Ga naar inhoud

What to buy guide: Game PC


OMGWTFBBQ

Aanbevolen berichten

  • Reacties 8,3k
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Het wachten heeft me beloond, ik heb voor eind januari in de planning dit te kopen: MOBO: https://azerty.nl/product/msi/2541743/z270-gaming-pro-carbon-moederbord-atx CPU: https://azerty.nl/product/intel/2551480/core-i7-7700k-4-2-ghz-4-cores RAM: Hierbij heb ik nog geen flauw idee wat het wordt omdat er allemaal cool nieuw spul uitkomt en ik nog niks van RGB corsair heb gezien op azerty. dus OMGWTFBBQ enige tips op dit gebied? Door de komst can Ryzen zit ik ook wel te twijfelen of ik wacht met het halen van de CPU om te kijken of Ryzen beter is (MOBO vervalt dan waarschijnlijk ook) Hier nog enige idëen over (of het wachten waard is). Thank you!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou sowieso maximaal 150 euro uitgeven aan een moederbord behalve als er echt hele specifieke eisen zijn waar het moederbord aan moet voldoen. Ryzen kan ik helaas nog helemaal niks over zeggen, behalve dat je het verschil in games waarschijnlijk niet gaat merken. Voordat ik iets kan zeggen over Ryzen moet ik eerst een review sample hebben kunnen testen. Ook andere onafhankelijke reviews zijn er nog niet, dus op het moment kunnen we alleen nog maar speculeren. Wat misschien wel het wachten waard is, is Vega, maar ook voor Vega hebben we nog steeds geen onafhankelijke tests gezien.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is voor mijn zwager en zijn kinderen Budget: 650 waar ga je het voor gebruiken? Gaming, school. Overklokken: nee later mogelijkheid voor een extra videokaart: misschien maar weet niet of dit in het budget past. processor koeling: stil en prestatie eventueel water koeling (closed loop): nee high end custom loop water koeling(=duur): nee Voorkeuren voor de kast: stil verlichting: nee algemene componenten: prestatie gericht minimale HDD grote: 2TB SSD: ja 100/200gb. groot genoeg voor windows. DVD drive: ja blue ray drive: nee assemblage: ja OS: ja. Zo ja, windows 10 andere voorkeuren/opmerkingen:
Link naar reactie
Delen op andere sites

Budget: Ligt ook aan de opties, maar rond de 700 hadden ze in gedachte. waar ga je het voor gebruiken? Vrij basic dingen, is voor mijn ouders en zusje van 11 dus voornamelijk eenvoudige fotobewerking (denk aan Adobe Lightroom, niet perse professionele photoshop programma's), normaal gebruik aan later schoolwerk etc. voor mijn zusje. Verder een lekker vlotte pc die lang vooruit kan. Overklokken: Nee later mogelijkheid voor een extra videokaart: ja processor koeling: Een beetje een mix? Maar stil is wel belangrijker dan echte prestatie eventueel water koeling (closed loop): nee high end custom loop water koeling(=duur): nee Voorkeuren voor de kast: Nee verlichting: nee algemene componenten: Beetje van beide, wel lekker stil en is niet voor zware games bedoeld. minimale HDD grote: 500GB SSD: ja, 120GB of 240GB, afhankelijk van de prijsverschillen. DVD drive: ja blue ray drive: nee assemblage: ja OS: Windows 10, maar die kan ik kan Home krijgen voor 55 euro, dus die kan ik los bestellen als de retail prijs veel hoger ligt dan dat. andere voorkeuren/opmerkingen: ..
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dubbelacc, ban! Anyway, dit is wat ik voor je heb kunnen fixen. Dit is nog wel zonder Windows, dat kun je het goedkoopst bij bol.com [halen](https://www.bol.com/nl/p/windows-10-professional-oem-versie/9200000072316136/?suggestionType=typedsearch). (De link functie bij winkelmandjes is weg bij Azerty) http://i.imgur.com/QvBflzV.png
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...
Hey, cool dat je dit doet, ik hoop dat je zelfs een zielige level 0 zoals ik zou willen helpen. Budget: 650-700 eventueel uit te breiden tot ~750 als je denkt dat de prijs kwaliteit verhouding dan veel beter is, anders het liefst onder de 700. waar ga je het voor gebruiken? Gamen, programmeren Overklokken: nee later mogelijkheid voor een extra videokaart: Liefst wel ja processor koeling: stil en prestatie, als ik moet kiezen dan liever prestatie eventueel water koeling (closed loop): nee high end custom loop water koeling(=duur): nee Voorkeuren voor de kast: looks van de kast maken niet uit, zolang die het maar goed doet verlichting: nee algemene componenten: prestatie gericht/beetje van beide minimale HDD grote: 500gb SSD: ~200gb DVD drive: nee blue ray drive: nee assemblage: nee OS: nee Overig: Stel dat ik over een paar jaar een betere gpu wil kopen zou ik het fijn vinden dat ik dan niet meteen het hele moederbord moet vervangen enzo. Ik verwacht niet dat dat een probleem zou worden, maar in het geval dat het dat wel is, het liefst een moederbord waar ik ook nog zonder problemen betere componenten op kan doen. Alvast bedankt
Link naar reactie
Delen op andere sites

Momenteel heb ik een GTX 1070 g1 gaming kaart erin zitten, en hebben een 2e besteld met een bridge om ook in 4k met alle toeters en bellen vooruit te kunnen. Enige vraag die ik nu heb is: is mijn voeding nu nog goed genoeg. Het is een 700w voeding van Be Quiet. Moet ik een grotere halen of voldoet deze nog voor de kaarten met SLI die ik heb?
Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor een vriend zijn pc: -Budget: 800€ -Waar ga je het voor gebruiken: Casual gaming -Overklokken: Nee -Later mogelijkheid voor een extra videokaart: Nee -Processor koeling: Stil en prestatie -Waterkoeling: Nee Nee -Voorkeur voor kast: Maakt niet uit (zwart) -Verlichting: Nee -Algemene competenten: Gericht voor prestatie -Maximale HDD grootte: -SSD: Ja, 256GB -DVD drive: Ja -Blue ray drive: Nee -assemblage: Nee -OS: Nee
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Om te reageren, moet je eerst inloggen. Dit doe je door rechtsboven op inloggen te klikken.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


  • Wie is er online

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...