Ga naar inhoud

Wat was de laatste game die jij hebt uitgespeeld?


as_if_i_care

Aanbevolen berichten

In welke zin is dat gedurfd, Raul? Naar mijn mening weten de meeste Kaal of Djuty's niet de middelmaat te overstijgen, met als dieptepunt Modern Warfare 2 (het derde deel heb ik (nog) niet gespeeld, maar ik vrees het ergste). En de eerste drie delen zijn inmiddels zo gedateerd, dat ze de tand des tijds enkel overleven omdat de kwaliteit door de jaren heen niet significant verbeterd is. Tot Black Ops II, in ieder geval. Bedenk je wel dat ik geen aars geef om multiplayer en de games beoordeel enkel en alleen op grond van de campaigns.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedenk jij je dan ook maar dat ik daar net zomin een aars om geef; Modern Warfare (4) had een geweldige singleplayer, intens en onvergetelijk. World at War was spijkerhard en naargeestig. Beide waren zeer memorabel. Daarna werd het steeds iets minder (MW3 is echt belachelijk matig). Black Ops 2 was ondanks de beloftes kort (misschien 5, 6 uur?), had een rampzalige AI, achterhaalde graphics, stapels bugs en de keuzemomenten in het verhaal vond ik weinig toevoegen. Als jij alleen naar singleplayer kijkt, vind ik het bijzonder vreemd dat je hem nog zo hoog beoordeelt, maar ieder zijn ding natuurlijk.
Link naar reactie
Delen op andere sites

In mijn ogen probeerde Black Ops II op z'n minst nog wat verbeteringen in de serie door te voeren. Zoals de genoemde keuzes, een duidelijk verhaal en enig gevoel van zelfspot. Desalniettemin is de gameplay om te huilen. Het speelt zo strak als een botox-gevuld kontje, maar is tegelijk repetitief en te eenvoudig voor woorden. Hoe ik het ook bekijk: ik mag de franchise niet. Zó simplistisch als deze kom je ze werkelijk niet vaak tegen en het doet mij verdriet dat dit momenteel de bestverkopende serie van de afgelopen jaren is.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het eiland dat op water ligt waar de rijkste mensen van de VS (misschien de wereld?) verblijven, duidt er wel op dat men zich bewust lijkt te raken van de gigantische hoeveelheid patriottisme die de games kennen. Niet te vergeten dat extreem vage post-credits filmpje en een generaal die zo over-the-top is, dat het wel een grap móet zijn. Toegegeven: de zelfspot is minimaal. Maar het is er. Over de eerste Modern Warfare: tja, naar mijn mening het deel in de serie die de doodsteek gaf. Modern Warfare's gameplay was zo eenvouding en 'simple-minded' dat het grote publiek er als hongerige honden eropaf kwam. En we weten allemaal hoe de delen daarna eruit zagen: exact hetzelfde.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat postcredits-filmpje heb ik meteen uitgezet, wat een bullshit. Zoiets zat echter ook al eerder in Black Ops, om maar niet te zeggen dat Nazi Zombies ook zo begon. Die over de top generaal... Ik zou niet echt weten waarom dat zelfspot is; die Afrikaan bedoel je toch? En dat eiland link je aan patriottisme? Dat moet je me even uitleggen, want ik zie werkelijk waar niet hoe je die verbinding maakt.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het eiland ridiculiseert de hogere klassen in de VS, wat in strijd is met de overheersende patriottistische thema's die spelen de hele serie door. En, zoals gezegd, die neger was zo ongelooflijk over-the-top, dat ik amper kon geloven dat dit bedoeld was als serieus personage. En ik weet: die post-credits scene was afschuwelijk en compleet misplaatst, maar deed mij wel vermoeden dat de makers zichzelf iets minder serieus nemen. @ramondebruyn1 Vernieuwend concept? In hoeverre was het concept volgens jou vernieuwend ten opzichte van andere shooters? Sterker nog: leg mij eens uit wat er zo vernieuwend is aan mensen doodschieten. Goede setting? Afgezien van het feit dat het spel zich over de hele wereld afspeelde en het begrip 'setting' in dit geval dus erg breed is, neem ik aan dat je doelt op het detail dat dit de eerste in de serie was die in de moderne tijd afspeelde. Net zoals Operation Flashpoint en Battlefield 2 jaren daarvoor. Sterke multiplayer? Don't give a fuck.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Brothers: A Tale of Two Sons Een leuk experiment van Starbreeze Studios, een gameontwikkelaar die normaliter shooters als The Darkness en Syndicate maakt. Boven 'leuk' stijgt het echter niet uit, want de controls blijven in de weg zitten en het verhaal heeft de neiging te metaforisch voor zijn eigen bestwil te willen zijn. 3/4 sterren
Link naar reactie
Delen op andere sites

God of War 3 By far de beste God of War. De game bleef afwisselend en bleef dus ook boeien voor heel de rit. Maar wat vooral uitstak waren wel de bossfights, ze waren stuk voor stuk episch! Vooral Hades en Cronos waren zwaar indrukwekkend, Zeus vond ik eigenlijk de minste. Ook zaten er nog een paar verrassende plottwisten in en het einde van de game:`Wauw!` Het was een prachtige afsluiter van de trilogie en ik zal deze prachtige game en franchise nooit meer vergeten. 9.6/10
Link naar reactie
Delen op andere sites

Killzone: Shadowfall. Ondanks alle kritieken, ik vond hem tof! Ik heb er alleen wel 2 maanden over gedaan (schaam). Sowieso ziet het er prachtig uit en de sfeer vind ik echt cool. De gameplay is prima, maar niet heel bijzonder. Wat ik ook wel tof vond, was dat het bij vlagen best open is in de routes die je kan nemen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Om te reageren, moet je eerst inloggen. Dit doe je door rechtsboven op inloggen te klikken.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...