra Vigor nodig. 

Het begint moeilijk te worden om te leveren, want ik moet heel wat runes hebben, en als ik ze verlies, moet ik een trektocht maken, op avontuur naar de verloren runes. 

Het brengt wel wat ongemakkelijke spanning met zich mee. 

aangepast door Mr.Gans
  • Like 1
  • Thanks 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 23-3-2022 om 09:26, Reb3nga zei:

Ik zit nu op het punt dat de game meer frustratie oplevert dan plezier.
Groot gedeelte vd map inmiddels ontdekt maar zowat elke nieuw gebied is het startsein van oneindig vaak doodgaan. 
Sommige random tegenstanders zijn nog te doen maar zodra het allemaal wat groter wordt dan is het 9 vd 10 keer niet te doen. Swords upgraden werkt niet (items required) ondanks talloze smithing stones.
Het begint langzaam als een deeltijd baan aan te voelen 😵

De laatste twee areas voelen aan als een DLC. Ineens een flinke bump in moeilijkheidsgraad, waar zelfs m’n +10 of +25 wapens moeite mee hebben.

Gelukkig zijn er altijd manieren die je leven iets makkelijker kunnen maken. Ooit twee twinblades gepowerstanced? Als je er twee met bleeding hebt dan ga je als een mes door boter met Jump Attack + LB/L1. Het kan wel de pret uit sommige uitdagingen halen, ik gebruik het zelf vaak als ‘final-last-resort-edit-v4-ok-nu-echt.jpeg’.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, J'run zei:

De laatste twee areas voelen aan als een DLC. Ineens een flinke bump in moeilijkheidsgraad, waar zelfs m’n +10 of +25 wapens moeite mee hebben.

Gelukkig zijn er altijd manieren die je leven iets makkelijker kunnen maken. Ooit twee twinblades gepowerstanced? Als je er twee met bleeding hebt dan ga je als een mes door boter met Jump Attack + LB/L1. Het kan wel de pret uit sommige uitdagingen halen, ik gebruik het zelf vaak als ‘final-last-resort-edit-v4-ok-nu-echt.jpeg’.

Ik speel een Prisoner met het standaard estoc-sabel en heb het één keer geüpgrade.

Maar dicht aan je startpunt wanneer je Limgrave voor het eerst ziet, als je Zuidwaarts gaat, daar is een bossfight welke een zwaard geeft dat de bleeding-capaciteit heeft.

Om dit zwaard effectief te kunnen gebruiken, moet ik als Prisoner mijn strength naar 18 brengen. Maar omdat ik specialiseer in Spells, vraag ik mezelf af of dat wel zo'n goed idee is. 

Want die twee punten voor strength kan ik misschien beter voor iets anders gebruiken? 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 uren geleden, Mr.Gans zei:

Ik speel een Prisoner met het standaard estoc-sabel en heb het één keer geüpgrade.

Maar dicht aan je startpunt wanneer je Limgrave voor het eerst ziet, als je Zuidwaarts gaat, daar is een bossfight welke een zwaard geeft dat de bleeding-capaciteit heeft.

Om dit zwaard effectief te kunnen gebruiken, moet ik als Prisoner mijn strength naar 18 brengen. Maar omdat ik specialiseer in Spells, vraag ik mezelf af of dat wel zo'n goed idee is. 

Want die twee punten voor strength kan ik misschien beter voor iets anders gebruiken? 

 

Op een gegeven moment heb je zoveel levels dat je punten te over hebt. Ik heb het spel beëindigd op level 160 ofzo met str en dex allebei 20-25, int op 60 25 mind en endurance en 40 vigor. Het is vooral leuk om nieuwe wapens te vinden en die uit te kunnen testen. En na een bepaalde eindbaas kan je ook je punten respeccen dus dan maakt het al niet meer uit hoe je gekozen hebt.

  • Like 1

3x.gif                                                                                                                                                               spacer.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 uren geleden, Mr.Gans zei:

Ik speel een Prisoner met het standaard estoc-sabel en heb het één keer geüpgrade.

Maar dicht aan je startpunt wanneer je Limgrave voor het eerst ziet, als je Zuidwaarts gaat, daar is een bossfight welke een zwaard geeft dat de bleeding-capaciteit heeft.

Om dit zwaard effectief te kunnen gebruiken, moet ik als Prisoner mijn strength naar 18 brengen. Maar omdat ik specialiseer in Spells, vraag ik mezelf af of dat wel zo'n goed idee is. 

Want die twee punten voor strength kan ik misschien beter voor iets anders gebruiken? 

 

Als Spellsword is de Moonveil Katana de beste keuze als je een katana wilt gaan gebruiken. Een van de betere wapens uit de game en staat mages toe om nog wat raken klappen uit te delen. Je hebt 12 str / 18 dex / 23 int nodig om hem te gebruiken. Technisch gezien is hij in het begin al te halen, maar daarvoor moet je naar een dungeon in Caelid en daar one-hit zo’n beetje alles je.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 23-3-2022 om 13:14, roastednerd zei:

Waar ben je en wat is je level?

Level 28 en zit overal en nergens zowat. Minor Erdtree (Liurnia), Caria Manor, Bellum Church. De gemiddelde tijdspanne in een gebied met veel vijanden, Mounted Knights bv, is een paar minuten 🥴

Ik laat het even liggen na een maandje spelen en pak Little Nightmares 2 verder op.
Even iets casuals en lineair tussendoor is ook wel weer eens fijn.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, J'run zei:

Als Spellsword is de Moonveil Katana de beste keuze als je een katana wilt gaan gebruiken. Een van de betere wapens uit de game en staat mages toe om nog wat raken klappen uit te delen. Je hebt 12 str / 18 dex / 23 int nodig om hem te gebruiken. Technisch gezien is hij in het begin al te halen, maar daarvoor moet je naar een dungeon in Caelid en daar one-hit zo’n beetje alles je.

Oké!

Timing is heel belangrijk. Want die vijand met dat fang-zwaard doet een lange, uitgestelde zwaardaanval. Rol je te vroeg, dan raakt hij je van zodra de rol gedaan is. 

Op deze manier leert het spel je alle nuances in de gameplay. 

Kijken, rustig blijven, wachten op een opening,  spells en aanvallen timen, en dan moet het lukken. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

18 uren geleden, J'run zei:

De laatste twee areas voelen aan als een DLC. Ineens een flinke bump in moeilijkheidsgraad, waar zelfs m’n +10 of +25 wapens moeite mee hebben.

Gelukkig zijn er altijd manieren die je leven iets makkelijker kunnen maken. Ooit twee twinblades gepowerstanced? Als je er twee met bleeding hebt dan ga je als een mes door boter met Jump Attack + LB/L1. Het kan wel de pret uit sommige uitdagingen halen, ik gebruik het zelf vaak als ‘final-last-resort-edit-v4-ok-nu-echt.jpeg’.

Zeker, die actie gebruik ik vaak. Alleen was nog niet toegkomen om de AoW aan beide swords toe te kennen

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 minuten geleden, Reb3nga zei:

Level 28 en zit overal en nergens zowat. Minor Erdtree (Liurnia), Caria Manor, Bellum Church. De gemiddelde tijdspanne in een gebied met veel vijanden, Mounted Knights bv, is een paar minuten 🥴

Ik laat het even liggen na een maandje spelen en pak Little Nightmares 2 verder op.
Even iets casuals en lineair tussendoor is ook wel weer eens fijn.

 

Misschien een idee om wat te levellen? Ik had ergens op het internet een goede plaats gevonden om snel runes te verzamelen:

Spoiler

Bij de bestial sanctum (als je zo'n spook-baas in limgrave verslaat vertelt zo'n gast hoe je daarnaartoe kan teleporteren) lopen gastjes rond die vrij makkelijk te verslaan zijn als je ze backstabbed en 1000 - 1300 runes per kill geven)

Zelf zit ik vast bij die baas aan het einde van stormveil castle. Ben ook maar wat andere spellen gaan spelen omdat ze minder frustrerend zijn.

Perfide Albion

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 25-3-2022 om 16:08, Avant-La-Lettre zei:

Misschien een idee om wat te levellen? Ik had ergens op het internet een goede plaats gevonden om snel runes te verzamelen:

  Toon verborgen inhoud

Bij de bestial sanctum (als je zo'n spook-baas in limgrave verslaat vertelt zo'n gast hoe je daarnaartoe kan teleporteren) lopen gastjes rond die vrij makkelijk te verslaan zijn als je ze backstabbed en 1000 - 1300 runes per kill geven)

Zelf zit ik vast bij die baas aan het einde van stormveil castle. Ben ook maar wat andere spellen gaan spelen omdat ze minder frustrerend zijn.

Nja ik probeer het levelen wel op een "natuurlijke" manier te doen door geen tips of filmpjes te bekijken.  Maar dank voor de tip 👌 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Om te reageren, moet je eerst inloggen. Dit doe je door rechtsboven op inloggen te klikken.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

 Delen


  • Wie is er online

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...